Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Nå kom den jo i rute til PVD da, og de flyr jo ikke opp til OSL med samme maskinene som går over atlanteren.

Forøvrig ser jeg at DY7015 er forsinket en god del, står oppført med avgang 01:05, men med ny info fra Norwegian

"27. jun 23:57
We're sorry to inform you that your Norwegian flight DY7015 from London Gatwick (LGW) to New York (JFK) 27.06.2017 17:05 is delayed. We will inform your new estimated departure soon. Please arrange your own accommodations and we will reimburse reasonable costs provided you can present original receipt. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook or refund your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. For support, please call us on 44 (0)330 828 0854. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency."

Euroatlantic har vel gjerne litt utfordringer med crew de og.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Nå kom den jo i rute til PVD da, og de flyr jo ikke opp til OSL med samme maskinene som går over atlanteren.

Vet ikke hva PVD-maskinen gjør, men SWF-maskinen går en tur EDI-OSL-EDI mellom kryssingene.

Euroatlantic har vel gjerne litt utfordringer med crew de og.

Har man bare ett crew blir det crewrest mellom vært leg. Krever litt planlegging hvis man skal få posisjonert nytt crew og som regel er man på hæla allerede fra starten.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Vet ikke hva PVD-maskinen gjør, men SWF-maskinen går en tur EDI-OSL-EDI mellom kryssingene.


Til nå ser det ut som EI-FJS/T/U har byttet på å fly de to transatlantisk rutene fra EDI. To maskiner flyr over dammen, hvor av en av de også rekker en tur EDI-OSL-EDI. Den siste maskinene roteres litt ut og inn til de andre D8-basene.
Så det virker faktisk være endel slakk i programmet.

Men, til nå har jo bare EDI-PVD og EDI-SWF startet opp, så blir spennende å se hva som skjer nå alle de andre rutene starter opp fra 1. juli og utover. Forhåpentligvis kommer deres første MAX i morgen, men er jo da ikle veldig mye marginer å gå på
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Er CS-TFM ferdig fra LGW nå? På Norwegian sine sider ligger 787 inne på DY7015 i morgen?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Er CS-TFM ferdig fra LGW nå? På Norwegian sine sider ligger 787 inne på DY7015 i morgen?

Da er nok LNC klar for trafikk igjen etter 11 dager i Birmingham. Og den tar turen LGW-JFK-CPH. En -9 flyr motsatt vei.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Ser ut som at det eneste de gjorde galt var ikke å sende ut info hvert kvarter ..

Men kanskje litt skuffende belegg til å være beste ferietid når man så enkelt får overført pasasjerene?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

LNH gikk ned på Island etter å ha stengt ned en motor. Det jobbes nå for å få paxen til Arlanda iflg nettavisene. Det gjaldt en flight LAX-Arlanda.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

DY7088 gikk LAX-Reykjavik i natt (skulle vært LAX-ARN). LN-LNH

DY7096 LAX-LGW ble kansellert i går, nytt rutenummer DY7996 i dag
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

LNH gikk ned på Island etter å ha stengt ned en motor. Det jobbes nå for å få paxen til Arlanda iflg nettavisene. Det gjaldt en flight LAX-Arlanda.

LNH nok en gang. Samme problem som sist kanskje. GCJUL tar turen til Island for og hente par etter Romaturen. En ferryflight nå til ARN for og erstatte LNH.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Og Dagsrevyen hadde full videorepotasje om hendelsen fra Keflavik i går. #agurknytt
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Båda dagens flighter från ARN med stor försening
-LNF mot OAK nästan 6h sen
ARN-JFK försenad 4h då man flugit in -LNC från OSL trots att G-CIXO redan fanns på ARN, tech med -CIXO?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Båda dagens flighter från ARN med stor försening
-LNF mot OAK nästan 6h sen
ARN-JFK försenad 4h då man flugit in -LNC från OSL trots att G-CIXO redan fanns på ARN, tech med -CIXO?

G-CIXO skal til OSL i morgen for å få ny registrering, den vil bli LN-LNK torsdag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

DY7064 fra OAK til OSL, måtte returnere til OAK med indikasjon på oljelekkasje i en motor. Flyet landet med 1 motor ved OAK. Flyet er LN-LNB.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

D8 1831 BGO-PVD kansellert i dag. Visstnok noe krøll med maskinen kombinert med begrenset åpningstid i immigrasjonen i PVD

Flyet ble først kansellert på grunn av tekniske problemer. Men da dette var ordnet opp i, hadde passkontrollen stengt, slik at passasjerene fra Bergen ikke ville ha kommet seg inn i USA, sier kommunikasjonssvakt i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen.
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/...-passasjerer-rammet-av-innstilt-Norwegian-fly

PVD-DUB er også kansellert i dag (følgefeil?)
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

DY7064 fra OAK til OSL, måtte returnere til OAK med indikasjon på oljelekkasje i en motor. Flyet landet med 1 motor ved OAK. Flyet er LN-LNB.

Ref. denne hendelsen. Er det normalt å fly i to timer etter at man har slått av en av de to motorene? Når det er flere egnede flyplasser som er nærmere mener jeg.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Ref. denne hendelsen. Er det normalt å fly i to timer etter at man har slått av en av de to motorene? Når det er flere egnede flyplasser som er nærmere mener jeg.

De måtte nok brenne fuel for å komme ned på tillatt landingsvekt uansett, så da er det greiest å gå tilbake til utgangspunktet.

Så lenge det ikke er noe kritisk feil, velger man helst et sted hvor man vet at kundene blir tatt hånd om.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Hvis du er på 1 motor skal du lande på "nearest suitable airport".
"Suitable" i dette tilfelle refererer til flyet, dvs lengde på rullebane, etc., ikke hva som er mest suitable for pax eller selskapet. At det blir en overweight landing får så være.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

LN-LNG på vei fra LAX til CDG er i ferd med å diverte til JFK

a1abbd001bf46614f7ff339460a7bd1e.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top