Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Det jeg ikke skjønner, vi landa jo 09.03 og da hadde folk allerede fått beskjed om at avgang var satt til kl 21 i kveld. Mangel på crew eller noe?

Operative årsaker står oppgitt på nettsiden. Det kan jo være sykdom. Men denne forsinkelsen har nok DY vært klar over i god tid siden de har fått skaffet erstatningsfly og det tydeligvis er crew i New York til og fly returen på DY7002
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Operative årsaker står oppgitt på nettsiden. Det kan jo være sykdom. Men denne forsinkelsen har nok DY vært klar over i god tid siden de har fått skaffet erstatningsfly og det tydeligvis er crew i New York til og fly returen på DY7002

Her er årsaken til forsinkelsen:
LACK OF CREW AND ARE AWTG CREW REST
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Kaptein ble akutt syk i Bangkok, ny måtte flys inn og han måtte hvile
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Kaptein ble akutt syk i Bangkok, ny måtte flys inn og han måtte hvile

Er ikke basen i Bangkok? Hvorfor har ikke NAI standbycrew tilgjengelig på basen? Base-konseptet virker vel noe søkt når det ikke er crew der engang..?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Base konseptet er ikke annet enn en papir øvelse for å omgå norske lover.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Base konseptet er ikke annet enn en papir øvelse for å omgå norske lover.

Så alle amerikanerne og thaiene som jobber i DU bor i Norge?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Amerikanerene bor der de har sine baser i USA (FLL/NYC og snart LAX) eller pendler dit. Thai-kabinen regner jeg med bor i Thailand. For pilotene er vel dette en papirbase, da vel arbeidsforholdet deres er i Singapore og de vel bare er forpliktet til å møte til arbeid i BKK men bo der det måtte passe.

London-trafikken har muligens sitt eget opplegg da de jo har egen base.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

LN-LNB verkar vara kvar i OAK, och returflighten "hem" till ARN är uppsatt med A330 samt har ett nytt flightnr DY7168, någon som vet nåt mer?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Står ny info 18.15 for DY7001. I verste fall er vel det ett dårlig tegn. Time will show.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Er ikke basen i Bangkok? Hvorfor har ikke NAI standbycrew tilgjengelig på basen? Base-konseptet virker vel noe søkt når det ikke er crew der engang..?

Jeg fløj fra CPH-BKK sidst i maj og der havde vi et helt crew med som fløj passivt. De var vist lige kommet ind fra USA. En af FA'erne (en af de aktive) fortalte mig, at han skulle hvile i en uge og så flyve til CPH-LAX-LGW-OAK osv, så Thai-crewet kommer på lidt af en tur.

Har svært ved at se, hvorfor de skal flyve passivt tilbage til 'basen'. De sad i iøvrigt på premium hele banden.
 
DY7001 11.06.15

Teknisk på dagens JFK fly, så da sitter man og venter, LNA som har problemer igjen...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

LN-LNB verkar vara kvar i OAK, och returflighten "hem" till ARN är uppsatt med A330 samt har ett nytt flightnr DY7168, någon som vet nåt mer?

11. jun 18:39 Norwegian would like to inform you that your flight DY7068 will be operated by Euroatlantic, Boeing 777- 200. Due to operational reasons your new flight number is DY7168. New departure time is 22:00 local time the 12June.Check-in will close at 21:00.We urge passengers to stay at your hotel.Tickets can be refunded or rebooked on our homepage or you can contact us by phone 1-800-357-4159.We apologize for any inconvenience.

Manko på tilgang over dammen? Å vente to døgn på å få inn et fly fra Euroatlantic virker jo spesielt. Men tyder på at LNB har store problemer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Står ny info 18.15 for DY7001. I verste fall er vel det ett dårlig tegn. Time will show.

Hvordan har det seg at de har ny info 1815 når de bestiller buffet til pax på hotel til 150 pax klokka 1745?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Manko på tilgang over dammen? Å vente to døgn på å få inn et fly fra Euroatlantic virker jo spesielt. Men tyder på at LNB har store problemer.

Om det hentes inn en Euroatlanticmaskin for og fly hjem pax, så må vel crewet ha hviletid før retur. Da blir det jo en kjempestor forsinkelse ut av det. Og den er på mange timer allerede nå.
 
Re: DY7001 11.06.15

CS-TQW passerer nå sør av Færøyene på tur vestover fra BRU. NAX8890. A330-200.

Espen
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Om det hentes inn en Euroatlanticmaskin for og fly hjem pax, så må vel crewet ha hviletid før retur. Da blir det jo en kjempestor forsinkelse ut av det. Og den er på mange timer allerede nå.

Den er oppgitt å gå i morgen kveld lokal tid = 50 timer forsinket. Men ser ut som de mente Hifly 332 (?)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2015-tråden)

Da er både LNA og LNB ute av drift nå da.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top