Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er alle fly tilbake i rute nå?

Norwegian til Bangkok med avgang i går stod ennå på tavla på Gardermoen for en time siden..

den gikk 0845 med EI-LNC

Nice. 18 timers forsinkelse!

10. jun 08:47 We regret to inform that your flight is delayed DY7201 09. Jun
Oslo/Gard. - Bangkok.
Dep: 14:40
New estimated dep: 10. Jun 08:45
Gate: 53
Please be at the gate in accordance with your original flight time as we are trying to reduce the delay.
Your rights: https://www.norwegian.com/rights

He-he gode grunner til at jeg IKKE velger DY på langdistanse for å si det mildt. Man vet jo aldri om man kommer frem.

He-he gode grunner til at jeg IKKE velger DY på langdistanse for å si det mildt. Man vet jo aldri om man kommer frem.

Men vi lærte jo i en annen tråd at det samme ville mest trolig være det samme med nettverksselskapene da det er meget store begrensninger/ledige seter ut av OSL og at dette bare forverrer seg utover dagen?

Jeg har selv vært forsinket i 24 timer med nettverksselskaper og så lenge en får påspandert hotellovernatting så er det vel ok.

Eller kanskje vi bare skal slutte med slike kommentarer da det allerede er relativt etablert hvem som "aldri skal fly DY" og at det ikke bringer noe til tråden:headbang...

Men vi lærte jo i en annen tråd at det samme ville mest trolig være det samme med nettverksselskapene da det er meget store begrensninger/ledige seter ut av OSL og at dette bare forverrer seg utover dagen?

Du vrir nå det andre sier slik det passer deg også .... :rolleyes:

Du vrir nå det andre sier slik det passer deg også .... :rolleyes:

Jeg har ikke vridd på noe og har ikke en gang aldri diskutert temaet før men bare baserer meg på egen erfaringer samt hva du, blant andre, har poengtert, noe som støtter opp under min erfaring.

Men klart, hva vet jeg som bare er på utsiden - og ikke har jeg dokumentasjon heller;)

Når DY kommer 30 timer på etterskudd så har de jo i prinsipppet ingen mulighet til å ta ingjen dette så lenge flyene er relativt fulle. De aller fleste opplever vel da at Nettverkselskapene har en mulighet til å få folk frem til "their final destination" i løpet av kortere tid. Og så kan man altids komme med "jeg har hørt om ,eller dengang jeg" , men det er vel ikke majoriteten av flights .. ?.. ??

Jeg har selv vært forsinket i 24 timer med nettverksselskaper og så lenge en får påspandert hotellovernatting så er det vel ok.

Problemet her er vel også at hotellene ofte ligger en (god) bit unna flyplassen, og at det dermed blir en ekstra hassle å bli fraktet frem og tilbake.
I tillegg så har det vel også blitt sagt at de ikke vet når de skal tilbake til flyplassen og dermed ikke tør å sove.
Men det er vel bare det mest negative som får plass i media.

Men det er vel bare det mest negative som får plass i media.

Det har du nok rett i, og DY er fremdeles i vinden akkurat som SAS var i vinden i fjor. Du skal nok klare å finne noen forbannede pax uavhengig av selskap og hvordan situasjonen har blitt håndtert.

Bare se på TV2 Nyhetene hver gang det er forsinkelser evt OSL er stengt pga snø: "Vi klarer å sende folk til månen men å holde flyplassen åpen under litt snøvær er fremdeles umulig. Og det i et av verdens rikeste land....", sier Tor-Kevin som var på vei til begravelsen til sin oldemor i Vadsø.

Ikke sant TOS;)?

<mod>
Så holder vi oss sånn omrentlig til saken videre (de som savner noe har antagelig tapt det):

--> Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet

</mod>

Så hvilken maskin har slått seg vrang nå? Dagens avgang OSL-MCO er 16 timer forsinket og går først i morgen tidlig

LNE denne gang. Så det går på rundgang. Passasjerer satt i flyet og ventet i 3,5 time. Da var det vel ikke mye mer og gå på med tanke på arbeidstid for crewet.

Står som cancelled på OSL nå..
Sto som gate closing når vi gikk av vår maskin kl 21:01, så måtte ha skjedd noe etter det igjen.

Den er ført opp i dag istedenfor med samme flightnummer. Avgangstid klokken 10.00 men den er utsatt til 12.00 i følge DY sin hjemmeside.

Status
Not open for further replies.
Back