Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Då är de dags för LNF...
FLL-ARN beräknas kl. 03.10 imorgon, "due to technical reasons" enligt DY's hemsida

Men ARN-FLL ska iväg redan kl.18, kan vara LNB som går då efter hon landat från AGP.

Siste nytt: 8. jun 11:21 Important information regarding your flight DY7035 from Stockholm to Forth Lauderdale. Your flight will go as planned with original departuretime 16:00 local time.

Blir vel LNE som kommer fra OAK 14:11 som tar denne da.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det ble LNE ja, men en halv time forsinket.

Eller ihvertfall 15 min forsinket fra gate.

Nå førte ikke den kraftige forsinkelsen på LNF til noe særlig problemer på de etterfølgende avganger i dag. Og det er vel nesten første gangen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

RTR på DY7084 i KLAX, -LNC blir stående der ihvertfall 10timer til. Om noen her skal til BKK på DY7201 "idag", ingen vits å dukke opp før 04:00 imorgen tidlig. Revised ETD 06:15.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

RTR? ..........
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Status på LNF då? Hon verkar ju inte ha kommit ifrån FLL än om jag ser rätt?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

RTR på DY7084 i KLAX, -LNC blir stående der ihvertfall 10timer til. Om noen her skal til BKK på DY7201 "idag", ingen vits å dukke opp før 04:00 imorgen tidlig. Revised ETD 06:15.

Ser på OSL at ny ankomsttid på LAX er 06:35, mens BKK da skal går 07:35. Er ikke 1 times snutid litt snaut?

Hva var det som er galt med LNC siden det tar så lang tid å fikse på LAX
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser på OSL at ny ankomsttid på LAX er 06:35, mens BKK da skal går 07:35. Er ikke 1 times snutid litt snaut?

Vanskelig å beregne dette nøyaktig før man har en ETA å gå etter. Den justeres sikkert når maskinen er airborne fra LAX.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Da kom mediaoppslagene igjen
FLL-ARN på lørdag
http://www.expressen.se/allt-om-resor/svenskar-strandade-i-usa-efter-flygproblem/
Svenskar är strandade i USA efter nya problem med Norwegians Dreamliner-flygningar.
Om företagets senaste prognos håller så kommer planets 264 passagerare att landa i Stockholm ett och ett halvt dygn efter utsatt tid

LAX-OSL
http://www.ba.no/nyheter/article7407606.ece
Sitter bom fast i LA
Bergensfamilie mener Norwegian fortjener kritikk etter flyet fra Los Angeles ble forsinket.


Om ikke annet så er belegget bra
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kjekt å vite når jeg skal be om standarderstatning for DY7201... :D
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

RTR på DY7084 i KLAX, -LNC blir stående der ihvertfall 10timer til. Om noen her skal til BKK på DY7201 "idag", ingen vits å dukke opp før 04:00 imorgen tidlig. Revised ETD 06:15.

Altså lidt "back to normal"...nå jeg skal ikke være alt for spids...det er synd for gæsterne..
Hilsen Ole
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hade man struntat i att flyga EI-LNA på ARN-LGW-ARN och nu under eftermiddagen och satt in en B738 istället, så hade ju EI-LNA kunnat gå över till OSL och flyga till BKK enligt tidtabell.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hade man struntat i att flyga EI-LNA på ARN-LGW-ARN och nu under eftermiddagen och satt in en B738 istället, så hade ju EI-LNA kunnat gå över till OSL och flyga till BKK enligt tidtabell.

Takk for den!
Da blir det vanskelig for Norwegian å bevise at de ikke kunne gjøre noe for å forhindre forsinkelse.

600 euro ekstra i feriebudsjettet!
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hade man struntat i att flyga EI-LNA på ARN-LGW-ARN och nu under eftermiddagen och satt in en B738 istället, så hade ju EI-LNA kunnat gå över till OSL och flyga till BKK enligt tidtabell.

Saker och ting är inte så lätta som du får det att låta ;)

- Är du säker på att det fanns en ledig 738 på Arlanda som kunde ta turen till London?
- En 738 är mycket mindre än en 787, så vad ska man göra med alla passagerare som inte kommer med? Sommarlovet har börjat och alla flighter är mer eller mindre fullbokade. Ska man låta de passagerarna vänta ett dygn i stället tills de får plats på något plan?
- Kan man få fram tillräckligt med Crew på så kort varsel som både kan flyga planet till Oslo, samt flyga 738'an?
- EI-LNA skall flyga ARN-BKK imorgon. Om den skall landa på Oslo först, lossas, sedan flygas över till Arlanda och allt vad det innebär så kommer den flighten bli minst 6 timmar sen. Då kommer man drabbas av massor med andra följdproblem såsom Crew Timeout med mera.

Detta är bara några exempel på faktorer som avgör varför man gör så som man gör. Man kan inte "Strunta i", "Bara flyga", "Byt detta" eller liknande. Livet på flygplatsen är mycket mer komplicerat än så, och Norwegian vet precis vad de gör.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Saker och ting är inte så lätta som du får det att låta ;)

- Är du säker på att det fanns en ledig 738 på Arlanda som kunde ta turen till London?
- En 738 är mycket mindre än en 787, så vad ska man göra med alla passagerare som inte kommer med? Sommarlovet har börjat och alla flighter är mer eller mindre fullbokade. Ska man låta de passagerarna vänta ett dygn i stället tills de får plats på något plan?
- Kan man få fram tillräckligt med Crew på så kort varsel som både kan flyga planet till Oslo, samt flyga 738'an?
- EI-LNA skall flyga ARN-BKK imorgon. Om den skall landa på Oslo först, lossas, sedan flygas över till Arlanda och allt vad det innebär så kommer den flighten bli minst 6 timmar sen. Då kommer man drabbas av massor med andra följdproblem såsom Crew Timeout med mera.

Detta är bara några exempel på faktorer som avgör varför man gör så som man gör. Man kan inte "Strunta i", "Bara flyga", "Byt detta" eller liknande. Livet på flygplatsen är mycket mer komplicerat än så, och Norwegian vet precis vad de gör.

Jodå jag tror att Norwegian vet precis vad de gör.

Men vid ett annat tillfälle så skeppade man över en Dreamliner till OSL och satte in en B738 på LGW flighterna.
Men det kan vara som du säger att flera faktorer spelade in :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Saker och ting är inte så lätta som du får det att låta ;)

Livet på flygplatsen är mycket mer komplicerat än så, och Norwegian vet precis vad de gör.

Om Norwegian vet hva de gjør siden de har så ekstreme forsinkelser er jeg vel heller mer usikker på.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top