Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Återigen ett konstigt byte (ursäkta mitt tjat)

CS-TFT B763 från 1993! finns nu på CPH för att flyga till LAX!, hmm undra hur det är att åka så långt med den maskinen..

CS-TFM B772 har istället gått till ARN..

En Boeing 767-3Y0(ER) har ingen problem med CPH-LAX

Det var bok mer komfort/inflight HenrikL92 tenkte på. Ikke rekkevidde på maskinen.

Det var bok mer komfort/inflight HenrikL92 tenkte på. Ikke rekkevidde på maskinen.

Eeh ja det ser jeg nå han at han gjorde.

boeing767_photo1.jpg

Kilde: http://www.euroatlantic.pt/html/en_aircraft_boeing767_CS_TFT.asp

Back to the 90s :P

Återigen ett konstigt byte (ursäkta mitt tjat)

CS-TFT B763 från 1993! finns nu på CPH för att flyga till LAX!, hmm undra hur det är att åka så långt med den maskinen..

CS-TFM B772 har istället gått till ARN..

Kanskje noe med bookingtallene å gjøre?

Kan anbefale gjeninnføring av Bingo ombord som IFE, Transwede hadde dette på sine charterfly til FLL på 80-tallet.. :)

Evt leie inn et sangkor for de med sug etter musikk.. ;);)

Høres ut som en laaaaang tur.

Kim

Nå blir det jo 8 timer forsinkelse til Oakland.

Ser ut som de klarte hente inn halve forsinkelsen på turen frem tilbake til Oakland, så kveldens OSL-JFK er snaue fire timer forsinket

Fuldstændig rigtigt. SAS benyttede netop samme flytype på CPH-LAX i mange år. Mener ruten stoppede i 1994 eller 1995.

Heisann!

Ja, jeg var faktisk ombord aller siste flight mellom CPH-LAX! Litt småtrist, piloten ombord fløy sin siste tur før pensjon, frua var purser og holdte tale til sin mann...

Spesiell tur husker jeg. Satt helt bakerst i bussen, ung og småsprek, og rakk å bli småbrisen 2 ganger på den lange turen over.. haha. :)

Kim

Vet ikke om det passer i denne tråden, men jeg prøver.

Har bestilt tur trd-osl-bkk-osl-trd med Norwegian til høsten.
I dag fikk jeg beskjed på mail om at mine connections ble for korte, da de hadde justert avgangene på bangkokflyvningene. 45 minutter lenger ene veien og 25 minutter lenger andre veien.
Ingen problem å få byttet første og siste leg på turen, så alt er greit.
Det jeg lurer på er om Norwegian nå ser at de faktisk trenger mer tid på bakken på langrutene sine?

Vet ikke om det passer i denne tråden, men jeg prøver.

Har bestilt tur trd-osl-bkk-osl-trd med Norwegian til høsten.
I dag fikk jeg beskjed på mail om at mine connections ble for korte, da de hadde justert avgangene på bangkokflyvningene. 45 minutter lenger ene veien og 25 minutter lenger andre veien.
Ingen problem å få byttet første og siste leg på turen, så alt er greit.
Det jeg lurer på er om Norwegian nå ser at de faktisk trenger mer tid på bakken på langrutene sine?

Tja rute-tidene til BKK har nok vært litt optimistiske i utgangspunktet siden de aldri fikk trafikk-rettigheter over Russland. Vi på bakken sliter statig med at flyene til/fra BKK lander etter rute selv om de tok av på rute.

Tja rute-tidene til BKK har nok vært litt optimistiske i utgangspunktet siden de aldri fikk trafikk-rettigheter over Russland. Vi på bakken sliter statig med at flyene til/fra BKK lander etter rute selv om de tok av på rute.

Rutetid inn fra BKK 1630, ut igjen til JFK 1800...vi vet begge hvor godt alt må stemme for å få det til. Nei, gi oss en halvtime ekstra. Hadde gjort mye med punktligheten.

Ett fly som skal stå i Bangkok hele mandagen. Nattflyving hjem igjen.

Helt klart bedste afgangstid. Dagsflyvning fra Asien til Europa er ikke så attraktivt, synes jeg.

Rutetid inn fra BKK 1630, ut igjen til JFK 1800...vi vet begge hvor godt alt må stemme for å få det til. Nei, gi oss en halvtime ekstra. Hadde gjort mye med punktligheten.

Sant så sant. Så jo det i dag :angry: med de nye prosedyrene i tillegg.

Helt klart bedste afgangstid. Dagsflyvning fra Asien til Europa er ikke så attraktivt, synes jeg.
Det er jo helt vanlig og "normalt" med dagsflyvninger fra Asia til Europa og fra Europa til Amerika, d.v.s. vestover.
Østover derimot, flyr man "gjennom natten".

Det er jo helt vanlig og "normalt" med dagsflyvninger fra Asia til Europa og fra Europa til Amerika, d.v.s. vestover.
Østover derimot, flyr man "gjennom natten".

Helt sikkert, men mere praktisk med nattflyvning fra Asia til Europa (i hvert fald for mig), da man kan udnytte dagen og samtidig gå på job, når man ankommer i Scandinavia.

Ville vært artig om DU fikk inn CS-TLO som erstatningsfly på noen av rutene sine... :P

Så har Euroatlanticmaskinene byttet base igjen. 772en er vel noe bedre enn 767en?

Då är de dags för LNF...
FLL-ARN beräknas kl. 03.10 imorgon, "due to technical reasons" enligt DY's hemsida

Men ARN-FLL ska iväg redan kl.18, kan vara LNB som går då efter hon landat från AGP.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back