Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Og EI-LNB taxer nå ut fra OSL, drøye 20 timer forsinket....

Spørs nok om at disse ikke rekker cruiset sitt, min kollega om bord skal heldigvis "bare" være i Miami området.

ETA 15:59 ifølge fr 24... Cruiset hadde avgang 17:00 og man har som regel deadline en stund før det. Så det skal nok holde hardt med mindre de har mye medvind.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

ETA 15:59 ifølge fr 24... Cruiset hadde avgang 17:00 og man har som regel deadline en stund før det. Så det skal nok holde hardt med mindre de har mye medvind.

Har skjedd tidligere at de har ventet på folk som har kommet med forsinka fly hvis skipet er informert om det. og med tanke på at flyplassen i Fort Lauderdale ligger 5 min unna cruisekaia så kan de være heldige.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har skjedd tidligere at de har ventet på folk som har kommet med forsinka fly hvis skipet er informert om det. og med tanke på at flyplassen i Fort Lauderdale ligger 5 min unna cruisekaia så kan de være heldige.
Ja, om det hadde ikke hadde vært for at de skal ut fra Miami:
- Vi er en gjeng på 20 personer som skal rekke det samme cruiset i Miami.
http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/har-aldri-vaert-borti-lignende/a/10139677/
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det må vel anses som ren gambling å velge DY til en slik reise...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det må vel anses som ren gambling å velge DY til en slik reise...

Alternativet er å reise via en flyplass,og med så mye streiker det er rundt omkring nå så kan det være gambling også
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kunne aldri falt meg inn å prøve Norwegian på Long Haul. Direkte innen Europa kan de til nød brukes, men oversjøisk uten IATA-avtale og ombooking ved forsinkelser er det bare å glemme!

Makan til dårlig opplegg skal du lete lenge etter!! Bare synd at folk flest ikke vet at DU ikke booker om til andre ved forsinkelser, noe de selvsagt burde gjort!!

Kim
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

KFLL stengte likesågodt tarmac etter landing igår pga. thunderstorms og hail så maskinen måtte taues inn til første ledige stand som var på feil terminal og whopsy doppsy så ble maskinen stående på bakken "fully ready" i 2:30hr pga vær på avgang.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

ETA 15:19 nå så da har de fått kjørt inn litt tid... det er vel ca tre kvarters kjøring fra FLL til cruisehavnen i Miami så det finnes håp for cruisepassasjerene hvis alt går glatt gjennom immigration osv. men det skal holde hardt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Dette blir muligens litt off topic, og har kanskje blitt spurt om før, men jeg gjør et forsøk.

Hvorfor kjøper ikke Norwegian f.eks. en a340 og har stående til reservefly?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor kjøper ikke Norwegian f.eks. en a340 og har stående til reservefly?

Når de får en større flåte vil de ha større mulighet til å flytte om på maskinene til å dekke opp forsinkelser.

Ellers er det dårlig økonomi å kjøpe andre modeller enn det en har i flåten forøvrig. Det fordrer at man må ha vedlikeholdsprogram for det ene flyet, utdanne personell på det ene flyet både til å fly det og vedlikeholde det. Det billigste er enhetsflåte.



Vidar
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor kjøper ikke Norwegian f.eks. en a340 og har stående til reservefly?
Ja det har vært oppe, og koster sjorta. De må ha et tonn med papir og godkjenninger, samt crew, noe som ikke er like enkelt som det er for drosjeeier Olsen å kjøpe en reserve-Mazda til Volvoen sin.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser på Twitter nå at LNA er på vei fra ARN til LGW.

Har de startet disse europarutene med innkjørte fly, eller er det ny long haul rute pågang fra LGW i dag? Noen som vet status?

Trodde tanken med disse europarutene var å kjøre inn de nye flyene slik som LNE som ankom ARN i går fra DUB.. Mulig den ikke er klar enda, og LNA har dødtid pga at den ikke flyr USA?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser på Twitter nå at LNA er på vei fra ARN til LGW.

Har de startet disse europarutene med innkjørte fly, eller er det ny long haul rute pågang fra LGW i dag? Noen som vet status?

Trodde tanken med disse europarutene var å kjøre inn de nye flyene slik som LNE som ankom ARN i går fra DUB.. Mulig den ikke er klar enda, og LNA har dødtid pga at den ikke flyr USA?

Blir kanske att man kan skifta maskiner lite då och då, eftersom ARN nu verkar ha 3st Dreamliners, LNA, LNC & LNE.

LNE ska förövrigt flyga ARN-OAK-ARN i eftermiddag.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Vet ikke om denne er på rett sted eller har vært postet før, men regulariteten får negative konsekvenser for Norwegian
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv...emnda/cruisespesialistene-skyr-unna-norwegian

- Vi har i hele vinter vært tilbakeholdne med å selge cruise sammen med Norwegian-fly til reisende som kjøper hele pakken gjennom oss, sier produksjonssjef Elisabeth K. Stai i Nordmanns-reiser til Dagens Næringsliv.

I helgen skjedde det igjen. Flere av Norwegians langdistansefly til USA ble grundig forsinket. For passasjerer som skulle fly direkteruten fra Oslo til Fort Lauderdale i Florida, for så å reise videre med cruiseskip neste dag, kom forsinkelsene ekstra ubeleilig.

DN har vært i kontakt med flere turoperatører som selger pakkeløsninger med cruise fra Fort Lauderdale. De bekrefter at de knapt nok benytter seg av Norwegian.

Stai hos Nordmanns-reiser forklarer at holdningen henger sammen med at det er turoperatørens ansvar å sørge for at passasjerene rekker frem til cruiseavgangen.


- Vi booker kun Norwegian hvis kundene insisterer på å fly med dem. Vi er tydelige på at vi anbefaler at man beregner to døgn mellom fly og cruise og at det kundens ansvar om man ikke følger rådet, sier hun.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Danske turoperatører ga vel klar beskjed om dette allerede da FLL ble annonsert, at de ikke ville ta sjansen på NLH ...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ligger et bilde av EI-LNB på instagram #dreamliner, med høyre motor tatt fra hverandre. Problemer igjen, eller motorbytte ift.gangtid?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top