Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er det noen 788 som er i rute i det hele tatt?

DY7002 JFK-OSL er over en dag forsinket. EQ:744
DY7001 OSL-JFK er forsinket. EQ:788
DY7088 LAX-ARN er forsinket. EQ:788
DY7018 JFK-BGO er forsinket. EQ:788 (firstflight)

EILNA landade 15 min före tidtabell från BKK.

Bara inte EILNB börjar bli "problembarnet" igen nu som hon var i början av sin karriär.

Er det -LNB det er snakk om?

Har en kollega som skal til FLL fra OSL i morgen, som skal være oppsatt med -LNB.....

Ja det er LNB. Som har hatt problemer noen dager nå. Skulle flydd fra CPH i ettermiddag. Men så gikk ikke. Så spørs det hva som skjer med OSL-FLL i morgen som skulle vært samme fly.

EI-LND nu påväg från ARN till OSL för att ta JFK-flighten.

Ja det er LNB. Som har hatt problemer noen dager nå. Skulle flydd fra CPH i ettermiddag. Men så gikk ikke. Så spørs det hva som skjer med OSL-FLL i morgen som skulle vært samme fly.

Faktisk snart så jeg synes synd på DY/DU! Den longhaul satsingen har virkelig fått en trang fødsel, og Dreamlineren har virkelig ikke levert som forventet! Spørsmålet er om DY presser flyene for hardt, eller har andre som Qatar like mye snag? Dem redder seg kanskje med en større flåte longhaulfly, og dermed kan sjonglere lettere?

Så spørs det hva som skjer med OSL-FLL i morgen som skulle vært samme fly.

Det jobbes med en wet-lease for å operere 7031 i morgen.

Spændende at se Norwegians regnskab til sin tid.
Det her eventyr med longhaul må have kostet en mindre herregård
Hilsen Ole

Må være kjekt å ankomme NYC kl 2 om natten lokal tid? Herre min hatt for en fadese av ett LH produkt DY har.

Om de ikke kan forbedre kundeservicen sin og bli medlem av IATA, så må de gjerne lande med magaplask for min del, selv om jeg i grunn håper de lykkes....

La oss si at DU hadde vært et selskap registeret i Pakistan med et annet navn en Norwegian, hadde de da fått lov til å holde på slik de gjør av Luftfartstillynet i Norge ? Jeg mener hovedregel er at du ikke får det du har bestilt, og er det problemer, er du garantert ca. 24 timer forsinkelse utelukkende på DU sine premisser? Jeg bare spørr !

La oss si at DU hadde vært et selskap registeret i Pakistan med et annet navn en Norwegian, hadde de da fått lov til å holde på slik de gjør av Luftfartstillynet i Norge ? Jeg mener hovedregel er at du ikke får det du har bestilt, og er det problemer, er du garantert ca. 24 timer forsinkelse utelukkende på DU sine premisser? Jeg bare spørr !

Luftfarttilsynet kan ikke gjøre noe særlig med et selskap fra Pakistan for den saks skyld . De kan stoppe fly som er " ulovlig" pga manglende betalinger, tekniske feil, crew som ikke er " friske", men forsinkelser, erstatninger , søksmål etc må du ta i Pakistan

Det jobbes med en wet-lease for å operere 7031 i morgen.

Kollegaen min har nå fått sms fra Norwegian, med ny avgang på denne søndag kl 05.00.

Gikk det dårlig med å få tak i fly?

Kommende uke kan bli en helvetesuke omdømmemessig for DY hvis det blir streik fra onsdag, hvis de legger frem dårlige Q1-tall på onsdag og hvis DREAMliner-problemene fortsetter.

LNB ser ut til å være frisk igjen og tar nå CPH-MIA som det faktisk står? Er det fortsatt problemer på FLL og man velger å lande på MIA?

Hvor mange reservefly har Kjos som kan settes inn i tilfellet snag?

Vil BGO-JFK gå på oppsatt tid i dag, og med Dreamliner ?

Vil BGO-JFK gå på oppsatt tid i dag, og med Dreamliner ?

Blir vanskelig det når ETD er 1820 og DY7018 har ETA 1733.
Håper det ikke blir altfor lang delay.
Noen som vet om Kjos er tilstede på BGO i dag? Er det noen form for "snorklipping" eller er det evnt avlyst?

Status
Not open for further replies.
Back