Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.
Stor forskel på enkeltsituationer og så gøre det konsekvent på alle ruter/destinationer.
Ja, det har du rett i. Har enda ikke på mine skift opplevd at det har blitt stående igjen passasjerer på OSL uten informasjon, uten hotel, uten sin med rette telefonsamtale eller uten mat og drikke. Hvordan de løser ting i FLL får de selv stå for, men å feie alle IRR-tilfeller over en og samme kamm blir direkte feil.
Man babler i vei om Star Alliance, codeshare, interline og blahblahblah - dette har null å si i DY/DU sitt tilfelle siden deres JFK/FLL CTOTs ut ifra OSL/ARN/CPH er så sent på ettermiddagen at de uansett ikke hadde hatt noe ombookingsvalg.
Hva er vitsen med å sette pax på et fly til ex. London samme kveld om de uansett ikke kommer seg avgårde før dagen derpå?
Har selv brukt utallige timer av vakter på å koordinere div. ting ift. en forsinket LH-avgang og den amerikanske advokaten som for noen måneder siden stod på gaten og skulle "sue the whole company.." før han fikk den informasjonen han hadde krav på, hotellet han hadde krav på og maten han hadde krav på var for noen uker siden tilbake på samme avgang blid som ei sol.
Det kan sitte så mange her inne det bare vil å klage, syte, rakke ned, kritisiere til krampa kommer - men prøv å sitt på OPS/OCC/IRR/DISP med ei flyflåte som virker 100% i 7/10 tilfeller - det skulle vært meget morro å sett hvor "enkelt" dette da hadde blitt løst i praksis.
En velsignet jul ønskes alle, signing off.