Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

282 danskere strandet i Florida før jul...

23-12-2013
Der er tale om et reelt sammenbrud i Norwegians juletrafik på langdistanceruterne. Et Dreamliner-fly fra Fort Lauderdale til CPH er netop vendt om, og på jorden i Florida-lufthavnen står endnu et fly med tekniske vanskeligheder, mens et reservefly er på vej fra Portugal......

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=85358#.Urg2v_QvTy4

synd for gæsterne,,,,ikke synd for Kjos selv...godt han selv får prøvet det
Hilsen Ole

If you are paying with peanuts, you get monkies! Håper folk lærer. God jul sendes til Florida!

If you are paying with peanuts, you get monkies! Håper folk lærer. God jul sendes til Florida!
Problemet er bare at folk ikke lærer noget af det....Hvis Norwegian bare meldte
ud til deres passagerer, hvilke rettigheder de har, var alting meget bedre. Men det er jo lige det de ikke gør...deres passagerer skal selv finde ud hvad deres ret er....
Hilsen Ole

Og Fanboykoret til Norwegian er i full gang med at Vg med flere har en agenda mot Norwegian....

Og Fanboykoret til Norwegian er i full gang med at Vg med flere har en agenda mot Norwegian....

Jeg har generelt ikke noe mot DY ,men de kan ikke operere langdistanse uten noen form for backup gjennom gjensidige avtaler med andre flyselskaper ( såkalt Interline) så lenge de presser sin ny-innkjøpte 787.er til det ytterste.

Da blir det bare å spille høyt med passasjerene som innsats.
Men det er vel som det blir sagt her. Folk har lett for å glemme bare det er billig nok.:old

Jeg har generelt ikke noe mot DY ,men de kan ikke operere langdistanse uten noen form for backup gjennom gjensidige avtaler med andre flyselskaper ( såkalt Interline) så lenge de presser sin ny-innkjøpte 787.er til det ytterste.

Men det er vel som det blir sagt her. Folk har lett for å glemme bare det er billig nok.:old

Norwegian er det selskapet jeg flyr mest med innen europa. Men ville ikke valgt dem på langdistanse. (Bruker dem i stor grad i mangel på alternativer. Forøvrig har jeg nok hatt maks uflaks, men over 50% av reisene mine med dem har vært over 1 time forsinket)

Kommer en Euro Atlantic 767 opp mot ARN fra LIS. Opererer ARN-JFK.

Få en hotlink til VG du, er jo kjappere med wetlease info enn DY's, eller DU's egen info avdeling

Da VG snakket med ham ved 13.30-tiden, kunne Norwegian ikke svare på hvilket selskap leieflyet kom fra, og hvilken flytype som skal brukes til å redde hjem de julestrandede passasjerene.

Heri har du helt ret....Hilsen Ole

Norwegian er det selskapet jeg flyr mest med innen europa. Men ville ikke valgt dem på langdistanse. (Bruker dem i stor grad i mangel på alternativer. Forøvrig har jeg nok hatt maks uflaks, men over 50% av reisene mine med dem har vært over 1 time forsinket)

Nå er ikke dette LH, men synes faktisk DY er flinke til å rokkere på 737-800 stallen ved irregulariteter. Men ingen er immune mot forsinkelser.
Endrer seg nok for LH og med fler fly i flåten

Virker som det største problemet er å se forskjell på et kansellert fly mellom europeiske byer med plenty av alternative ruter og langdistanse til andre siden av Atlanteren. Muligens har ikke alle hos Norwegian forstått forskjellen heller...

Samtidig klarer jeg ikke å forstå hvorfor Norwegian ikke investerer i kundeservice på telefon og nett. Ser en på svarene som gis på deres Facebook-side så sitter jeg igjen med inntrykk av servicemedarbeidere som er ansatt for å svare kunden, ikke hjelpe de. Jeg har jobbet med kundeservice såpass mye at jeg kjenner igjen problemet, og det underliggende problemet er at toppledelsen anser kundeservice som en kostnad, ikke en investering. Kombinasjonen av mer kravstore forbrukere og en jevnlig nedprioritering av medarbeidere som er gitt makt til å hjelpe kunden vil være en tikkende bombe i Norwegians forretningsmodell.

Ser man det....da er begge kjerrene i FLL plutselig kommet seg i luften.

Edit: Var fargeblind et øyeblikk, så ikke at den var duplissert på 5 min delay....

Attachments

• 2013-12-23_153901.jpg
    2013-12-23_153901.jpg
    25.1 KB · Views: 668
Last edited:

Ser man det....da er begge kjerrene i FLL plutselig kommet seg i luften.

Edit: Var fargeblind et øyeblikk, så ikke at den var duplissert på 5 min delay....

Det var jo fint å se. Men de er vel der begge to DY7042 og DY7042A ? De hadde to maskiner i FLL og det er vel en sjans for at de begge er flybare nå.

Blir oppgitt når jeg leser kommentarfeltet på VG, folk snakker jo som om VG's dekning er et større problem enn alle kanselleringene og forsinkelsene til Norwegians langdistanser.

Finnes det overhodet andre selskaper med like mye trøbbel med sine Dreamlinere som Norwegian, eller har de rett og slett fått et par mandagsfly? Eller er det slik at måten de drifter dem på sliter for mye på flyene?

Er blitt invitert på tur til NY i høst, men er rimelig sikker på at jeg takker nei om det viser seg at vi skal fly med Norwegian. Gidder ikke ta risken rett og slett.

Mange av problemene er jo rene følgeproblemer så de ikke får tatt inn. Kombinasjonen med kun 3 fly som betjener hele 8 ruter og kort TA må vel ha sin del av skylden.

Mange av problemene er jo rene følgeproblemer så de ikke får tatt inn. Kombinasjonen med kun 3 fly som betjener hele 8 ruter og kort TA må vel ha sin del av skylden.

Jeg tenkte ikke på antallet forsinkelser, men mengden tekniske problemer. :-)

Status
Not open for further replies.
Back