Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

-LNB skal ut på en test ARN-ARN nå 10:30, om alles good flyr den JFK i ettermiddag.

Dersom LNB friskmeldes, hvor lang tid tar det da før man er "i rute" igjen?

Dersom LNB friskmeldes, hvor lang tid tar det da før man er "i rute" igjen?

De borde gå ganska snabbt, flyger EI-LNB ARN-JFK ikväll utan några förseningar så är hon tillbaka på ARN för att kunna flyga ARN-BKK i tid imorgon :)

Så allt hänger på att hon kommer iväg kl. 17.35 till New York ikväll så är vi på rätt bana igen :)

Ingen info om forsinkelse på DY7005 til nå. Da betyr vel det forhåpentligvis at testturen tidligere i dag gikk greitt og bestått.

-LNB er friskmeldt og opererer JFK i ettermiddag.

Noen som vet hvorfor den går på NLH callsign på testflighten og delivery, men ikke i rutetrafikk?

Med Boeing Gold Care så betaler Boeing mye av det, såvidt jeg har skjønt.

Har selskapene forsikringer som dekker deler av kostnadene når fly får tekniske problemer?

EDIT: Takk Trevln

W

Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Har selskapene forsikringer som dekker deler av kostnadene når fly får tekniske problemer?

EDIT: Takk Trevln

W

Etter hva jeg har skjønt er Boeing "gold care" en slags forsikring. Så ja:)

EDIT: ja du fikk jo svar av Trevln :)

Last edited:

Boeing Gold Care er en service og maintenance-avtale hvor Boeing står for teknikere, reparasjoner osv. Det er vel også dekning av kostnader til en del ting, men dette kan kanskje andre gå mer i detalj i. Det er i hvert fall ikke Norwegians teknikere som har vedlikehold på Dreamlineren, det gjøre av et annet selskap på Arlanda (som har fått kontrakten gjennom Boeing).

noen som vet hvorfor ei-lnb ikke vises på flightradar24.com, den hadde avgang fra arn 15:45?

edit:
der dukket den opp :)

skal fly med denne fra osl til jfk i morgen, har maks flyskrekk og er så nervøs for å bli stua på et gammelt airbusfly..

Last edited:
Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ikke for å helle bensin på bålet, men b787 har jo ikke akkurat vært helt problemfri siden den kom i drift....

mtp angst for å fly, i mitt tilfelle, når jeg siden april har vært innstilt på - og etterhvert slo meg til ro med at jeg skal fly dreamliner, så skaper det mer angst tanken på å skulle bli stua inne på et gammelt airbus fremfor et helt nytt boeing..
har kjøpt premium for mindre kabin og for å slippe sild i tønne følelsen, det hjelper jo litt, hvordan plasseres premium hvis man får erstatningsfly, er det ikke tre klasser i innleid airbus? OG det viktigste av alt, er det strømuttak på disse gamle airbusflyene?

Last edited:

Det kan fort bli en realitet med en "gammel airbus", -LNA står veeeeldig godt på OSL i ettermiddag - ny tid 0800 i morra tidlig! (I have my doubts)

Status
Not open for further replies.
Back