Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

-LNB skal ut på en test ARN-ARN nå 10:30, om alles good flyr den JFK i ettermiddag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Dersom LNB friskmeldes, hvor lang tid tar det da før man er "i rute" igjen?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Dersom LNB friskmeldes, hvor lang tid tar det da før man er "i rute" igjen?

De borde gå ganska snabbt, flyger EI-LNB ARN-JFK ikväll utan några förseningar så är hon tillbaka på ARN för att kunna flyga ARN-BKK i tid imorgon :)

Så allt hänger på att hon kommer iväg kl. 17.35 till New York ikväll så är vi på rätt bana igen :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ingen info om forsinkelse på DY7005 til nå. Da betyr vel det forhåpentligvis at testturen tidligere i dag gikk greitt og bestått.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

-LNB er friskmeldt og opererer JFK i ettermiddag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Noen som vet hvorfor den går på NLH callsign på testflighten og delivery, men ikke i rutetrafikk?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Med Boeing Gold Care så betaler Boeing mye av det, såvidt jeg har skjønt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Har selskapene forsikringer som dekker deler av kostnadene når fly får tekniske problemer?

EDIT: Takk Trevln

W
 
Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Har selskapene forsikringer som dekker deler av kostnadene når fly får tekniske problemer?

EDIT: Takk Trevln

W

Etter hva jeg har skjønt er Boeing "gold care" en slags forsikring. Så ja:)

EDIT: ja du fikk jo svar av Trevln :)
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Boeing Gold Care er en service og maintenance-avtale hvor Boeing står for teknikere, reparasjoner osv. Det er vel også dekning av kostnader til en del ting, men dette kan kanskje andre gå mer i detalj i. Det er i hvert fall ikke Norwegians teknikere som har vedlikehold på Dreamlineren, det gjøre av et annet selskap på Arlanda (som har fått kontrakten gjennom Boeing).
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

noen som vet hvorfor ei-lnb ikke vises på flightradar24.com, den hadde avgang fra arn 15:45?

edit:
der dukket den opp :)

skal fly med denne fra osl til jfk i morgen, har maks flyskrekk og er så nervøs for å bli stua på et gammelt airbusfly..
 
Last edited:
Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ikke for å helle bensin på bålet, men b787 har jo ikke akkurat vært helt problemfri siden den kom i drift....
 
mtp angst for å fly, i mitt tilfelle, når jeg siden april har vært innstilt på - og etterhvert slo meg til ro med at jeg skal fly dreamliner, så skaper det mer angst tanken på å skulle bli stua inne på et gammelt airbus fremfor et helt nytt boeing..
har kjøpt premium for mindre kabin og for å slippe sild i tønne følelsen, det hjelper jo litt, hvordan plasseres premium hvis man får erstatningsfly, er det ikke tre klasser i innleid airbus? OG det viktigste av alt, er det strømuttak på disse gamle airbusflyene?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det kan fort bli en realitet med en "gammel airbus", -LNA står veeeeldig godt på OSL i ettermiddag - ny tid 0800 i morra tidlig! (I have my doubts)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top