Noen som vet grunnen til at DU ikke får fly over russisk luftrom på vei til/fra BKK? Det blir jo en del lenger når de må fly utenom.
Ja, hvis de ikke får posisjonert ut crew på forhånd, må de hvile. Og det er vanskelig å få dette gjort på så kort varsel. Noen av thai'ene er vel disponible, men uten piloter er man like langt ..
De er sant det Ole, det er ikke enkelt når flyene går teknisk når man har så liten flåte som DY har foreløpig. Vi ser jo også det med SK som har mange ganger så stor flåte at når et fly stopper får det store konsekvenser for passasjerene. Men flyr man med SK har man jo den fordelen at man kan ha muligheten til ombooking med andre selskaper ved kanselleringer.Det må koste kassen for DY at forsinke deres fly 23 timer...det er jo ikke første gang..
Der er nogle her som SKAL følges . LCC eller ej...
Hilsen Ole
Får ikke overflygningstillatelse. Enkelt og greit.
men hvorfor får de ikke det egentlig?
Den andre teorien er at overflyvning er basert på bilaterale avtaler - og i denne sammenheng er den ene bi Skandinavia. Og da lurer vi så hvem som har brukt opp den skandinaviske delen ...
Hvordan går det med LNB? Noen bedring eller står den fremdeles parkert på ARN?
Kan vel hende at EI LNA skal ha noen form for vedlikehold mens den har pause, det pleier å bli lagt inn vedlikehold når langdistansefly har slike pauser.
Satser på at LNB er "fit for flight" slik at de får orden på disse uheldige delayene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.