Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: DY7005/DY7205 3/9

Det er vel hviletid for crewet?? som gjør at disse to Hiflymaskinene blir ståendes så lenge på JFK og BKK, og gjør forsinkelsene enda større. Ser at DY7006 er på vei tilbake nå med ankomst ARL 01.51
 
Re: DY7005/DY7205 3/9

Ja, hvis de ikke får posisjonert ut crew på forhånd, må de hvile. Og det er vanskelig å få dette gjort på så kort varsel. Noen av thai'ene er vel disponible, men uten piloter er man like langt ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Noen som vet grunnen til at DU ikke får fly over russisk luftrom på vei til/fra BKK? Det blir jo en del lenger når de må fly utenom.

Får ikke overflygningstillatelse. Enkelt og greit.
 
Re: DY7005/DY7205 3/9

Ja, hvis de ikke får posisjonert ut crew på forhånd, må de hvile. Og det er vanskelig å få dette gjort på så kort varsel. Noen av thai'ene er vel disponible, men uten piloter er man like langt ..

Jo så är det ju tyvärr. Är väl Hi Fly´s egna piloter som rattar A340 kärrorna.

Ingen som vet något om man fått ordning på LNB? Hon har ju stått med samma problem nu i över 3 dagar. Snacka om dålig start. LNA och LNB ska ju på söndag byta "bas" när de är i BKK samtidigt. Om det nu går. Går någon av Hi Fly maskinerna till OSL isåfall då eller?
 
Re: DY7005/DY7205 3/9

Det må koste kassen for DY at forsinke deres fly 23 timer...det er jo ikke første gang..
Der er nogle her som SKAL følges . LCC eller ej...
Hilsen Ole
De er sant det Ole, det er ikke enkelt når flyene går teknisk når man har så liten flåte som DY har foreløpig. Vi ser jo også det med SK som har mange ganger så stor flåte at når et fly stopper får det store konsekvenser for passasjerene. Men flyr man med SK har man jo den fordelen at man kan ha muligheten til ombooking med andre selskaper ved kanselleringer.
 
Re: Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

men hvorfor får de ikke det egentlig?

En teori jeg har hørt er at med den dispensasjonen som er gitt til NLH nå for å ha irsk reg så er det usikkerhet rundt hvem som står ansvarlige om noe skulle skje over russisk luftrom. Russerne vil visstnok ganske enkelt vite med sikkerhet hvem som betaler regninga om noe detter ned. Det er ikke mer enn en teori, men det er i det minste ikke en ulogisk én.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Den andre teorien er at overflyvning er basert på bilaterale avtaler - og i denne sammenheng er den ene bi Skandinavia. Og da lurer vi så hvem som har brukt opp den skandinaviske delen ...
 
Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Den andre teorien er at overflyvning er basert på bilaterale avtaler - og i denne sammenheng er den ene bi Skandinavia. Og da lurer vi så hvem som har brukt opp den skandinaviske delen ...

"Norwegian" Long Haul er vel ikke Skandinavisk?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

AOC'et er norsk nå, men de har vel merket seg at det vil bli endret til irsk før jul ...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Dagens DY7205 ARN-BKK är redan försenad från 15.45 till. 00.40.

CS-TQZ är planerad att landa kl. 22.10 ikväll fast skulle som sagt landat igår eftermiddag och vänder då tydligen tillbaka till BKK på en gång.

Dessa förseningar är ju snart ett skämt :D S
Skänk tillbaka EI-LNB till Boeing ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvordan går det med LNB? Noen bedring eller står den fremdeles parkert på ARN?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvordan går det med LNB? Noen bedring eller står den fremdeles parkert på ARN?

http://www.aftonbladet.se/resa/article17416358.ab

LNB har nu blivit en riktig "hangar queen" på ARN.
och Aftonbladet skriver om mystiskt fel, där man fortfarande väntar på ytterligare reservdelar som kanske eller kanske inte ska lösa problemet med den varningslampa som lyser.

I nuläget vet ingen när det splitter nya flygplanet kan komma i luften igen.

– Teknikerna jobbar dygnet runt med att lösa, säger Norwegians informationschef Åsa Larsson.

Samtidigt fortsätter följdverkningarna av det krånglande planet.

Norwegian hyrde häromkvällen in två Airbus 340 från portugisiska Hi Fly, inklusive besättningar, för att täcka rutterna till New York och Bangkok.

Men besättningar måste förstås ha ett visst antal vilotimmar mellan flygningarna, och någon ersättningspersonal har ännu inte kunnat ta sig till vare sig Bangkok eller New York, med nya förseningar som följd, säger Åsa Larsson
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Kom over en intressant kostnadsanalyse for shorthaul vs longhaul (Air New Zealand).
Som man ser så er fuelkostnad andelen mye større på longhaul, samme med personalkostnader, mens
andre driftskostnader er lavere.
 

Attachments

  • ANZ.jpg
    ANZ.jpg
    31.9 KB · Views: 1,537
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ser ut som at akkurat nå lander CS-TQZ på ARN som DY7206 fra BKK, mens A340-600 9H-SEA står på JFK etter å ha ankommet dit som DY 7005 fra ARN tidligere i kveld.
Tro om noen av disse to har Norwegian logo på seg nå?

(opplysninger hentet fra Flightradar24.com)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

CS-TQZ Landet nå kl. 23, ca 31 timer forsinket. Og i morgen har jo EI-LNA en dag fri. Håper den da tar seg en tur til ARL for og avhjelpe situasjonen litt og flyr DY7005-7006
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Kan vel hende at EI LNA skal ha noen form for vedlikehold mens den har pause, det pleier å bli lagt inn vedlikehold når langdistansefly har slike pauser.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Kan vel hende at EI LNA skal ha noen form for vedlikehold mens den har pause, det pleier å bli lagt inn vedlikehold når langdistansefly har slike pauser.

DY7006 JFK-ARN 9H-SEA är beräknad att landa kl. 20.10 ikväll på Arlanda, men dagens DY7005 ARN-JFK som ska avgå kl. 17.35 är inte belagd med någon försening varken på norwegians hemsida eller Arlandas hemsida.

De måste ju betyda att man antigen kallar in EI-LNA eller att EI-LNB är redo för flight.!
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Satser på at LNB er "fit for flight" slik at de får orden på disse uheldige delayene.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top