Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
hvordan kan et fly ikke få nok strøm når det står på bakken (..)
Electrical power generation. Another fundamental architectural change on the 787 is the use of variable frequency electrical power and the integration of the engine generator and starter functions into a single unit. This change enables elimination of the constant speed drive (also known as the integrated drive generator, IDG), greatly reducing the complexity of the generator. In addition, by using the engine generator as the starter motor (an approach used with great success on the Next-G eneration 737 APU), the 787 has been able to eliminate the pneumatic starter from the engine.
When compared to the more complex 767 IDG, the 787 starter generator is predicted to have a mean time between faults (MTBF) of 30,000 flight hours — a 300 percent reliability improvement compared to its in-service counterpart.
Du får hva du betaler for.
Mener du at Norwegian har kjøpt billige fly?
Velkjente CS-TQY passerte nettopp Bærums Verk på vei til OSL ser det ut til. Er det inn igjen i tjeneste for Norwegian.
LNB følger jo skjemaet så hvorfor skal de plutselig bytte denne til bangkok-arn når den er satt opp til Bangkok-osl?
Nei nemlig, hvorfor skulle det gjøres bytter?
Innspillene HenrikL92 kommer med virker totalt ulogiske.
EI-LNB - BKK-OSL 8/9 ankomst osl 15:45
"returen imorgon beräknad att landa kl. 17.35 istället för 15.45."
det står "Nytt besked 17:40" ikke at beregnet landing er da, mao er det det forsinkede EI-LNA som flyr BKK-ARN i morgen, etter planen.
Så gjenstår det å se da om EI-LNA kommer seg fra osl i morgen og om EI-LNB kommer seg fra BKK i morgen, man vet jo aldri med B787..
Disse 787 til DU burde jo fly til LAS som gamblingmaskiner.
Er vel omtrent black jack odds om de går eller ikke.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.