Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Er ombord i DY-flight fra ARN til OSL nå. DY fra JFK dro 2,5 timer forsinka og landet ca 1 time og 30 min for sent, så jeg rakk ikke flyet. Men DY hadde allerede booket alle som skulle videre om til neste fly, så det gikk smertefritt likevel. Ventet bare en halv time på ARN. Jeg rekker ikke SFO da.. :)

Det var da en voldsom omvei fra JFK til SFO... :old

Kommer fra BRU:
DY8343 19.06.2013 BRU ARN CSTQZ 0955z 1220z

Hmmm tok en rask sjekk på flyradaren i en kort pause nå..

Det kom nettopp inn et annet fly fra BRU til ARN...

Airline: Hi Fly
Flight: HFY451P
Aircraft: Airbus A330-243 (A332)
Reg: CS-TFZ

Da er kan hende ikke CS-TQZ klar, så de har endra en bokstav og to tall og sendt en 332 i stedet ;)

CS-TFZ fløy jo nettopp som vikar for LOT, så den vil nok kunne starte opp fra ARN til BKK i tide

det stemmer nok det ja. -TFZ skal fly i en uke før -TQZ settes inn den 26. -TQZ har akkurat nå ferry-flight fra BRU den 21.

det stemmer nok det ja. -TFZ skal fly i en uke før -TQZ settes inn den 26. -TQZ har akkurat nå ferry-flight fra BRU den 21.

Kan man bekräfa att TQZ hexcode är 495240?

Mener jeg så TQZ ved cargo plassen på OSL i går.

Flott maskin!

Forsinkelser i dag igjen? DY7201 til BKK, 30 min etter rutetid nå, ingen info på osl.no..

Passer meg dårlig, skal reise med DY7001 til NYC i morra, er ikke akkurat god tid til å snu flyet på mellom avgangene..

Edit: Kom nå, avreist 1516 :)

Last edited:

Satser på at morgendagens (23JUN) 7002 kommer seg avgårde på rute da et amerikansk familiemedlem kommer på besøk. Dårlig start på turen om det blir store forsinkelser.

Forsinkelser i dag igjen? DY7201 til BKK, 30 min etter rutetid nå, ingen info på osl.no..

Passer meg dårlig, skal reise med DY7001 til NYC i morra, er ikke akkurat god tid til å snu flyet på mellom avgangene..

Edit: Kom nå, avreist 1516 :)

Tok av rundt de tider ja, men pushet 1452 til tross for offload av pax med bag så godt jobbet av Rfly teamet på OSL idag.

Noen som veit no mer konkret info om IFE på A340flyene nå?

har hørt rykter om at det er i orden, men også at det ikke er!

Reiser 23/7

Noen som veit no mer konkret info om IFE på A340flyene nå?

har hørt rykter om at det er i orden, men også at det ikke er!

Reiser 23/7

Hört samma jag, däremot så har jag en bekant som åkte med CS-TFZ ARN-BKK, enligt honom så funkade det fint där, synd att den bara flyger någon dag till innan TQZ kommer :/

Mener TQZ fortsatt stod på cargoplassen igår, hvor vanskelig skal det være å få inn IFE liksom xD

Re: Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Hört samma jag, däremot så har jag en bekant som åkte med CS-TFZ ARN-BKK, enligt honom så funkade det fint där, synd att den bara flyger någon dag till innan TQZ kommer :/

Veit du hvordan flyene blir satt opp når begge fly er i drift? En til BKK og den andre til JFK?

Mener TQZ fortsatt stod på cargoplassen igår, hvor vanskelig skal det være å få inn IFE liksom xD

Som det er sagt tusen ganger her før, IFE finnes i flyene - DY valgte ikke å inkludere bruk av dette i leieavtalen.

Ny tid for ankomst 7002 i dag er 1243. Kroniske forsinkelser med andre ord. Hva er det som er så vanskelig? Tror 7001 landet sånn nogenlunde på tid på JFK?

Som det er sagt tusen ganger her før, IFE finnes i flyene - DY valgte ikke å inkludere bruk av dette i leieavtalen.

Så uttalelsene fra DY er løgn?

- Vi har bestilt flyene med underholdningssystem, men det har Hi Fly ikke levert. Vi er i dialog med dem for at dette skal løse seg i innleieperioden. Men vi kan på nåværende tidspunkt dessverre ikke garantere at det vil være på plass før vi får begynner å fly våre egne Dreamlinere i august, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen til VG.

IFE finnes, men det er ikke lastet innhold. Om det er DYs feil eller HiFlys feil er det vel ingen har som har/kan bekrefte.

Veit du hvordan flyene blir satt opp når begge fly er i drift? En til BKK og den andre til JFK?

Skulle gissa på att dom flyger från varsin bas.

Som nu TQY från OSL och TFZ från ARN.

Troligt så kanske då TQZ går in på ARN när denna sätts i trafik.

Re: Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Ståle;863789 said:

Selv om det er sagt tusen ganger før, kan det kanskje hende det kommer oppdatert info!

Jeg veit GODT at de har det i flyene. Men om det endelig er operativt er en annen sak. Har hørt at det er fylt med innhold nå og det var derfor jeg spurte.

Ellers ha en fin dag vidre! ;-)

Status
Not open for further replies.
Back