Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Omsider på vei til JFK. Omtrent 2 timer og 10 min. etter rute. Takeoff nå straks.

Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Omsider på vei til JFK. Omtrent 2 timer og 10 min. etter rute. Takeoff nå straks.

Hmm. Da drar vi sikkert et par timer etter rute fra JFK også da? For der tar vel et par timer å snu flyet? Eller er det mulig å knipe litt?

Minimum turnaroundtid på 1 time og 30 minutter.

Det enkleste er vel å følge med på "Er flyet i rute?" på norwegian.no og evt. skjermene på JFK?

Har opplevd at LH snudde en 747 i HKG på 45 minutter, så det er mulig å knipe litt bare man har nok folk til å fikse og organisere.

Passasjerer er misfornøyd med manglende underholdningssystem på den innleide maskinen:
De trodde de skulle fly i Norwegians nye Dreamliner, med berøringsskjermer for hvert enkelt sete og et topp moderne underholdningssystem - noe som var viktig for familien med to barn. To dager før avreise, får de imidlertid vite at det ikke finnes underholdningssystem på flyet de må fly med - og de blir bedt om å ta med lesestoff.
http://www.dinside.no/917982/vi-har-blitt-lurt

Og en til, denne gang fra VG. Hvorfor de har valgt å illustrere med et bilde fra en av Lufthansas Airbus narrow bodies er ukjent.

Norwegian-langturer uten film og musikk
Oppfordrer til å ta med bøker
Airbus A340-maskinen som Norwegian har leiet inn som erstatning for den forsinkede Dreamlineren har ikke noe underholdningssystem om bord.
Det betyr at langflygningene til Bangkok og New York hverken kan by på musikk eller filmer.

Spesielt på 12 timer lange flygninger til Bangkok kan det bli en utfordring for noen å ikke ha noen som helst slags underholdning som tidtrøyte.

http://touch.vg.no/article.php?artid=10111036

Jeg må ærlig si at jeg syns Norwegian inntar en rimelig arrogant holdning til denne saken.

Jeg gleder meg til å få prøve mine nye avtalerettskunnskaper i flyklagenemda mot de!

Det enkleste er vel å følge med på "Er flyet i rute?" på norwegian.no og evt. skjermene på JFK?
Nei, det enkleste er å spørre her. I hvert fall det gøyeste :) Dessuten viser "Er flyet i rute" at flyet er i rute..

Er på JFK nå. Skjermene viser en og en halv times delay. I skranken sa de en time. Vi får se. Håper på medvind.

Last edited:

En 16-åring fikk heller ikke pledd på turen til New York..

http://www.aftenposten.no/okonomi/G...pa-Norwegian-tur-over-Atlanteren-7232031.html

Han hadde ikke med seg genser eller jakke for å varme seg og spurte derfor om et teppe.
... og foreldrene har ikke innsikt/erfaring nok til sende gutten på tur med en genser eller jakke? De fleste vet vel at det kan bli både varmt og kaldt på en flytur. Ikke for det, Norwegian kunne jo godt gitt gutten et pledd...

----

MOD NOTE: Er diskutert her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118255&page=3

Last edited by a moderator:

VG og Aftenposten kjører vel begge saker på langdistanseflygningene nå og vi har neppe sett det siste: det er nok bare spørsmål om kort tid før noen finner en personlig historie + legeuttalelser på at det ikke tilbys forsvarlig mengde vann uten betaling. På en 12-timers flight må jo det utgjøre en helserisiko for de 50 som sitter der dehydrert og skal spare penger.

Tviler på at norwegian hadde tapt så mye kroner på å gi vekk vann og tepper gratis. På slike lange turer er det nok mer enn nok folk som kjøper mat og annen drikke.

Er ombord i DY-flight fra ARN til OSL nå. DY fra JFK dro 2,5 timer forsinka og landet ca 1 time og 30 min for sent, så jeg rakk ikke flyet. Men DY hadde allerede booket alle som skulle videre om til neste fly, så det gikk smertefritt likevel. Ventet bare en halv time på ARN. Jeg rekker ikke SFO da.. :)

Jeg så ingen som ikke ville ha mat på JFK-ARN-flighten, og de delte ut vann hele tiden. Veldig proft og bra opplegg, sånn som jeg opplevde det. Sto ikke tilbake for SK-flighten jeg hadde til EWR for fire dager siden. Bortsett fra forsinkelsen da.

Jeg så ingen som ikke ville ha mat på JFK-ARN-flighten, og de delte ut vann hele tiden. Veldig proft og bra opplegg, sånn som jeg opplevde det. Sto ikke tilbake for SK-flighten jeg hadde til EWR for fire dager siden. Bortsett fra forsinkelsen da.

Godt å se at det faktisk går seg til! reiser i juli, gleder meg mye tross at vi mister 787... men blir vel en tur til Florida neste år! da blir det 787 og norwegian, regner jeg med!

forsinkelser kan skje. som regel ikke flyselskapene sin skyld! så for min del er de tilgitt=D hehe

Noen som vet når maskin nr. 2 (CS-TQZ) kommer? Er fortsatt ikke registrert på airframes.org..

Kommer fra BRU:
DY8343 19.06.2013 BRU ARN CSTQZ 0955z 1220z

Kommer fra BRU:
DY8343 19.06.2013 BRU ARN CSTQZ 0955z 1220z

Men finns fortfarande ingen information om hexcode på denna!

Tänkte lägga in denna i flightradar24.com´s databas innan den ska börja flyga!

Antar att det kan vara 495240 då TQY har 495239 men vågar inte chansa.

Det ser ikke ut som den har vært i luften siden den ble lagret i BRU. Kan bli interessant - det er ofte en del snags på fly som har stått lagret en stund ....

Det ser ikke ut som den har vært i luften siden den ble lagret i BRU. Kan bli interessant - det er ofte en del snags på fly som har stått lagret en stund ....

Hur länge har den stått i BRU?

Siden før 9. mai, det er alt jeg vet.

Status
Not open for further replies.
Back