Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

God butikk

Kanskje ... spørs hva de betaler.

For å være fair, så har de sikkert budsjettert med tap i oppstarten, da de tross alt 'dumpet' mange billetter ved oppstart. Det er heller ikke lett å gå i pluss med 1-2 fly ... særlig ikke når man har måttet foretatt innleie for å dekke opp trafikken.

Det er vel samme flighten som mellomlander - det går visstnok an å kjøpe billetter på disse Flightene uten å tilhøre RAF - men dyyyyrt

For å ikke nevne uforutsigbart. :wow::lol:
Please note that the RAF reserve the right to change fares without notice. Even after payment has been received, fare increases by the RAF might affect the final price you pay for your flight. If the RAF increase the fare before your travel date you may have to pay the difference in advance.

As flight times are subject to change, you must check your latest check-in time with the Airport of Embarkation (AoE), 24 hours before the advertised departure time and again 12hrs before the advertised departure time.

As these flights are under the control of the RAF. It cannot be guaranteed that seats will always be available despite a seat confirmation, and that passengers may not be embarked or may be offloaded if technical problems do occur with the aircraft or the required Military payload on that flight precludes a full compliment of passengers being carried.
http://www.ascension-flights.com/ascension-flights-info.htm

Dette tar bokstavelig av:-) Belegget virker å være nesten stappfullt. God butikk

Kanskje ... spørs hva de betaler.

For å være fair, så har de sikkert budsjettert med tap i oppstarten, da de tross alt 'dumpet' mange billetter ved oppstart. Det er heller ikke lett å gå i pluss med 1-2 fly ... særlig ikke når man har måttet foretatt innleie for å dekke opp trafikken.
Enig i det men tror LH(har litt kontakt med invidde i selskapet) satsningen går meget rabattert fra HIFLY sin side samt at det er noe øko støtte fra Boeing fabrikken(batteritrøbbel) i tillegg(kanskje snarere et fradag)til at det blir hyggelig og en ny vår for vårs ikke poengjunkies når man kan direkte fra Oslo fly, og velge, 2 selskap. Som innehaver av en porsjon aksjer i DY er det klart jeg blir litt farget og ønsker de alt godt..

Som innehaver av en porsjon aksjer i DY er det klart jeg blir litt farget og ønsker de alt godt..

hæhæ ... *host, kremt* .. kanskje en viss Skuggenheimer trenger en disclaimer til signaturen sin ... ? :cool:

Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Hehe .. Touche .. Hele syv stykker i årenes løp .. Men jeg har aldri lagt skjul på det heller. :)

Hehe .. Touche .. Hele syv stykker i årenes løp .. Men jeg har aldri lagt skjul på det heller. :)

Mitt innlegg forsvant i en liten redigering - skulle nok stått foran ditt...;)

"...hva med de som får hele sin inntekt fra diverse flyselskaper...? host, host, kremt... osv... :D"

Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Så er madammen på tur hjem fra BKK med DY7202. Ser den ikke på FR24. Noen som vet status?

Ser at SAS har hatt en rekke kanselerte landistanse flighter og ditto forsinkelser den siste uka. Det har vært mye fokus på nykommeren Norwegian's evner til å unngå forsinkelser. Er det noen som har sammenlignet nykommeren og den erfarne's statistikk på langdistanse så langt?

Ser at SAS har hatt en rekke kanselerte landistanse flighter og ditto forsinkelser den siste uka. Det har vært mye fokus på nykommeren Norwegian's evner til å unngå forsinkelser. Er det noen som har sammenlignet nykommeren og den erfarne's statistikk på langdistanse så langt?

Hvis du helt alvorlig og edruelig mener at man kan sammenlikne kanselleringer forårsaket av motorfeil og hydraulikkfeil, med forsinkelser grunnet nyoppstartet LH-ops..... hva kan man si? Lykke til! ;)

Hvis du helt alvorlig og edruelig mener at man kan sammenlikne kanselleringer forårsaket av motorfeil og hydraulikkfeil, med forsinkelser grunnet nyoppstartet LH-ops..... hva kan man si? Lykke til! ;)

Tror en del edrue kunder kunne tenke seg aa vit dette?

Nei det var rute pålitelighet jeg tenkte på, ikke hva mangler av sammne er forårsaket.

Tror en del edrue kunder kunne tenke seg aa vit dette?

I likhet med at komfort ikke kan sees med det blotte øyet på et bilde, kan en stort sett ikke forutse tekniske problemer på fly. Livet hadde vært en del enklere uten uforutsette snags, for all del, men disse klarsynte ser jo hverken lottotall eller malfunctions i framtida. De snakker bare med spøkelser... ;)

I likhet med at komfort ikke kan sees med det blotte øyet på et bilde, kan en stort sett ikke forutse tekniske problemer på fly. Livet hadde vært en del enklere uten uforutsette snags, for all del, men disse klarsynte ser jo hverken lottotall eller malfunctions i framtida. De snakker bare med spøkelser... ;)

Og jeg sier igjen - kundene bryr seg fint lite om det. Hvis snekkeren din alltid kommer for sent saa bryr du deg vel lite om det er Hiacen eller konen hans som har skylden? ;)

Jeg ser fremdeles at du ikke forstaar utrykket "ser" :D

Og jeg sier igjen - kundene bryr seg fint lite om det. Hvis snekkeren din alltid kommer for sent saa bryr du deg vel lite om det er Hiacen eller konen hans som har skylden? ;)

Synd du anser passasjerer som idioter. Man klarer da fint å forstå at om været er dårlig eller flyet faktisk ikke har motorer så kan man ikke reise. Det er forskjell på forsinkelser som er utenfor flyselskapets kontroll versus forsinkelser forårsaket av flyselskapets manglende informasjon. For eksempel klistremerkeproblemene til Thailand.

Det er ingen snekkere som alltid kommer for sent hverken i rødt, hvitt eller blått :)

Men selv med slike klistremerkeproblemer osv., så er den gjennomsnittlige forsinkelse for de avganger som var mer enn 15 minutter forsinket for DY7201 4 minutter lavere enn det var for SK907 (63 mot 69 minutter i følge OSLs statistikk for juni). Rett nok hadde SAS bare 5 av 30 avganger forsinket, mens DU hadde 6 av 10.

Man kan forskjellige forklaringer på hvorfor noe galt skjer, men spørsmålet om man lærer av det. DU må gjøre en del forbedringer, og jeg tro de har godt av sprinttreningen i Europa 4.7-4.8. Det blir også spennende å se om det blir med eller utenom russisk luftrom ved oppstart med eget materiale.

Tja, det SAS har lært av at maskinen fra LAN ble forsiket forbi den viktige sommersesongen er vel å forsøke å ikke gjøre igjen det som gikk galt i den prosessen? Jeg vet ikke hvorfor LAN-maskina er forsinket, det kan være ting utenfor SAS' kontroll, det kan være ting innenfor SAS' kontroll. Who knows. Situasjonen hadde iallefall vært en del enklere hadde man hatt den ekstra A340.

Status
Not open for further replies.
Back