Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

I følge pax ombord var det en ruspåvirket idiot som lagde bråk på flyet. Han er kastet av flighten, og bagasjen offloaded. Men i skrivende stund står flyet fortsatt på fjernpark, 2 timer etter oppsatt avgangstid. Ikke bra... Får hvertfall håpe stakkarene om bord for noe å drikke, VISA- kort eller ei...

Der kom de seg endelig av gårde...

Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

I følge pax ombord var det en ruspåvirket idiot som lagde bråk på flyet. Han er kastet av flighten, og bagasjen offloaded. Men i skrivende stund står flyet fortsatt på fjernpark, 2 timer etter oppsatt avgangstid. Ikke bra... Får hvertfall håpe stakkarene om bord for noe å drikke, VISA- kort eller ei...

Sånn ble det i dag, ja.
Hørte crewet snakka om å klargjøre food-service straks etter avgang. Så satser på at de blir forpleiet så fort som mulig.

Ja og den utsettes med 10 og 20 min hver gang. 16.20 er det blitt nå. Tydeligvis fortsatt forbedringspotensiale med og få snudd flyene i tide.

Sendes kun en ED (estimated departure) på ti minutter når det faktisk forventes at flyet skal gå ti minutter senere. Ble tilsendt flere flightplaner fra HiFly i dag, senest en FEM minutter etter avgangstid. Med annen routing. Derfor vi sendte som vi gjorde...

Kan jo tenke seg at det tar noe lang tid å sette opp en ny rute i FMSen. Så ting dro seg litt ut.

I følge pax ombord var det en ruspåvirket idiot som lagde bråk på flyet. Han er kastet av flighten, og bagasjen offloaded.i...

Hjelper lite å snu flyet på tid da :rolleyes:

Havner de ofte på fjernpark?

Hjelper lite å snu flyet på tid da

De snudde ikke flyet på tid nei. De pushet ca 20 til 25 min sen ifra gate 48. Etter push stå de lenge å vell før de taxet til fjernpark. Vi sto et gjeng å tøyset om å ringe VG og dagbladet om de klarte å komme seg ifra gate innen 15 min etter rutetid, noe dem ikke gjorde..

I følge pax ombord var det en ruspåvirket idiot som lagde bråk på flyet. Han er kastet av flighten, og bagasjen offloaded.i...

Det er mulig dine bekjente ombord tolket passasjeren som en ruspåvirket idiot, men den sanne historien som ikke kommer frem her er ikke riktig så enkel.

Nok om det.

Havner de ofte på fjernpark?

Korean B777 og Thomas Cook A330 kom inn på gate 48 og 50 rett etter vi pusha. Blir ofte sendt til fjernpark når det må tilbake når det ikke er ledig gate. Når det er småting som å ta av en passasjer, så er det helt ok å ha fjernpark spør du meg.

Men det vil ikke skje at vi har en hel avgang der ute. Mye logistikk å busse så mange pax f.eks. Da vil vel heller mindre fly få fjernpark i det aktuelle tidsrommet.

Ift til delayen i dag før de valgte å komme tilbake var det kort fortalt cockpit som gjorde utslaget. Satt tre kapteiner inni der. To for mange spør du meg. Hihi.
Vi måtte også vente på noen pax fra sene flighter inn, de var ombord ca 10 min etter rutetid.

Det er mulig dine bekjente ombord tolket passasjeren som en ruspåvirket idiot, men den sanne historien som ikke kommer frem her er ikke riktig så enkel.

Nok om det.

Ok, beklager dette. Refererte kun til hvordan en passasjer ombord oppfattet situasjonen...

Men nå kom aldri flyet så langt som til rullebanen. Sto selv på vollen på østsiden å så hele situasjonen. Når den først begynte å taxe gikk den rett til fjernpark.

Jeg skal en tur med DY7006 i kveld (lokal tid) fra JFK til ARN. Oppdatert info mht om flyet er i rute mv. mottas med takk etterhvert som den blir tilgjengelig. :)

Jeg skal en tur med DY7006 i kveld (lokal tid) fra JFK til ARN. Oppdatert info mht om flyet er i rute mv. mottas med takk etterhvert som den blir tilgjengelig. :)

Vil vel bli en noe sen avgang fra OSL til JFK i ettermiddag ser det ut til. Ligger an til nå at flyet fra BKK kommer inn litt før avgangen til JFK skulle gått etter rutetid 17.45. Blir det mye etter rute så får vel det følger for DY7006 også.

Haha, godt å se at resultatet av telefonsamtalene mine havner på YouTube.

Jeg hørte de drev med opptak av Die Hard 7, Lost in Bangkok.

Vil vel bli en noe sen avgang fra OSL til JFK i ettermiddag ser det ut til. Ligger an til nå at flyet fra BKK kommer inn litt før avgangen til JFK skulle gått etter rutetid 17.45. Blir det mye etter rute så får vel det følger for DY7006 også.

Ok, takk! Jeg har 1 1/2 time på meg til å rekke flyet videre til OSL, så det kan bli litt spennende. Hold meg gjerne oppdatert!

Hvis alt går etter planen så estimerer vi en avgang fra Oslo 1900-1915LT.

Status
Not open for further replies.
Back