Norwegian's hvite haler

Nåå står LN-NOQ parkert her på stand 43 med Kristian Birkeland på halen og med tekst under "Norwegian Natural Scientist" under...

Nå måtte jeg lete litt for å finne ut hvem han var :) Men han har jo litt på cv'en sin han også

Hvem var Kristian Birkeland...

Neimen hallo! :colgate: Denne har jeg ventet på i ørtogførti år (har vel nevnt Birkeland i hver en eneste post jeg har skrevet om Norwegian og haledesign) - endelig!

Og du....Måtte du LETE?! Mister mister, nå blir jeg skuffet over allmennkunnskapen :p

Neste på lista mi er Vilhelm Bjerknes og Niels Bohr (hvis de først skal ta skandinaver.... ;) )

Lerkendal stadion er da ikke kjent utenfor Norges grenser!!

*Springer og gjemmer seg*
Nei, de fleste utlendinger som har gått på en smell der har nok fortrengt både Lerkendal og Trondheim forlengst! :D

Men for å være alvorlig, jeg likte forslaget om norske motiver. På den annen side føler jeg at Norwegian mangler en skikkelig logo (den de har nå ser jo ut som noe en fireåring har tegnet) og logoer hører hjemme på haler. :)

Last edited:
Regner med at det ikke tar så lang tid før også Sam Eyde dukker opp på en hale etter at Kristian Birkeland er på LN-NOQ. Hvis det er noen som lurer på hvem Sam Eyde er, så ta en titt her: http://www.viten.no/biografi/vis.html?tid=452493

Sam Eyde døde ikke før i 1940. Hadde ikke Norwegian ei grense for hvor lenge det har gått mellom heltenes død og deres inntreden på halene? Ellers er det jo naturlig å ta med Eyde også, med mindre det skulle være noen andre rettighetsproblemer.

Sam Eyde døde ikke før i 1940. Hadde ikke Norwegian ei grense for hvor lenge det har gått mellom heltenes død og deres inntreden på halene? Ellers er det jo naturlig å ta med Eyde også, med mindre det skulle være noen andre rettighetsproblemer.

Tja, Helge Ingstad døde i 2001 og Thor Heyerdahl i 2002, s¨å noen grense har de neppe

Hu svenska? Er det den første *rene* ikke-norsken på halene?

Ja da venter jeg på Niels Bohr ;)

Tipper vi får se H.C. Andersen før Niels Bohr, men han er ikke noen dårlig kandidat han heller. Vil også tro at Selma Lagerlöf og Astrid Lindgren er gode kandidater, kanskje også Alfred Nobel?

Skal komme en kjent danske rundt juletider på ett av flyene visstnok..

Egentlig burde jo vi som takknemmlig til danskene og få han danske ministeren som forhandlet med Norge om delingen av nordsjøen i sin tid. Var det Per Hækkerup han het? Visstnok skal han ikke ha vært helt edru i sin tid hvilket Norge visstnok i ettertid skal ha tjent milliarder på.....det sier i hvertfall "myten":p

Så flott at Norwegian - endelig - tar sitt eget design på alvor! På 737-300 har det jo vært et problem at man må skrape av haledesignet av og til - jeg håper de slipper det på 737-800.

Back