Wikipedia har nok en bedre liste men jeg kjenner nesten ingen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegians
Mange ukjente, ja, men en god liste å ta utgangspunkt i. Følgende bør vurderes av Norwegian (mye basert på den listen):
Bjørnstjerne Bjørnson
Roald Dahl (under tvil)
Henrik Wergeland
Ole Bull (eller har de han allerede?)
Ivo Caprino
Tryggve Gran
Carl Anton Larsen (kanskje, de trenger jo mange)
Hjalmar Johansen
Otto Sverdrup
Trygve Lie
Colin Archer
Fredrik Rosing Bull
Gerhard Armauer Hansen
Daniel Cornelius Danielssen
Samuel Eyde
Kristian Birkeland
Ragnar Frisch
Odd Hassel
Trygve Haavelmo
Lars Onsager
Ole-Johan Dahl
Kristen Nygaard
Ivar Aasen
Richard With
Peter Wessel
Legger man til de heltene de allerede har, burde det holde til å fylle nesten hele flåten.![]()
Flott liste, men har hørt tidligere at de også ønsket å få fram flere kvinner på halene. Ikke bare menn. Noen som har noen forslag?
Såå kan man fortelle at NOB'en var uten en Nordmann på halen i kun få dager...Nå er Edvard te'bake igjen..
Klarer de å få til noen enkel prossess til dette halegreiene tro?
Har inntrykk av at det er en tidskrevende jobb. Men nå som NOB allerede har halen tilbake i stand, så har jeg fått et annet syn på det.
(Plukke av hele halen for reparasjon tror jeg ikke de har gjort)
Flott liste, men har hørt tidligere at de også ønsket å få fram flere kvinner på halene. Ikke bare menn. Noen som har noen forslag?
Nåå står LN-NOQ parkert her på stand 43 med Kristian Birkeland på halen og med tekst under "Norwegian Natural Scientist" under...
Nå måtte jeg lete litt for å finne ut hvem han varMen han har jo litt på cv'en sin han også
Hvem var Kristian Birkeland...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.