Norwegian's hvite haler

Saken var vel opprinnelig ikke flagg eller ikke, men å finne nordmenn verdige til å bli kalt Real Norwegian.

Litt trist å tenke på, men Quisling er vel en av relativt få nordmenn som har kommet inn i det engelske språk som eget begrep. Er derfor i tvil om reklameeffekten med denne mannen avbildet på halen, selv om det ville vært oppsiktsvekkende internasjonalt.

Det var jo en del å velge mellom, men det blir liksom ikke helt Ibsen. Dersom de får noen til å tegne portretter, så burde jo kravet om at det skal finnes bilder være mulig å lette litt på.

Wikipedia har nok en bedre liste men jeg kjenner nesten ingen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegians

Mange ukjente, ja, men en god liste å ta utgangspunkt i. Følgende bør vurderes av Norwegian (mye basert på den listen):

Bjørnstjerne Bjørnson
Roald Dahl (under tvil)
Henrik Wergeland
Ole Bull (eller har de han allerede?)
Ivo Caprino
Tryggve Gran
Carl Anton Larsen (kanskje, de trenger jo mange ;))
Hjalmar Johansen
Otto Sverdrup
Trygve Lie
Colin Archer
Fredrik Rosing Bull
Gerhard Armauer Hansen
Daniel Cornelius Danielssen
Samuel Eyde
Kristian Birkeland
Ragnar Frisch
Odd Hassel
Trygve Haavelmo
Lars Onsager
Ole-Johan Dahl
Kristen Nygaard
Ivar Aasen
Richard With
Peter Wessel

Legger man til de heltene de allerede har, burde det holde til å fylle nesten hele flåten. :)

Mange ukjente, ja, men en god liste å ta utgangspunkt i. Følgende bør vurderes av Norwegian (mye basert på den listen):

Bjørnstjerne Bjørnson
Roald Dahl (under tvil)
Henrik Wergeland
Ole Bull (eller har de han allerede?)
Ivo Caprino
Tryggve Gran
Carl Anton Larsen (kanskje, de trenger jo mange ;))
Hjalmar Johansen
Otto Sverdrup
Trygve Lie
Colin Archer
Fredrik Rosing Bull
Gerhard Armauer Hansen
Daniel Cornelius Danielssen
Samuel Eyde
Kristian Birkeland
Ragnar Frisch
Odd Hassel
Trygve Haavelmo
Lars Onsager
Ole-Johan Dahl
Kristen Nygaard
Ivar Aasen
Richard With
Peter Wessel

Legger man til de heltene de allerede har, burde det holde til å fylle nesten hele flåten. :)

Flott liste, men har hørt tidligere at de også ønsket å få fram flere kvinner på halene. Ikke bare menn. Noen som har noen forslag?

Flott liste, men har hørt tidligere at de også ønsket å få fram flere kvinner på halene. Ikke bare menn. Noen som har noen forslag?

Det skjønner jeg godt, men jeg regner med at det er en forutsetning at de er avgått med døden, og da er det med respekt å melde, av historiske årsaker ikke mange å velge mellom. Men det har jo vært noen kvinner på de siste hundrelappene som gjerne kan være aktuelle.

Såå kan man fortelle at NOB'en var uten en Nordmann på halen i kun få dager...Nå er Edvard te'bake igjen..

Såå kan man fortelle at NOB'en var uten en Nordmann på halen i kun få dager...Nå er Edvard te'bake igjen..

Klarer de å få til noen enkel prossess til dette halegreiene tro?
Har inntrykk av at det er en tidskrevende jobb. Men nå som NOB allerede har halen tilbake i stand, så har jeg fått et annet syn på det.

Klarer de å få til noen enkel prossess til dette halegreiene tro?
Har inntrykk av at det er en tidskrevende jobb. Men nå som NOB allerede har halen tilbake i stand, så har jeg fått et annet syn på det.

Spørsmålet er jo om dem hadde tatt av hele halen og satt opp en annen i midlertidig???? Eks halen ble sendt til reprasjon

Er vel heller det at den gamle folien satt dårlig/var slitt, så de tok den av og satt på ny (kanskje). (Plukke av hele halen for reparasjon tror jeg ikke de har gjort)

Jeg tok meg friheten å putte Nordkapp på et fly. Måtte lage det i paint da pc'en ikke samarbeidet . Jeg syns dette hadde passet på Norwegian sine fly :)

Attachments

• Norwegian 06.jpg
    Norwegian 06.jpg
    13.4 KB · Views: 377
Etter å ha snakket med barnebarnet til Erik Bye idag, så kunne hun fortelle at Erik Bye kommer på en Norwegian hale med det første, og det skal være første 800 DY får fra Boeing som de skal eie selv som får æren. Det skulle være første som kommer i august og LN-DYA eller?
Dette var det hun hadde hørt av sin far som sitter med forhandlingene som hun selv sa.

Nåå står LN-NOQ parkert her på stand 43 med Kristian Birkeland på halen og med tekst under "Norwegian Natural Scientist" under...

Nå måtte jeg lete litt for å finne ut hvem han var :) Men han har jo litt på cv'en sin han også

Hvem var Kristian Birkeland...

Back