Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Fra det ene til det andre, har et spørsmål som jeg har lurt på en liten stund; Ser at LN-NOL har vært stasjonert på HEL nå i veldig lang tid i forhold til det som er "vanlig". Noen som har et oppklarende svar?

NOL er 'utlånt' til Nowegian Long Haul for sertifisering. Dette utføres av HEL-basert crew. Derfor blir nok kjerra der inntil AOC'et og den første Dreamlineren er på plass.

Noen som vet om det forsvinner noen -300 maskiner fra DY nå i nærmeste fremtid. Bare husker at de så lenge sa at alle -300 maskinene skulle ut i 2012 og at en fra 2013 bare skulle ha -800. Ser at mye har skjedd siden da og at de trenger -300 maskinene til en del ruter i nord osv. Så de blir vel noen år til ?

Noen som vet om det forsvinner noen -300 maskiner fra DY nå i nærmeste fremtid. Bare husker at de så lenge sa at alle -300 maskinene skulle ut i 2012 og at en fra 2013 bare skulle ha -800. Ser at mye har skjedd siden da og at de trenger -300 maskinene til en del ruter i nord osv. Så de blir vel noen år til ?

Den neste som er filet ut som NAX8733 er faktisk LN-KHC, forventet å forlate OSL på Søndag allerede. Vet ikke sikkert om det er en utfasing, men basert på flightnummer så er det det.

Den neste som er filet ut som NAX8733 er faktisk LN-KHC, forventet å forlate OSL på Søndag allerede. Vet ikke sikkert om det er en utfasing, men basert på flightnummer så er det det.
Den skal ikke ut ..

DY eier jo LN-KHA, KHB, KHC, KKX og KKW
Så blir vel evt først en av disse da. LN-KKD, KKJ ,KKL, KKM, KKN

LN-KHB fløy i dag OSL-SVG som NAX8730, og den gikk helt opp til FL300, noe jeg ikke ser så ofte på den korte ruta. Flighten sto ikke oppført på avinor, og jeg syntes at flightnummeret var litt spesielt.
Så da må jeg bare spør, skal -KHB ut av flåten nå og står på SVG for å få samme behandling som -KKO får, eller var det bare en ferry-flight fra OSL til SVG for å fly videre med pax etterpå?

LN-KHB fløy i dag OSL-SVG som NAX8730, og den gikk helt opp til FL300, noe jeg ikke ser så ofte på den korte ruta. Flighten sto ikke oppført på avinor, og jeg syntes at flightnummeret var litt spesielt.
Så da må jeg bare spør, skal -KHB ut av flåten nå og står på SVG for å få samme behandling som -KKO får, eller var det bare en ferry-flight fra OSL til SVG for å fly videre med pax etterpå?

Sånn til info så files alle FPL's OSL-SVG i FL300, det er dog opp til crew og bedømme om de vil opp dit. For ikke mange dagene siden hadde vi en maskin på OSL-TRD som gikk helt opp til FL350.

Så -KHA, -KHB, -KHC, -KKX og -KKW skal lagres på Sola for vinteren? Noen som vet hvor de blir parkert? Og når blir de satt i trafikk igjen?

Er det noen som har mer info om når -KKO skal dra fra SVG?

Back