Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Og så er vel også LN-DYX med hvit hale for tiden så jeg forleden dag. Kan det være noen som har ombestemt seg tro..
 
Re: DY's flåte

Og så er vel også LN-DYX med hvit hale for tiden så jeg forleden dag. Kan det være noen som har ombestemt seg tro..

LN-DYX har vært i København lenge, utleid til Jettime og leid tilbake MED besetning!

Man har aldri tatt seg tid til å få på halehelten, noe som normalt gjøres i Oslo.
 
Re: DY's flåte

En helt ny fråga här då,

Har någon av DY´s nuvarande 737-300 tv som kan användas för visning av säkerhetsfilmen m,m på samma sätt som hos 737-800? Eller har någon av 737-300 haft de som redan lämnat flottan?
 
Re: DY's flåte

En helt ny fråga här då,

Har någon av DY´s nuvarande 737-300 tv som kan användas för visning av säkerhetsfilmen m,m på samma sätt som hos 737-800? Eller har någon av 737-300 haft de som redan lämnat flottan?
Såvidt jeg kan ta i farten har ingen av de nåværende classics skjermer. Av de som er borte hadde i hvert fall KKS og KKQ skjermer og opplegg installert, men de var aldri aktive i DY-tjeneste. Kan heller ikke huske at tape reproducere var installert, så jeg aner ikke om systemet var VHS- eller Hi-8-basert.
 
Last edited:
DY og B733

Heisann. Er det noen som vet hvor mange aktive 737-300 DY har pr idag, og hvilken reg disse har? På forhand takk for svar
 
Re: DY og B733

Tror de har 11 igjen..
5 egeneide LN- KHA, KHB, KHC, KKW, KKX
6 leased LN- KKD, KKJ, KKL, KKM, KKN, KKO
 
Re: DY's flåte

Helt korrekt. 11 737-300 igjen i flåten nå. KKO skulle vel ut i oktober ble det nevnt i en tråd for litt siden.
 
Re: DY's flåte

LN-KKO er tydeligvis aktivt helt til det siste. Det er i øyeblikket på vei nordover til Bardufoss som NAX3JC (DY333).
 
Re: DY's flåte

KKO verkar visst ha fått förlängd tid hos DY. Idag 18/10 är hon på väg till PMI från OSL, någon av de andra flygen som har nåt tekniskt så KKO måste stanna?
 
Re: DY's flåte

Årsaken kan være at overhalingen på -KKM tar lenger tid enn forventet, men hva vet jeg.
 
Re: DY's flåte

Jeg synes det virker som at utfasingene av -300 stadig blir "forsinket" i forhold til hva som er opprinnelig planlagt.
For meg virker det klart at:
1) leasingselskapene ikke har noen andre å leie ut flyene til og dermed er det enkelt for DY å forlenge noen dager / uker (sikkert til en billig penge)
2) DY har en ekstrem utnyttelse av flåten, som dermed ikke gir rom for å sette inn andre fly for å dekke opp produksjonen av et fly som er forsinket fra vedlikehold el.l

Det kunne være artig å se en kalkyle som sammenligner kostnaden ved å operere en gammel -300 som leies inn svært billig vs. en ny -800 som har lavere driftskostnader men destp høyere finanskostnader.

Noen som har kommentar til dette?
 
Re: DY's flåte

Noen som har kommentar til dette?

Mye av hemmeligheten ligger i fleksibiliteten. Disse får de sikkert på timeleie, og da er det fint å ha dem som backup og kunne bruke dem ved behov så lenge man har crew. DY er sikkert også plaget like mye som andre med feil på de nye Boeingene.
 
Re: DY's flåte

Finner man noe sted på nettet hvordan produksjonen av DYs maskiner ligger i løypa, og når de skal leveres?
 
Back
Top