Norwegian

Vel har vært innom dette før, i senere tid to fligheter med BU delen av BUSK.

Når de ikke gidder å sjekke bagasje ved nødutgang, ev setebelter på.

Senest fra FCO for ca. to uker siden, kaller jeg det sloppy work. Heller ikke ved landing. Null interesse for sikkerhet. No problem for oss, vi vet hva vi skal gjøre i en nødsituasjon.

Min kone er spesielt obs på dette og rister på hodet. Men de er ikke sure . Superhyggelig når de dukker opp fra baksiden av gardinen. Litt søppel av og til. Men det tar jo vanligvis bakkemanskptet seg av.

Samtidig har jeg fløyet mye FR og EZY, 4 U, HLX etc. i de siste to-tre år. . Makan til jobb de gjør vedr. sikkerhet har vi aldri sett i noen som helst major carrier. superb.

Originally posted by P.A. VIKING
Noe må jo forsvare de , det er tydlig vis slik at det fortsatt er noe skap-missunelse fra folk som enten ikke har peiling på hvordan en arbeidsdag i kabinen er nå , eller ikke har klart opptakskravene en eller annen gang, men ikke vil innrømme det.

Vi får forholde oss til hverdagen slik den er i 2005, det må nemlig de som arbeider i kabinen.

Ikke misfortstå! Jeg synes de fleste gjør en god jobb i dagens luftfart! Men jobber du innen luftfart??

Originally posted by P.A. VIKING
Noe må jo forsvare de , det er tydlig vis slik at det fortsatt er noe skap-missunelse fra folk som enten ikke har peiling på hvordan en arbeidsdag i kabinen er nå , eller ikke har klart opptakskravene en eller annen gang, men ikke vil innrømme det.

Vi får forholde oss til hverdagen slik den er i 2005, det må nemlig de som arbeider i kabinen.
Tror ikke det er så mange som er "skap-misunnelige" og/eller ikke har klart opptakskravene slik du påstår.
Tror også du kanskje undervurderer endel på forumet når du påstår at en ikke har peiling på hvordan en arbeidsdag er i kabinen......

...kanskje sannheten er sånn midt i mellom;)

Du har helt sikkert rett DY, men noen ganger kan man begynne å lure....

Originally posted by MD11

Ikke misfortstå! Jeg synes de fleste gjør en god jobb i dagens luftfart! Men jobber du innen luftfart??

Nei jeg gjør ikke det

Til opplysning jobber jeg i kabinen i et norsk flyselskap og tror jeg vet mer om våre arbeidsdager, kompetanse, lønn osv enn mange andre her inne.......:up:

Ha en super kveld!

Flott for deg, som jeg svarte jeg gjør det ikke , men siden kona gjør det så mener jeg å ha et
slags innblikk i hva de (dere...) blir utsatt for ...

/Geir

Selv om vi begynner å drifte off-topic nå, må jeg bare si at de siste gangene jeg har flydd med SASbraathens innen Norge, synes jeg de har gjort en fantastisk jobb i kabinen, både med tanke på service og sikkerhet. Kjenner med overhodet ikke igjen i det bildet som skapes av slurv ombord på norsk innenriks!

Nei, det jeg nevnte er IKKE innenriks, siste tur med slurv var FCO-OSL 9. SEPTEMBER , for to uker siden.

Antar du har rett at innenriks er de ny-ansatte etc med ansvar for jobben etc.

De på Europa har vel jobbet en stund etc. ( Alder ser man at de har ) Men etter at etter at jobben er sikret etter sammenslåingen er det vel det fritt fram for " slappe av ".

MERK, HAR IKKE SETT DETTE PÅ FLY MED CREW MED BASE I CPH.... HELT TOPP. OGSÅ LONGHAUL SK. TOPP.

Originally posted by SQ 777
Nei, det jeg nevnte er IKKE innenriks, siste tur med slurv var FCO-OSL 9. SEPTEMBER , for to uker siden.

Antar du har rett at innenriks er de ny-ansatte etc med ansvar for jobben etc.

De på Europa har vel jobbet en stund etc. ( Alder ser man at de har ) Men etter at etter at jobben er sikret etter sammenslåingen er det vel det fritt fram for " slappe av ".

MERK, HAR IKKE SETT DETTE PÅ FLY MED CREW MED BASE I CPH.... HELT TOPP. OGSÅ LONGHAUL SK. TOPP.

Dine antagelser som innenriks/Europa er feil, og når var noen nyansatte i SK/BU ? , er vel>3 år siden det ...

Da har jeg sikkert tatt feil, beklager, men på alderen og ellers generell oppførsel, alder etc. virket det som de hadde vært der fryktelig lenge, ev. for sikre på jobben sin. Men glem ikke, de er superhyggelige.

Men jeg har ingen rett til å uttale meg om inneriks, siden det er fire år siden jeg fløy inneriks i Norge. Dette kun av praktiske årsaker.

Kun basert ut i fra en gjetning om at de yngste begynte domestic, som også burde være naturlig. Dette har jeg jo sett i mange land. Best service får man fra trainees.

Ikke enig...jeg foretrekker ofte eldre crew - med innslag av yngre. Samspillet blir veldig bra...:up:

Originally posted by SQ 777
Vel, i Norge sier arbeidsmiljøloven at hvis man ikke har kvalifisert arbeidskraft i landet, kan man få arbeidsinnvandring. Hvis norske selskap ikke får nok kvalifisert cabincrew, gjelder det også luftfart.

DY er jo i ferd med å gjøre dette, i følge dette forum....

Nei, de ansatte ni stykker og ga dem kontrabeskjed dagen etter, etter ordre fra herr Kjos himself. De hadde m.a.o. funnet kvalifiserte folk.

Back