Originally posted by MD11
Originally posted by captaink
Dette er synd, men med opptil 25 % sykefravær i kabinen så er det ingen vei utenom. Meg bekjent har det vært gjort gjentatte forsøk på å komme dette til livs med forskjellige prosjekt uten å lykkes.
Kabinen i DY har meget konkurransedyktige betingelser for en jobb der det ikke kreves
nevneverdig utdannelse i det hele tatt. Selv om det kan være lange dager er dette bare peanøtter i forhold til de forhold som råder ellers i Europa. Derfor er det synd at man ike ser skriften på veggen før det er for sent. Å komme på jobb 3 av 4 dager er ikke godt nok. Hvis man har problemer med å skjønne det er det ikke mer å tillegge.
Kontraktsjobbing gjennom internasjonale byråer er noe ordentlig dritt som jeg ikke unner noen, jeg har selv den erfaringen. Dog ser jeg at DY må foreta seg noe.
Makan til frekkhet!!
Nevneverdig utdannelse?? Greit nok at man ikke trenger høyskole eller universitet i x antall år for å jobbe i kabinen men å komme med slike uttalelser synes jeg rett og slett er frekt. Du rammer ganske mange med slikt. Aner jeg liten respekt her??
Peanøtter?? Hvis du er kaptein som ditt nick sier burde du vite at arbeidstid reguleres av internajonalt regelverk. Uansett om man jobber i DY, SK, BA eller EZY. I tillegg kan jeg nevne at ingen fly med mer en 19 seter tar av uten cabin crew ombord.
Til slutt, jeg jobber ikke i DY :hi2
Originally posted by EB
Hva er sykefraværet i kabinen til SAS Braathens?
Originally posted by captaink
Dette er synd, men med opptil 25 % sykefravær i kabinen så er det ingen vei utenom. Meg bekjent har det vært gjort gjentatte forsøk på å komme dette til livs med forskjellige prosjekt uten å lykkes.
Kabinen i DY har meget konkurransedyktige betingelser for en jobb der det ikke kreves
nevneverdig utdannelse i det hele tatt. Selv om det kan være lange dager er dette bare peanøtter i forhold til de forhold som råder ellers i Europa. Derfor er det synd at man ike ser skriften på veggen før det er for sent. Å komme på jobb 3 av 4 dager er ikke godt nok. Hvis man har problemer med å skjønne det er det ikke mer å tillegge.
Kontraktsjobbing gjennom internasjonale byråer er noe ordentlig dritt som jeg ikke unner noen, jeg har selv den erfaringen. Dog ser jeg at DY må foreta seg noe.
Tja....kan være mange grunner til det, men har ennå tilgode å få bekreftet tallet for Norwegian så dette blir vel egentlig spekulasjoner. Personlig synes jeg sykefravær på over 6% er høyt.Originally posted by EB
Hvorfor er sykefraværet så mye høyere hos DY?
Originally posted by Isbamse
Og mens vi er igang:
Så vidt jeg har forstått har BUSK fortsatt ikke klart å løse problemet med at flygende personale tilbringer for mye tid på flyplasser med å vente, istedet for faktisk å fly. Man må vel være økonom for å kreve at innsparingene skel skje gjennom lavere lønn og lengre arbeidstid istedet for bedre organisering:lol
Jeg har også opplevd at DY flighter har blutt forsinket fordi mannskapet skal bytte fly - hvorfor lar de ikke mannskapet følge flyet hele dagen; mye mindre mas og mer effektivt.
Originally posted by P.A. VIKING
Da er du ikke oppdatert, i allefall SK kabinenhar blitt svært mye mer effektive nå (mulig BU delen henger etter).Originally posted by Isbamse
Og mens vi er igang:
Så vidt jeg har forstått har BUSK fortsatt ikke klart å løse problemet med at flygende personale tilbringer for mye tid på flyplasser med å vente, istedet for faktisk å fly. Man må vel være økonom for å kreve at innsparingene skel skje gjennom lavere lønn og lengre arbeidstid istedet for bedre organisering:lol
Det er nok ikke en helt enkel sak å schedulere kabin+cockpit+fly til å fly sammen hele dagen...
Tror det oppfattes dårlig da en nesten alltid ender opp med dårligere vilkår for de ansatte....men dette gjenspeiler jo mange andre tjenester i samfunnet/firmaer. Svært mange firmaer har allerede gjort dette på mange områder så jeg tror trenden er på veg til å snu til et litt mer positivt syn.....men om det er bra er jo en anna sak.Originally posted by EB
Men hvordan oppfattes dette av mannen i gata i Norge?
Originally posted by MD11
Hva kreves før du kommer inn på kurs da? Har du noen gang vært på et intervju til en kabinjobb? Det jeg mener med frekt er at det rett og slett høres ut som dette er et yrke for Hvermannsen på gata. Noe det slett ikke er. Men mange sitter dessverre med den oppfatningen, også her inne tydeligvis, noe jeg ikke trodde.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.