Hos es er faktisk 321 definert som Cat C.
321 har andre flaps og ikke så mye høyere Vapp som nevnt.
Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321.
Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D
Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad
Jfr denne reportasjen traff flyet et av lysene også.
NRK har funnet en expert som både er pilot har jobbet med trening og planlegging av flyoperasjoner med Boeing 737–800 i 20 år:
https://www.nrk.no/mr/luftfartseksp...ng-737_800-i-molde-ikkje-skal-skje-1.17178445
Jøss, her har de jo truffet en ekspert, og ikke en 'ekspert' ..![]()
Godt valg.
I følge flightradar har den ikke fløyet etter uhellet. Tipper den står i Molde ennå.Noen som vet hvor mye skader det er på flymaskinen og status her?
Litt mer info hos RB:– Vi kan bekrefte at flyet ble tauet inn i natt, og at flyplassen nå er åpen for trafikk som normalt
Da ser det ut som den skal få luft under vingene igjen i morgen, planlagt avgang fra Molde til Stockholm i morgen kl 10:15. Vil tro det er for videre vedlikehold.
Tja, mulig de fikk seg en smell likevel. Turen til Arlanda gikk med hjulene ute.