Norwegian utenfor banen i Molde 19DES24

Hos es er faktisk 321 definert som Cat C.
321 har andre flaps og ikke så mye høyere Vapp som nevnt.
 
Hos es er faktisk 321 definert som Cat C.
321 har andre flaps og ikke så mye høyere Vapp som nevnt.

Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321.
Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D
Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad
 
Last edited:
Poenget mitt var vel bare at B738 ikke har høyere landingshastighet enn A321.
Slik jeg forstår det avhenger det av hvilken MTOM versjon dere har. De tyngste er Cat D
Rettelse: Alle A321Neo er nå Cat C....my bad

Det er litt spesielt. Grensen er jo 140kts Vat og ved max landingsvekt vi har på våre A321 CEO 75,5T er Vapp 140kts, men det er kun med manuell thrust. Hvis du bruker Autothrust er det 5kts påslag og du er egentlig i Cat D. Men likevel har de satt C som kategori for oss....
Men nå blir dette litt vel på siden av saken det gjelder her :)
 
Last edited:
Jøss, her har de jo truffet en ekspert, og ikke en 'ekspert' .. ;)
Godt valg.

Redaksjonene burde bare få seg flyprat-bruker, her er alle eksperter!
(Harstad Tidene, Hamar Dagblad, Østlendingen har sitert flyprat.no)

PS.
Skal jeg stå for ribba, så tar jeg ofte utgangspunkt i flyprat å jobber meg videre.
 
Ren nyskjerrighet; hvor berger man en 737 som står med nesehjulet i fjæra?
Jeg antar at pushback-traktor på nesehjulet ikke duger. Den lokale Sæter Auto har vel ikke utstyret....
 
Da ser det ut som den skal få luft under vingene igjen i morgen, planlagt avgang fra Molde til Stockholm i morgen kl 10:15. Vil tro det er for videre vedlikehold.
 
Da ser det ut som den skal få luft under vingene igjen i morgen, planlagt avgang fra Molde til Stockholm i morgen kl 10:15. Vil tro det er for videre vedlikehold.


Ser ikke ut som om den skal veldig høyt - så da er det vel noen hull som skal tettes…
 
Ser ut som de har tatt en liten sving på slutten og lagt flyet til høyre for lysene. Smart!

05OkDxuPH84Oqs-4kwchtQuSmS5E6bEu1DIHzjemvQWg.jpg


NASmolde.jpg
 
Tja, mulig de fikk seg en smell likevel. Turen til Arlanda gikk med hjulene ute.

Mulig bare føre var siden nesehjulet har humpet over ting det ikke er designet for. Vi har sett bilder fra begge sider, kan ikke se noe som skulle tilsi at skroget er skadet.
 
LN-NIP står fortsatt på ARN etter havariet i Molde den 19. desember og flighten til Arlanda den 26 desember.
Tar reparasjonen så lang tid, eller er saken at Norwegian ikke har bruk for flyet i denne perioden?
 
Og fremdeles står det på Arlanda i dag 11. mars. Det begynner å bli et langt opphold på ARN. Det må da ha fått seg en skikkelig trøkk en plass siden det tar såpass tid å reperarere kjerren.
 
Back
Top