Norwegian til Dubai

Intet mindre enn fantastiske nyheter dette:D Skrudde på mobilen etter landing TRD nå i ettermiddag og der tikket nyheten inn, trodde ikke det var sant jeg.

Som SQ 777, nærheten til Abu Dhabi gjør ruten enda mer attraktiv, drøye 1 time i taxi.

Neste vinterferie er i boks:D
 
Dessuten har Norwegian tilrettelagt for tv og underholdning ombord.
Jeg har ingen problemer med å sitte 8 timer i Norwegian sin nye 737-800.
Det finnes faktisk trangere intercont maskiner!!!!!!!

TV og filmer midt på natta?! Akkurat det kan jeg styre min begeistring for..

Ellers synes jeg dette er spenstig av DY, selv om jeg personlig heller ville funnet f.eks. Damaskus eller Amman mer spennenede.

Ser at nesten alle programledere i reiseprogram på TV står på ski innendørs i Dubai. Kan nesten ikke tenke meg noe dummere..:D
 
Kjempesatsning fra DY, dette er bra!

Blir dette første ruten hvor DY må ha crew bytte forresten? Sånt noe har man unngått på Europa ruter, det er jo et fordyrende element.

Blir spennende å se hva prisene når 999,- hver vei selges ut, de har jo lagt opp til å tjene penger tross alt ;)
 
Drøye 1 time med taxi til abu dhabi??? En time gjennom Dubai, og så muligens ca to timer kjøring på motorveien er mer realistisk.

Ellers så vil jeg også anbefale Abu Dhabi eller ned til Fujairah. Men de som er veldig glad i disneylandshopping vil nok kose seg mest i Dubai. Har du tid er turen til Oman også jeg ville heller satset på enn å kaste bort tiden på slalombakkene og temaparkkjøpesentrene.
 
Fulle vinger... 75% payload av max... Da holder sikkert vektene...
Hadde vel vært dumt å fullbooke en 800 med 189pax og legge igjen 50 bags pga
vektrestriksjoner? Men dette får tiden vise! :-) Får se hva de finner ut av. :)
Jeg vet jo egentlig ikke max vekter og maxfuel og hva som er begrensende faktor.
Kanskje det går greit? 189*84kg pax og 189 bags, standardvekt 13kg el 15kg.
 
Detta kommer säkert gå kanonbra från både OSL och ARN. är säkert intressant för affärsresenärer, privatpersoner att komma billigt och snabbt till Dubai utan byte och säkert vill resebolag boka upp säten på dessa flighter för att ta resenärer från Stockholm och Oslo snabbaste vägen. Detta borde ju bli en riktig konkurrent till SAS från CPH.
Skulle inte SAS kunna ha gjort samma sak från OSL och ARN?! Men det var ju det här med hubben CPH!!
 
Kjempenyhet! Nå må vi bare vente på at de starter til Damascus også, så kan vi med over middels interesse for fly kombinere dette med en flyvning på en 747SP :colgate:
 
Unngaar du rushtrafikken og Shaik Zayed Road kan du greitt kjoere fra flyplassen i Dubai til Abu Dhabi paa halvannen til to timer, saa dere har begge passe rett:)
Men hva i alle dager skal man i Fujairah aa gjoere? Sitte paa Sailors bar paa Hilton og drikke oel er vel stort sett eneste tidsfordrivet man har der...
Ellers enig, Oman boer oppleves, etter min oppfatning mye triveligere og mere aa se og gjoere en UAE :)
 
Litt regnekunst ( ? ). OSL-DXB er 5.140 km i rett linje, CPH -DXB er 4.821 km.
319 km forskjell !

SK har satt opp en vei med ca. 6.30 . Onsdag den 20.02 brukte vi 5.35 fra CPH med en form for medvind. Sist mandag hjem 6.35.

Vet ikke hvilken marsjfart A343 og 738 har, men det vet vel flere på forumet.

A340/A330 Marsjfart M0.82
B738 Marsjfart M0.785

Ellers er vel dette en liten "told you so" ang den voldsomme debatten om DY på IC! Greit, det er fortsatt lange griser som gjør jobben, men det kan vel gi mersmak for Kjos'ern med tiden, slik at bredbuksfly blir mer fristende!
 
Last edited:
! Veldig spennende og en mulig videre til østen !
Forrige gang dette ble nevnt så endte man/vi vel opp med at det var en no-go mtp t/r med samme crew og at distansen er på kanten med en full -800, men kan jo ta en fuel stopp underveis, er jo ikke over vann...
Å mixe crew fordrer vel at de er sjekket ut på begge AOC, derav tidligere spørrsmål om nå ikke det blir Norwegian AOC' på de -800 som skal til Sverige ?
 
Gleder meg til å se hvordan dette blir for oss i kabinen jeg :)
Noen tur-retur blir vel litt i lengste laget...
 
TV og filmer midt på natta?! Akkurat det kan jeg styre min begeistring for..

Ellers synes jeg dette er spenstig av DY, selv om jeg personlig heller ville funnet f.eks. Damaskus eller Amman mer spennenede.

Ser at nesten alle programledere i reiseprogram på TV står på ski innendørs i Dubai. Kan nesten ikke tenke meg noe dummere..:D

like dumt som vi nordmenn går på badeland og tropicana i Norge ;)
 
A340/A330 Marsjfart M0.82
B738 Marsjfart M0.785

Ellers er vel dette en liten "told you so" ang den voldsomme debatten om DY på IC! Greit, det er fortsatt lange griser som gjør jobben, men det kan vel gi mersmak for Kjos'ern med tiden, slik at bredbuksfly blir mer fristende!

Det tør i alle fall, i motsetning til et visst annet selskap......
 
Hva tenker våre svenske venner her inne om denne og eventuelle videre planer om ekspanjson fra ARN for DY/LF. Bra eller minsker de mulighetene for at større og mer preferable selskaper melder sin ankomst?


Många som flyger till Mellanöstern gör det väl för att flyga vidare till Asien och i det avseendet bör inte DY/LF behöva betyda ett hinder för traditionella nätverksbolag att träda in på marknaden. Skilda produkter liksom. Jag ser nog bara positivt på norrmännens satsning.
 
Hva tenker våre svenske venner her inne om denne og eventuelle videre planer om ekspanjson fra ARN for DY/LF. Bra eller minsker de mulighetene for at større og mer preferable selskaper melder sin ankomst?
Det är väl ingen hemlighet att man hade hoppats på Emirates istället! Antingen så får Emirates bråttom och startar DXB-ARN i höst eller så skrämmer DY/LF bort Emirates... verkar konstigt också!
 
Back
Top