Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon

Re: Norwegian - innsjekk/bagasje/setereservasjon

Tror det var mer snakk om en bookingblemme enn et reelt kjønnskifte her.

Hilsen en som gjorde samme blemme da han skulle hjelpe mora si med å registrere seg hos Norwegian Reward. (Var forøvrig bare å gå inn å endre etterpå)

Han skrev at riktig kjønn var valgt under booking og innsjekk.

Er fortsatt mulig ja, usikker på om det er 22 timer eller om det er enda tidligere.

175 for første rad? Hva er greia her - pleier å unngå den. Litt irriterende den greia her, synes det er litt i meste laget å betale nærmere 100-lappen f.eks. OSL-AES for å unngå midtsete. De siste Europa-turene har jeg konsekvent hatt midtgang. Meget fint for oss som ellers kommer kant-i-kant med brettet. :D

Kun ticket.no som tilbyr dette, eller tar jeg feil?

De fleste OTAer booker i GDS, men de sier ikke til deg at du har bagasje inkludert, de prøver å selge deg den selv om den ligger inkludert i prisen ;)

175 for første rad? Hva er greia her - pleier å unngå den. Litt irriterende den greia her, synes det er litt i meste laget å betale nærmere 100-lappen f.eks. OSL-AES for å unngå midtsete.

Prisen som vises er for OSL-CPH, så det gjenstår å se hva prisen på OSL-AES blir. Dagens pris er 75 kroner.

Har Norwegian sluttet med "direkte til gate" på innland nå? Ser at det ikke er strekkode/QR-kode hverken på reisedokument eller i appen nå, men kun henvisning til å sjekke inn.

Har Norwegian sluttet med "direkte til gate" på innland nå? Ser at det ikke er strekkode/QR-kode hverken på reisedokument eller i appen nå, men kun henvisning til å sjekke inn.

Ja, det er borte siden slutten av april.
Fikk følgende mail fra Norwegian videresendt av reiseansvarlig på jobben:

Avvikling av Direct to Gate

Vi ser at majoriteten av våre reisende foretrekker å sjekke inn enten før de kommer på flyplassen eller når de kommer til flyplassen. Dette er derfor bakgrunnen for at vi nå avvikler vårt produkt Direct to Gate, hvor du tidligere kunne gå igjennom sikkerhetskontrollen og rett til Gate uten å ha sjekket inn.

Når nå denne endringen gjøres er det viktig at alle passasjerer har sjekket inn og fått boardingkort før de kommer til sikkerhetskontrollen. Enten elektronisk boardingkort på telefon eller fysisk boardingkort i papirformat.

Innsjekk kan gjøres på flere måter:

- I vår App – Norwegian Reiseassistent
- Via link i SMS som man mottar 2 timer før avreise
- På vår nettside
- På innsjekkingsautomat eller i manuell skranke på flyplass

Denne endringen vil tre i kraft omgående.

For mer informasjon rundt innsjekk, gå til https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/

Med vennlig hilsen
Norwegian

Ja, det er borte siden slutten av april.
Fikk følgende mail fra Norwegian videresendt av reiseansvarlig på jobben:

Avvikling av Direct to Gate

Vi ser at majoriteten av våre reisende foretrekker å sjekke inn enten før de kommer på flyplassen eller når de kommer til flyplassen. Dette er derfor bakgrunnen for at vi nå avvikler vårt produkt Direct to Gate, hvor du tidligere kunne gå igjennom sikkerhetskontrollen og rett til Gate uten å ha sjekket inn.

Når nå denne endringen gjøres er det viktig at alle passasjerer har sjekket inn og fått boardingkort før de kommer til sikkerhetskontrollen. Enten elektronisk boardingkort på telefon eller fysisk boardingkort i papirformat.

Innsjekk kan gjøres på flere måter:

- I vår App – Norwegian Reiseassistent
- Via link i SMS som man mottar 2 timer før avreise
- På vår nettside
- På innsjekkingsautomat eller i manuell skranke på flyplass

Denne endringen vil tre i kraft omgående.

For mer informasjon rundt innsjekk, gå til https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/

Med vennlig hilsen
Norwegian

Endelig kom denne! Så for en gang skyld så kan GM stenge gate uten at det kommer noen som de ikke vet kommer ... Snedig dette, det er jo de som IKKE har sjekket inn og benytter seg av Direkte til Gate, som ALLTID kommer til slutt.

Dette kommer som en forberedelse til at Priority Boarding kommer på alle stasjoner nå i slutten av mai. Veldig mange av de som bruker Direkte til gate i dag er nettopp de som vil få Priority i det nye systemet.

Det vil nok også øke punktligheten siden man som myhrair sier nå vil kunne stenge gaten når alle har kommet. Dog ikke før STD -15 gjennom sommeren.

Endelig kom denne! Så for en gang skyld så kan GM stenge gate uten at det kommer noen som de ikke vet kommer ... Snedig dette, det er jo de som IKKE har sjekket inn og benytter seg av Direkte til Gate, som ALLTID kommer til slutt.
Takk for svar - slik jeg ser det, fra passasjersiden, så der dette en klassisk "forbedring" i luftfarten (dvs. for selskapet, ikke for passasjeren), men slik er man jo vant med.

Takk for svar - slik jeg ser det, fra passasjersiden, så der dette en klassisk "forbedring" i luftfarten (dvs. for selskapet, ikke for passasjeren), men slik er man jo vant med.

Naa... Jeg tror dette bidrar til bedre OTP. Kjedelig å være ferdigboardet STD -25 og mangle 1pax som ikke har sjekket inn :headbang Med disse nye reglene kan flyet gå STD -25. Forbedring for passasjeren? ^_^

Naa... Jeg tror dette bidrar til bedre OTP. Kjedelig å være ferdigboardet STD -25 og mangle 1pax som ikke har sjekket inn :headbang Med disse nye reglene kan flyet gå STD -25. Forbedring for passasjeren? ^_^
Ja hele 5 minutter, og generelt synes jeg DY har vært veldig flinke til å smelle igjen føren når boarding-cutoff er der. Men ofte mangler det bags, papirer, fuel etc så man kommer ikke avgårde med en gang. Ulempen for oss pax er at flighten låses så man ikke kan booke om etter det. Om man selv kunne offloaded/endret etterpå så er det hipp som happ. Så jeg står å mitt - forbedring for selskapet...

Bredde seter Norwegian B738?

Hei!

Er det noen som vet bredden (mellom armlener) på Norwegians B738?
Det er vel muligens forskjellige tall for ulike modeller..?

(Gjelder om det er plass til en Britax Röhmer two-way..)

Re: Bredde seter Norwegian B738?

Har nå fått tak i at det er LN-DYN, med Recaro 3520-seter. Klarer ikke å finne specs på nettet heller..

Det skal være 17.2 tommer .. iflg seatguru

Back