Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon

Re: Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon

Jeg hadde nok lånt en vekt på hotellet og veid bagasjen, dersom jeg var i tvil. Dette er jo en ekstremt vekt sensitiv rute, spesielt nå når MAX'ene er ute av drift.
Da vi fly med DY til DXB i februar, fikk vi ikke sjekket inn på automat, men måtte til manuell innsjekk. Jeg antar det var lagt inn sperre for oss som kun hadde håndbagasje. Sekkene(håndbagasjen) ble veid og var på 7,9 og 7,6kg. På returen hadde vi 1stk innsjekket kolli på 10kg. Da ble ikke sekkene våre veid.

Ny lay out B737-800?

Jeg reiste nylig med Norwegian og deres B737-800 Harstad/Narvik - Oslo.
Jeg har alltid tidligere forsøkt å få sete på rad 14 eller 15, da dette har vært nødutgangsseter.
På siste flyvning med Norwegian ble det helbom da jeg hadde valgt 14D. Da jeg kom ombord var dette siste rad FØR nødutgang, noe jeg aldri tidligere har opplevd. Da jeg bestilte setet var dette selvsagt markert som nødutgangssete. Det var flere som ble skuffet da de måtte sitte forholdsvis trangt på rad 14, uten mulighet til å ta seteryggen bakover.

Er det noen som vet hvordan dette kan ha seg? Hvorfor har noen maskiner nødutgangene på rad 14+15, mens andre har 15+16?
Man er altså sikret nødutgang om man velger rad 15 fra nå av.
Jeg la merke til at det på boardingkortet stod at flyvningen ble gjennomført av Norwegian air shuttle Sweden. Kan dette være forklaringen?

Re: Ny lay out B737-800?

Flyene med 189 seter har nødutgang på rad 15 og 16, mens de med 186 har på rad 14 og 15. De har stort sett alltid hatt litt av hvert.

Norwegian har åpnet for innsjekk opp til 48 timer før avgang

Norwegian setereservasjon

Vi reiser tre personer med Norwegian 737-800 fra Oslo til Stockholm, og kjøpte plassreservasjon for 129kr per person i fremre delen, plass 2D 2E 2F.

Når jeg nå sjekker inn var vi plutselig blitt flyttet til plass 7D 7E 7F.

Ifølge Norwegians eget setekart er ’freme delen’ rad 2-6, mens rad 7 er Standard.

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/om-bord/setereservasjon/setekart/

Bør jeg be om å få tilbake pengene jeg betalte for ’front cabin’? Er det vanlig at man mister de setene man har reservert og betalt for?

Re: Norwegian setereservasjon

Det er noen få flymaskiner som har rad 2 som første rad på DEF setene.

Da flyttes de som har bestilt 1DEF til rad 2 og beholder bulkhead.

Dere er fortsatt på de 6 første radene på høyre side i kabinen.

Det er noen få flymaskiner som har rad 2 som første rad på DEF setene.

Da flyttes de som har bestilt 1DEF til rad 2 og beholder bulkhead.

Dere er fortsatt på de 6 første radene på høyre side i kabinen.

Den teorien stemte bra; ikke noe 1D 1E 1F på denne maskinen så da ble nok mine plasser på rad 2 borte. Får se om det blir noe refund.

Den teorien stemte bra; ikke noe 1D 1E 1F på denne maskinen så da ble nok mine plasser på rad 2 borte. Får se om det blir noe refund.

Refund for hva? At dere sitter sammen på rad 7 i stedet for på rad 1?

Refund for hva? At dere sitter sammen på rad 7 i stedet for på rad 1?

Norwegian har en pris for setevalg på rad 1, en annen pris for "Foran i flyet" (rad 2-6), og så en lavere pris fra 7 og bakover (bortsett fra exit row).

Norwegian har en pris for setevalg på rad 1, en annen pris for "Foran i flyet" (rad 2-6), og så en lavere pris fra 7 og bakover (bortsett fra exit row).

Aha… Det har blitt såpass komplekst ja. Booker DY bare gjennom portalen på jobben og der er det kun forskjell på flex og «non-flex». Men ser det går et skille på hvor i flyet man kan reserve sete mellom de to (sikker flere…) bookingklassene.

Aha… Det har blitt såpass komplekst ja. Booker DY bare gjennom portalen på jobben og der er det kun forskjell på flex og «non-flex». Men ser det går et skille på hvor i flyet man kan reserve sete mellom de to (sikker flere…) bookingklassene.
Det er enten flex (alle seter gratis) eller vanlig economy hvor man må betale for det som Martin sier (Eco pluss har gratis standardsete). I tillegg kan man jo ha gratis sete som en reward. Tipper det er en bedrifts/byråavtale som gjør at dere har begrenset med setevalg gjennom jobb. Diffrensiert seteprising har de hatt lenge.

Ikke ofte jeg booker sete hos DY, men iom. stappfullt fly til MUC i morgen føltes d greit å sikre seg et vindussete.

Har man gratis sete som reward kan man også velge sete hvor som helst, og siden det er dyrere på rad 2-6 og færre kjøper sete der, velger jeg alltid 2A eller F, og får da i 90% av tilfellene ledig midtsete.
Tips til de som har eller vurderer setereservasjon som reward :)

Men håper det legges til flere mulige rewards snart, gratis håndbagasje, klimakompensering og WIFI burde jo vært mulig å legge til.

Har man gratis sete som reward kan man også velge sete hvor som helst, og siden det er dyrere på rad 2-6 og færre kjøper sete der, velger jeg alltid 2A eller F, og får da i 90% av tilfellene ledig midtsete.
Tips til de som har eller vurderer setereservasjon som reward :)

Men håper det legges til flere mulige rewards snart, gratis håndbagasje, klimakompensering og WIFI burde jo vært mulig å legge til.

Samme gjør jeg. Reserverer første ledige sete fra 2 og bakover. Men kun A. Er vel litt bedre plass på den A-C siden? Heldig du da som nesten alltid har ledig midtsete. Svært sjelden at jeg opplever det.

Samme gjør jeg. Reserverer første ledige sete fra 2 og bakover. Men kun A. Er vel litt bedre plass på den A-C siden? Heldig du da som nesten alltid har ledig midtsete. Svært sjelden at jeg opplever det.

Tror det er litt bedre plass på på de fremste A-C-rekkene på flyene med første generasjons tynne recaro-seter, altså stort sett LN-DYx og starten av NGx-serien, samt de opprinnelige NIx-maskinene. Men er sjelden jeg får disse maskinene (og mange av de er jo ute av flåten), så usikker. Derimot synes uansett ikke jeg at benplassen hos DY er noe å klage på, med mine 179cm får jeg alltid plass til en stor knytteneve :)

Får å sikre meg mer for ledig midssete går jeg også inn og sjekker belegg noen dager før og når jeg sjekker inn i appen, så endrer jeg hvis mulig hvis noen har tatt midtsetet. Men fredag ettermiddag og søndag kveld er det uansett stort sett liten sjanse.

Savner korona jeg, da vi var 10pax på OSL-SVG, gooooood plass:p

Er det ikke mulig å få boardingkort på mobilen nå man sjekker inn hos Norwegian via browser (og ikke app) på mobilen? Eller er det bare mine manglende IT-evner som spiller inn?

Joda, Norwegian leverer! Avgiften for plassene jeg hadde boket på rad 2 (som ble flyttet til rad 7) ble refundert!

Hva endte det egentlig opp med for håndbagasje med DY? Er det 10kg pluss tax-free?

Back