Norwegian skal hente nordmenn

Om du tenker på at jorda er rund og ikke flat som på ett kart blir det ganske direkte linje

Joa, men det er sikkert lagt opp til en routing hvor det er sikkerhet i forhold til handling etc.
Selv om det er andre flyplsser, er det ikke sikkert alle er like interisert i handle ad-hoc flighter.
Var i et afrikansk land for noen år siden med SAS 737-800 i star farger, det forstod de ikke mye av for å si det slik.
Så her har sikkert DY sørget for skikkelig handling dit de flyr.

Jameson: Har selvfølgelig kloden og ikke kartet som utgangspunkt, ja. Trekker du linjen på en globus, så vil begge disse stedene ligge omtrent rett på midten av den rette linjen mellom Oslo og Osaka....

Steward: Det er vel en plausibel forklaring ja. :-) Kreves vel et apparat for å handle ad-hoc charter på flyplasser også. Selv om dette egentlig faktisk er flyplasser av en viss størrelse. Irkutsk (UIII) kunne kanskje vært alternativ også?

Ser ud til at være lidt forsinket:

19:00 Novosibirsk DY9004 Norwegian - Ny tid 23:30 SMS

Både jeg og andre har tidligere spurgt hvad DY gør med Crew på denne tur. Nogen der ved? Selv et passivt crew skal vel hvile ned inden de kan flyve returen.

Hmm hva lurer du egentlig på ? ...går ut i fra at du har lest tråden, i så fall vet du jo status på hvor LN-DYK er nå....så Whats the question ?;)

Misset side 4 av tråden ser jeg... Lurer på hvor mange som ble med kjærra hjem

Det er ikke trangere enn f eks LH's og BA's B747 i Economy.

Eller bak i CO sin 757 som daglig flyr nordmenn frem og tilbake over dammen. Med div utstyr til skjermene i setene stappet under setet foran er ikke det spesielt mye å skryte av.

Både jeg og andre har tidligere spurgt hvad DY gør med Crew på denne tur. Nogen der ved? Selv et passivt crew skal vel hvile ned inden de kan flyve returen.

Selv om "crew#1" lå igjen i Novosibirsk på hotel så ble det vel en lang dag for Crew#2 før de var tilbake i Novosibirsk.

CrewRest i 738 en 3seter alene er vel ikke noe å hvile ned på ...

Denne kom vel såpass kjapt istand at det spørs om de har hatt mulighet til å sende Crew avgårde, dessuten trengs vel mer en 1 ekstra crew, gitt mellomlandinger.
Mitt forslag, 1 crew flyr OSL-OVB-OSL, 1 flyr OVB-HND-OVB, alternativt passivt crew ob som flyr kjerra hjem fra Japan.
Kan noen telle når de lander i OSL hvor mye crew som går iland:spin

Er vel heller ikke all verdens vanskelig å sende folk TIL japan nå om dagen, så det kan jo tenkes at DY har sendt en gjeng nedover med KLM, Finnair eller LH som er klare til å ta over spakene.

Hva er forresten maks rekkevidde for 737-800? Har akkurat fløyet A321 i 6 timer og 50 minutter og ble egentlig imponert bare av det...

Er vel heller ikke all verdens vanskelig å sende folk TIL japan nå om dagen, så det kan jo tenkes at DY har sendt en gjeng nedover med KLM, Finnair eller LH som er klare til å ta over spakene.

Men dette kom vel istand på kort varsel, og crew ble vel ikke sendt over på Onsdag ?.

Hva er forresten maks rekkevidde for 737-800? Har akkurat fløyet A321 i 6 timer og 50 minutter og ble egentlig imponert bare av det...

DY flyr jo OSL-DXB, og er i lufta nesten 8 timer. Max range er 5,650–10,200 km

---

Angående plass på de nye 738 så er det god beinplass i flyet. Har med mine 191 cm ingen problemer med å ta satet helt bakover og få ganske rett kropp med beina godt under setet forran med. Var trangere på R i LHs 346.

Back