Norwegian skal hente nordmenn

Da får man gratulere DY med vel overstått ic premiere;-) en liten kudos til alle som mente debuten kom til å bli med noe annet en dreamliner ;-)

TV2: "Naar de som skulle evakueres saa hvilken maskin som skulle ta dem hjem, bestemte halvparten seg for aa bli igjen i Japan" :P

What? Det er ikke mulig! Ja da er det i alle fall ikke særlig
synd på dem. De hadde kanskje sett for seg private bizjets,
eller kanskje Business-class for hele hurven på et asiatisk /
nærliggende selskap og forventet dette..

I følge UDs egen twitterprofil skal det ha vært 22 passasjerer ombord. Da kan man spørre seg hvor nødvendig det var å sende eget fly. Fjellvettregelen sier at det aldri er for sent å snu, og når interessen viste seg å være såpass lav så burde man heller samarbeidet med andre nasjoner.

Nå håper jeg hvertfall vi ikke får høre sutring fra nordmenn i Japan som klager på behandlingen fra Norsk UD om det i værste fal skulle forværre seg i Japan.

All cred til Norsk UD som har gjort det de kunne før det kunne bli for sent.

Denne kom vel såpass kjapt istand at det spørs om de har hatt mulighet til å sende Crew avgårde, dessuten trengs vel mer en 1 ekstra crew, gitt mellomlandinger.
Mitt forslag, 1 crew flyr OSL-OVB-OSL, 1 flyr OVB-HND-OVB, alternativt passivt crew ob som flyr kjerra hjem fra Japan.
Kan noen telle når de lander i OSL hvor mye crew som går iland:spin

I slike tilfeller er det vel bare den enkleste løsningen som gjelder, og som jeg tipper DY benyttet seg av: dispensasjon.

TV2: "Naar de som skulle evakueres saa hvilken maskin som skulle ta dem hjem, bestemte halvparten seg for aa bli igjen i Japan" :P

Da er det virkelig krise...:rolleyes: Om det stemmer at det bare var 22 stk ombord så hadde vel de brukbart med plass i forhold til å sitte på økonomiklasse på en ruteflygning (det samme ville vel være tilfellet om det ble 44 stk). Men, men. Dem om det...

I hvilken sending ble dette sagt? La ikke merke til det i hovedsendingene som ligger på nettet.

Dette er bullshit! (beklager ordbruken). Maskinen sto parkert på cargoterminalen uten utsyn fra terminalen, og paxen ble kjørt ut med buss. Det hadde heller ikke møtt opp flere til innsjekk enn de som faktisk var ombord. Dette ifølge handlingen på HND.

Noen som vet hvor mange som ble med? Var det tresiffret eller 22? En 738 har ikke dårligere plass enn en 744 i eco, så om folk ble igjen pga dette får de ta strålingen med et smil. Forøvrig hørte ikke jeg dette utsagnet da jeg så 21-nyhetene på TV2...

Last edited:
Jeg vil tro at det var ca. 500 nordmenn som ønsket å reise hjem på grunn av faren for radioaktiv stråling.

Men alle sammen hadde vært og sjekket "Flyprat" og etter at de hadde lest at det var Norwegian som skulle hente dem, i en 737 med dårlig benplass, dårlig servering og bgrenset in-flight entertainment, valgte de å bli i Tokyo og ta sin sjanse med bequerellene.

22 er nok korrekt. Men aarsaken nevnt her staar nok for TV Chicagos regning...

Og naar det er sagt: waste of my tax dollars.

Og naar det er sagt: waste of my tax dollars.

Kanskje det, men det hadde nok blitt en del styr om man ikke hadde lagt til rette for en slik transport. I tillegg kan det tenkes at dette var den enkleste måte å organisere dette på. Alternativet ville kanskje vært å kjøpe en billett her og en billett der, men det er klart at med kun 22 stk så er det nok ikke et stort problem. Spørsmålet er vel da om når UD kjente til antallet, og når de evt måtte gått til kansellering.

Det kostet vel heller ikke all verdens med skattepenger; kanskje 50 øre til 1 krone ekstra i skatt...:) Det synes jeg er helt greit, og satser på at UD setter opp evakueringsflygninger om jeg er i et område som rammes av slike katastrofer.

Back