Re: Norwegian-pilot nektet å gå gjennom sikkerhetskontrollen
Det er en mengde kameraer på OSL. Har vært på besøk på OP911 og sett hvor de sitter å styrer det hele, og det er ikke mange steder du kan gå uten at et kamera kan se deg. Toalettet er fortsatt en frisone, heldigvis.
Eskorte for dem som har midlertidig kort er nok kun ut på tarmac ja. Jeg har vært airside mange ganger med midlertidlig kort uten eskorte.
Kanskje jeg er litt sær, men jeg synes fortsatt det virker som om piloten må ta skylda for dette. Om de som er satt til å utføre kontrollen ikke mener du har oppført deg på en sån måte at utstyret har tid til å fange opp det som utstyret skall, så må de ha rett (og plikt) til å si fra om at man må gå tilbake å ta en ny runde, og gjøre det mere langsomt. Om da personen som blir kontrollert ikke er smartere enn at han gjør samme sak én gang til, ja da synes jeg ikke det er vanskelig å se hos hvem feilen ligger.
At piloten er frustrert, irritert og kanskje stresset, det må så være. Det må han bare takle. Jeg er glad for at denne mannen er suspendert. Det er noen yrkesgrupper som vi må kunne stole på at de holder seg til regler og prosedyrer og at de holder hodet kaldt. Denne mannen tilhører en av dem.
DY Tech siterte noen innlegg fra VG Nett, bland annet et innleg som refererer til Adecco som "mentalt tilbakestående securitate bolere." Snakk om å melde seg ut av enhver seriøs debatt (da snakker jeg om den som postet det innlegget, ikke DY Tech)!