Norwegian - (Nye) IC ruter

Samtidig melder NAS selv at Orly antagelig blir neste langdistansebase, før Barcelona. Det var nytt for meg. Mer her;

NAS:MISTET LITT MOMENT PÅ STREIKEN,SER UT TIL Å TA SEG OPP -IR

13:57
Oslo (TDN Finans): Norwegian Air Shuttle mistet litt moment på streiken som ble avsluttet for to uker siden, men det ser ut til å ta seg opp nå. Selskapets neste langdistansebase blir trolig Paris.

Det sier IR-direktør Tore Østby i Norwegian på SMB-konferansen til DNB Markets tirsdag.

-Men vi tapte ikke veldig mye. Vi mistet litt momentum på streiken, men det ser ut til å ta seg opp nå, sier han.

Østby sier at neste langdistansebase trolig vil være Paris - Orly lufthavn.

-Orly har ikke langdistanse på grunn av støynivået, men med de nye Dreamlinerne får vi lande der. Barcelona blir trolig neste base etter det, sier Østby.

-Langdistanserutene var begynt å sette seg og går nå bra. Bangkok-ruten var den beste i fjor og London-basen begynner å bli bra på langdistanse, sier han.

Barbados er en overraskelse. Sist beflydd fra Skandinavia stort sett kun med forsoffne SAS-styremedlemmer på First og sjøfolk fra de nevntes rederier bak ...

Vil tro at det ligger støtte både fra tourist board i Barbados og en eller annen turoperatør .. Tipper denne kommer raskt fra LGW.

Enig i at Barbados er litt overraskende, men ikke like overraskende at det ble en øy i Karibia.
Det "sensurerte" bildet på Norwegian sin Facebook-profil er tatt på Barbados og "bekrefter" dermed at ryktene om Barbados stemmer.

Jeg synes Barbados fra Skandinavia ville vært en liten overraskelse. Kunne kanskje ha funket fra LGW. Dessuten tviler jeg meget sterkt på at Copenhagen Connected ville ha finansiert en slik rute fra CPH da den vil ha meget begrenset effekt på innkommende turisme og næringsviksomhet generelt.

Et marked som man vel kan si er døende - bokstavelig talt.

Hehe, godt sagt!

Når det gjelder Barbados så synes jeg det er et ganske naturlig valg hvis man ønsker å ha en karibisk destinasjon - særlig gitt basen på LGW. Hvis man velger å legge til LGW, så blir det isf i direkte konkurranse med BA.

Ser ikke umiddelbart noen andre karibiske destinasjoner som stikker ut som mer aktuelle med dagens longhaul-baser.

Hehe, godt sagt!

Når det gjelder Barbados så synes jeg det er et ganske naturlig valg hvis man ønsker å ha en karibisk destinasjon - særlig gitt basen på LGW. Hvis man velger å legge til LGW, så blir det isf i direkte konkurranse med BA.

Ser ikke umiddelbart noen andre karibiske destinasjoner som stikker ut som mer aktuelle med dagens longhaul-baser.

Virgin flyr også LGW-BGI, som også nevnte BA.
Da blir det ganske tett hvis Norwegian også skal inn på samme rute, så har mine tvil

Litt merkelig, men så står det å lese:

I respekt for våre kolleger i Germanwings og de som er rammet av den tragiske flyulykken, har vi bestemt oss for å utsette vår planlagte rutelansering til etter påske.

Samtidig melder NAS selv at Orly antagelig blir neste langdistansebase, før Barcelona. Det var nytt for meg.

Betyr det at man kan ane muligheten for en ny DY base der? Høres litt rart i mine øyne og starte langruter med minimale muligheter for feed som man kan på de fire eksisterende langdistansedestinasjonene i Europa. Og det således virker mer sannsynlig med dagens status og heller gå for BCN (eller MAD) hvor de jo har en base

Så akkurat en reklame på TLC for Norwegian sin nye rute til Karribien. Den går til Puerto Rico-San Juan, direkte fra Oslo. Skulle de ikke vente med lanseringen?

Så akkurat en reklame på TLC for Norwegian sin nye rute til Karribien. Den går til Puerto Rico-San Juan, direkte fra Oslo. Skulle de ikke vente med lanseringen?
Ser på Master Chef, ja? Eg tenkte det same. Det kan vel tenkast at det ikkje er så lett å endre reklameplanen. Har ikkje sjekka nettsidene enno.

Selvfølgelig ser man på Masterchef. ;)
Å endre reklameplanen skal nok være relativt enkelt, men er kanskje noen som ikke har fått beskjed om å vente med reklamen?

Back