Jeg tror det også ligger noen reduksjoner her for å gi rom for nye ruter. Slik det ser ut av programmet nå, med forbehold om endringer i slot fra juni, er det til dels en stol lek og justering av eksisterende kapasitet spesielt fra CPH og til dels ARN. Basert på det foreløpige programmet så er dette hva nettsidene til DY sier:
CPH har reduksjon på samtlige lanserte ruter med unntak av LAX. Også noe reduksjon fra ARN, men i mindre grad enn CPH. OSL ser ut til å ha truffet godt med sine estimater som har ligget til grunn for lanseringene da kun BKK reduseres med 1 avgang og programmet er mer eller mindre identisk med denne vinteren.
HKT er nok helt naturlig all den tid den egentlig skulle bli betjent denne vinteren. Ser man på programmet som pr DD ligger klart, er det kun 2 ukentlige ARN/CPH-BKK for vinteren 15/16, imens OSL har 3 ukentlige. Om dette står seg er det åpenbart at BKK reduseres til fordel for HKT på ARN/CPH.
ARN-OAK er heller ikke lagt ut for W15/16 samtidig som CPH-LAX er lagt ut.
CPH- FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 3 til 2 ukentlige i år)
OSL - FLL er ikke lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15
ARN-FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 2 til 1 ukentlig)
ARN - JFK lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
OSL - JFK lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15)
CPH- FLL lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
ARN/CPH/OSL-MCO (er ikke lagt ut for W15/16)
My bet, MCO forsvinner helt, ARN-OAK utgår om vinteren. Reduksjonen i kapasitet fra CPH/ARN på JFK og BKK gir tilgjengelig kapasitet.
Med tanke på at det også er lagt inn økninger fra LGW opp mot kun en ny maskin i flåten fra 31OKT15 tror jeg reduksjon snarere enn tilført kapasitet gir nye ruter.
My Guess:
CPH: JBN, HKT, LAS (JBN også fra LGW)
ARN: HKT, LAS
OSL: LAS