Norwegian - (Nye) IC ruter

Tipper de enten annonserer det samtidig som de slipper paxtall for mars (fredag) eller i morgen av PR-messige årsaker da SAS slipper sine paxtall for mars. Evt tar jeg fullstendig feil:D.
 
I følge El Nuevo Dia det meget stor sannsynlighet for at det kommer en rute til SJU. Hvilken skandinavisk hovedstad det er snakk om, er imidlertid usikkert. Tourism Company of Puerto Rico bekrefter at de er i forhandlinger med DY.

http://www.elnuevodia.com/negocios/...rshuttlepodriacomenzaravolarasanjuan-2030109/

nå klarte jo en del kanaler å sende ut TV-reklame (selv om de ikke skulle ettersom Norwegian tok stor ære i å si at rutelanseringer skulle vente til etter påske av respekt for Germanwings-styrten) for en Norwegian-rute fra OSL til SJU rett før påske, da.
 
Jeg tror det også ligger noen reduksjoner her for å gi rom for nye ruter. Slik det ser ut av programmet nå, med forbehold om endringer i slot fra juni, er det til dels en stol lek og justering av eksisterende kapasitet spesielt fra CPH og til dels ARN. Basert på det foreløpige programmet så er dette hva nettsidene til DY sier:

CPH har reduksjon på samtlige lanserte ruter med unntak av LAX. Også noe reduksjon fra ARN, men i mindre grad enn CPH. OSL ser ut til å ha truffet godt med sine estimater som har ligget til grunn for lanseringene da kun BKK reduseres med 1 avgang og programmet er mer eller mindre identisk med denne vinteren.


HKT er nok helt naturlig all den tid den egentlig skulle bli betjent denne vinteren. Ser man på programmet som pr DD ligger klart, er det kun 2 ukentlige ARN/CPH-BKK for vinteren 15/16, imens OSL har 3 ukentlige. Om dette står seg er det åpenbart at BKK reduseres til fordel for HKT på ARN/CPH.

ARN-OAK er heller ikke lagt ut for W15/16 samtidig som CPH-LAX er lagt ut.
CPH- FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 3 til 2 ukentlige i år)
OSL - FLL er ikke lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15
ARN-FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 2 til 1 ukentlig)

ARN - JFK lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
OSL - JFK lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15)
CPH- FLL lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)

ARN/CPH/OSL-MCO (er ikke lagt ut for W15/16)

My bet, MCO forsvinner helt, ARN-OAK utgår om vinteren. Reduksjonen i kapasitet fra CPH/ARN på JFK og BKK gir tilgjengelig kapasitet.
Med tanke på at det også er lagt inn økninger fra LGW opp mot kun en ny maskin i flåten fra 31OKT15 tror jeg reduksjon snarere enn tilført kapasitet gir nye ruter.

My Guess:

CPH: JBN, HKT, LAS (JBN også fra LGW)
ARN: HKT, LAS
OSL: LAS

Da ser det ut til at DU har sluppet det meste av programmet. Om jeg husker riktig av frekvensen i vinter, gir det følgende endringer. (korriger meg om jeg tar feil)

ARN-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
ARN-BKK 3 ukentlige (som i vinter)
ARN-OAK ikke lagt ut (omgjøres til kun sommerrute?)
ARN-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)

OSL-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
OSL-FLL 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
OSL-JFK 4 ukentlige (som i vinter)
OSL-BKK 3 ukentlige (som i vinter?)

CPH-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
CPH-BKK 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-LAX 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
CPH-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)

Den største vinter reduksjonen ser ut til å bli CPH-LAX som går fra 3 ukentlige i oppstarten til nå kun 1 ukentlig sammen med ARN-OAK som forsvinner helt som vinterrute.

Med forbehold om at det ikke legges inn flere avganger og om jeg husker fjorårets frekvens rett, gir dette ca 6 "ledige" rotasjoner.
Det betyr at DU mest bytter eksisterende kapasitet med nye ruter fremfor å ekspandere, så fremt de ikke har økninger i eksisterende program som enda ikke er presentert.

Om man tar utgangspunkt i at ny tilført kapasitet i form av årets eneste 787 skal fra LGW, så er det nok nye destinasjoner som presenteres med lav frekvens.

My New bets...

CPH-SJU
CPH-OAK (eventuelt RIO, JBN)
CPH-LAS


ARN-MCO
ARN-SJU (eventuelt LAS)

OSL-SJU
 
Last edited:
Tar man en dypere titt på programmet som til nå er lagt ut fra OSL, er det helt åpenbart at det er mer som skjuler seg enn hva som til nå har blitt fremlagt. En og samme maskin roterer full uke på BKK-OSL-JFK. FLL og MCO flys ut av OSL onsdager og lørdager uten annet program. Det betyr minst 2 rotasjoner "ledig" i programmet inn/ut av OSL om maskinen kombineres med andre baser in/ut.
Det betyr nok som tidligere at det ligger mer i W15/16 programmet enn det som slippes nå.
Mest sannsynlig som et forhandlingskort opp mot Avinor og OSL for lignende betingelser som blir stilt til rådighet fra spesielt CPH. Det samme skjedde da FLL ble sluppet og fungerte meget godt for DU!
 
Last edited:
Tar man en dypere titt på programmet som til nå er lagt ut fra OSL, er det helt åpenbart at det er mer som skjuler seg enn hva som til nå har blitt fremlagt. En og samme maskin roterer full uke på BKK-OSL-JFK. FLL og MCO flys ut av OSL onsdager og lørdager uten annet program. Det betyr minst 2 rotasjoner "ledig" i programmet inn/ut av OSL om maskinen kombineres med andre baser in/ut.
Det betyr nok som tidligere at det ligger mer i W15/16 programmet enn det som slippes nå.
Mest sannsynlig som et forhandlingskort opp mot Avinor og OSL for lignende betingelser som blir stilt til rådighet fra spesielt CPH. Det samme skjedde da FLL ble sluppet og fungerte meget godt for DU!

Ja, det er liten tvil om at det er noen mer på gang. Det blir spennende å se hva.
 
Sånn ut av det blå...

Kan det tenkes at DU kanskje vil få en rute til SEA? De bruker jo kun Boeing, SAS kuttet destinasjonen, og vi vet det er mange skandinaviske med tilhold der?

Bare en liten tanke..

Kim
 
Ser at salget som Norwegian har varer til midnatt og tirsdag pleier å være en sånn lanseringsdag så tipper rutene blir presentert i morgen.
 
Ser at salget som Norwegian har varer til midnatt og tirsdag pleier å være en sånn lanseringsdag så tipper rutene blir presentert i morgen.

Neppe ....... ;)


Vi utfører viktig systemvedlikehold tirsdag 14. april. Fra klokken 22:00 vil systemene være helt utilgjengelige frem til senest klokken 06:00 onsdag 15. april. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.
 
Viktig å drive med systemvedlikehold når nettsiden krasjer hver gang en ny langdistanserute lanseres...kanskje rutene lanseres onsdag?
 
Da ser det ut til at DU har sluppet det meste av programmet. Om jeg husker riktig av frekvensen i vinter, gir det følgende endringer. (korriger meg om jeg tar feil)

ARN-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
ARN-BKK 3 ukentlige (som i vinter)
ARN-OAK ikke lagt ut (omgjøres til kun sommerrute?)
ARN-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)

OSL-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
OSL-FLL 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
OSL-JFK 4 ukentlige (som i vinter)
OSL-BKK 3 ukentlige (som i vinter?)

CPH-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
CPH-BKK 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-LAX 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
CPH-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)

Den største vinter reduksjonen ser ut til å bli CPH-LAX som går fra 3 ukentlige i oppstarten til nå kun 1 ukentlig sammen med ARN-OAK som forsvinner helt som vinterrute.

Med forbehold om at det ikke legges inn flere avganger og om jeg husker fjorårets frekvens rett, gir dette ca 6 "ledige" rotasjoner.
Det betyr at DU mest bytter eksisterende kapasitet med nye ruter fremfor å ekspandere, så fremt de ikke har økninger i eksisterende program som enda ikke er presentert.

Om man tar utgangspunkt i at ny tilført kapasitet i form av årets eneste 787 skal fra LGW, så er det nok nye destinasjoner som presenteres med lav frekvens.

My New bets...

CPH-SJU
CPH-OAK (eventuelt RIO, JBN)
CPH-LAS


ARN-MCO
ARN-SJU (eventuelt LAS)

OSL-SJU

Da er det over natten gjort noen endringer.
Alle fra CPH.

Dette var status i forrige uke

CPH-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
CPH-BKK 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-LAX 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
CPH-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)

Nytt

CPH-MCO ikke lenger mulig å booke
CPH-LAX 2 ukentlige (1 avgang mer enn tidligere presentert)

Orlando er også pr DD fjernet fra LGW.
 
Last edited:
Men fortsatt ufint å bruke "av respekt etter Germanwings ulykken" som unnskylding for å drøye lanseringen. Her er det tydelig at ikke alt har vært på plass
 
Men fortsatt ufint å bruke "av respekt etter Germanwings ulykken" som unnskylding for å drøye lanseringen. Her er det tydelig at ikke alt har vært på plass

Det er vel bedre å ha alt på plass enn å ta en SAS HKG.
 
<mod>
Det er ryddet bort en del - la oss holde iss til nye IC-ruter når de kommer, og ikke alt mulig annet rart...
</mod>
 
Mens man venter på nye ruter så var dette passasjerantallet på de tre rutene fra OSL Norwegian fly på IC uten konkurranse (og som er på OSL sin topp 100 oversikt)

Fort Lauderdale 52.818
Orlando: 32.514
Oakland: 31.320
 
Mens man venter på nye ruter så var dette passasjerantallet på de tre rutene fra OSL Norwegian fly på IC uten konkurranse (og som er på OSL sin topp 100 oversikt)

Fort Lauderdale 52.818
Orlando: 32.514
Oakland: 31.320

For hvilken periode?
 
Back
Top