Såvidt jeg husker har alltid NAS annonsert nye ruter ved lunchtider eller tidligere så da drøyer det nok til i morgen.
Synes de trækker den lidt!!
Såvidt jeg husker har alltid NAS annonsert nye ruter ved lunchtider eller tidligere så da drøyer det nok til i morgen.
I følge El Nuevo Dia det meget stor sannsynlighet for at det kommer en rute til SJU. Hvilken skandinavisk hovedstad det er snakk om, er imidlertid usikkert. Tourism Company of Puerto Rico bekrefter at de er i forhandlinger med DY.
http://www.elnuevodia.com/negocios/...rshuttlepodriacomenzaravolarasanjuan-2030109/
Jeg tror det også ligger noen reduksjoner her for å gi rom for nye ruter. Slik det ser ut av programmet nå, med forbehold om endringer i slot fra juni, er det til dels en stol lek og justering av eksisterende kapasitet spesielt fra CPH og til dels ARN. Basert på det foreløpige programmet så er dette hva nettsidene til DY sier:
CPH har reduksjon på samtlige lanserte ruter med unntak av LAX. Også noe reduksjon fra ARN, men i mindre grad enn CPH. OSL ser ut til å ha truffet godt med sine estimater som har ligget til grunn for lanseringene da kun BKK reduseres med 1 avgang og programmet er mer eller mindre identisk med denne vinteren.
HKT er nok helt naturlig all den tid den egentlig skulle bli betjent denne vinteren. Ser man på programmet som pr DD ligger klart, er det kun 2 ukentlige ARN/CPH-BKK for vinteren 15/16, imens OSL har 3 ukentlige. Om dette står seg er det åpenbart at BKK reduseres til fordel for HKT på ARN/CPH.
ARN-OAK er heller ikke lagt ut for W15/16 samtidig som CPH-LAX er lagt ut.
CPH- FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 3 til 2 ukentlige i år)
OSL - FLL er ikke lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15
ARN-FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 2 til 1 ukentlig)
ARN - JFK lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
OSL - JFK lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15)
CPH- FLL lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
ARN/CPH/OSL-MCO (er ikke lagt ut for W15/16)
My bet, MCO forsvinner helt, ARN-OAK utgår om vinteren. Reduksjonen i kapasitet fra CPH/ARN på JFK og BKK gir tilgjengelig kapasitet.
Med tanke på at det også er lagt inn økninger fra LGW opp mot kun en ny maskin i flåten fra 31OKT15 tror jeg reduksjon snarere enn tilført kapasitet gir nye ruter.
My Guess:
CPH: JBN, HKT, LAS (JBN også fra LGW)
ARN: HKT, LAS
OSL: LAS
Tar man en dypere titt på programmet som til nå er lagt ut fra OSL, er det helt åpenbart at det er mer som skjuler seg enn hva som til nå har blitt fremlagt. En og samme maskin roterer full uke på BKK-OSL-JFK. FLL og MCO flys ut av OSL onsdager og lørdager uten annet program. Det betyr minst 2 rotasjoner "ledig" i programmet inn/ut av OSL om maskinen kombineres med andre baser in/ut.
Det betyr nok som tidligere at det ligger mer i W15/16 programmet enn det som slippes nå.
Mest sannsynlig som et forhandlingskort opp mot Avinor og OSL for lignende betingelser som blir stilt til rådighet fra spesielt CPH. Det samme skjedde da FLL ble sluppet og fungerte meget godt for DU!
Ser at salget som Norwegian har varer til midnatt og tirsdag pleier å være en sånn lanseringsdag så tipper rutene blir presentert i morgen.
Vi utfører viktig systemvedlikehold tirsdag 14. april. Fra klokken 22:00 vil systemene være helt utilgjengelige frem til senest klokken 06:00 onsdag 15. april. Vi beklager eventuelle ulemper dette medfører.
Da ser det ut til at DU har sluppet det meste av programmet. Om jeg husker riktig av frekvensen i vinter, gir det følgende endringer. (korriger meg om jeg tar feil)
ARN-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
ARN-BKK 3 ukentlige (som i vinter)
ARN-OAK ikke lagt ut (omgjøres til kun sommerrute?)
ARN-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)
OSL-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
OSL-FLL 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
OSL-JFK 4 ukentlige (som i vinter)
OSL-BKK 3 ukentlige (som i vinter?)
CPH-MCO 1 ukentlig (som i vinter)
CPH-BKK 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-FLL 2 ukentlige (som i vinter)
CPH-LAX 1 ukentlig (1 mindre enn i vinter)
CPH-JFK 3 ukentlige (1 mindre enn i vinter?)
Den største vinter reduksjonen ser ut til å bli CPH-LAX som går fra 3 ukentlige i oppstarten til nå kun 1 ukentlig sammen med ARN-OAK som forsvinner helt som vinterrute.
Med forbehold om at det ikke legges inn flere avganger og om jeg husker fjorårets frekvens rett, gir dette ca 6 "ledige" rotasjoner.
Det betyr at DU mest bytter eksisterende kapasitet med nye ruter fremfor å ekspandere, så fremt de ikke har økninger i eksisterende program som enda ikke er presentert.
Om man tar utgangspunkt i at ny tilført kapasitet i form av årets eneste 787 skal fra LGW, så er det nok nye destinasjoner som presenteres med lav frekvens.
My New bets...
CPH-SJU
CPH-OAK (eventuelt RIO, JBN)
CPH-LAS
ARN-MCO
ARN-SJU (eventuelt LAS)
OSL-SJU
Men fortsatt ufint å bruke "av respekt etter Germanwings ulykken" som unnskylding for å drøye lanseringen. Her er det tydelig at ikke alt har vært på plass
Mens man venter på nye ruter så var dette passasjerantallet på de tre rutene fra OSL Norwegian fly på IC uten konkurranse (og som er på OSL sin topp 100 oversikt)
Fort Lauderdale 52.818
Orlando: 32.514
Oakland: 31.320
2014. Ser ut som det ble glemt
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.