Norwegian med storsatsing på utenriks i Tromsø

Re: Norwegian med storsatsing på utenriks i Tromsø

Foreløpig blir da norwegian sitt vinterprogram til utlandet fra TOS:
TOS-LGW man, ons, fre
TOS-MAN ons, lør
TOS-GVA tir, fre
TOS-BRU tor, søn
TOS-CDG man, fre
TOS-BER tor, søn
TOS-BGY tir, lør
TOS-CPH tor, søn
TOS-ARN tor, søn

Spenstig at de velger å gå i konkurranse mot easyjet, men nå skal det vel sies at rutene sikkert har vært under planlegging en stund, og antakeligvis ikke et direkte motsvar de har kommet på den siste uken.

BHX hadde vel kanskje vært bedre enn MAN for å spre trafikken, men den er vel mer slot-begrenset?

To klassikere som går igjen i kommentarfeltene i avisene her oppe er AYT og ALC, vil kanskje DY lansere en rute rettet mot det norske markedet etterhvert når alt annet fra TOS går bra?

Generelt tror jeg nå at lønnsomheten på TOS kommer til å falle drastisk til vinteren. Jeg blir ikke overrasket om vi i år ser toppen, og at easyjet ikke kommer tilbake med like mange ruter neste vinter.

To klassikere som går igjen i kommentarfeltene i avisene her oppe er AYT og ALC, vil kanskje DY lansere en rute rettet mot det norske markedet etterhvert når alt annet fra TOS går bra?

Gikk ALC før covid? Eller husker jeg feil?

Gikk ALC før covid? Eller husker jeg feil?

Mener du har rett.

—-

Wow, jeg er målløs. Dette er helt spinnvillt, husker enda det å være 19år, null utenriks og høydepunkter ala Oslo, Longyearbyen og Hasvik liksom. Der hvor Moxy ligger var en gammel fjøs hvor vi leide VHS og kjøpte tyggis med klistremerker i. FFS, Tromsø har blitt koblet til verden!

Jeg er litt overrasket over at de velger å gå i krig med Easyjet på MAN og GVE, begge steder som Norwegian ikke har spesielle interesser i å forsvare. Jeg ville trodd at det fortsatt er andre flyplasser uten konkurranse hvor det er penger å tjene, som for eksempel Roma, sekundærbyer i Frankrike og Tyskland, osv. Men tydeligvis ikke?

Ruten til Stockholm sluttet tidligere enn planlagt. Skulle egentlig ende i april men siste avgang ble i januar.

Back