Norwegian - (Nye) IC ruter

De har ikke lagt ut alle flightene og rutene ennå, så du trekker veldig forhastede konklusjoner

LAX har til nå uansett vært en sommerrute

Det er sant. Men etter det jeg ser så kuttes Los Angeles og San Francisco fra Oslo fra november og London-New York kuttes fra 6 til 3 ukentlige avganger. Og med flere fly så bør det bety flere nye ruter. Regner ikke med de har mer bakketid på flyene. Siden den har blitt økt en del denne vinteren sammenlignet med forrige. Men om nye ruter kommer fra Oslo er jo ikke sikkert.
 
Det er sant. Men etter det jeg ser så kuttes Los Angeles og San Francisco fra Oslo fra november og London-New York kuttes fra 6 til 3 ukentlige avganger. Og med flere fly så bør det bety flere nye ruter. Regner ikke med de har mer bakketid på flyene. Siden den har blitt økt en del denne vinteren sammenlignet med forrige. Men om nye ruter kommer fra Oslo er jo ikke sikkert.

Hele programmet W15/16 for DU vil ikke være endelig klart før i juni og hverken frekvens eller åpning kan konkluderes ut fra det som nå ligger ute.

Ang nye ruter, så var det planer om Phuket for W14/15, men det utgikk for å få bedre buffer i programmet. Jeg tror den med stor sikkerhet kommer neste vinter fra alle de skandinaviske hovedflyplassene.

My bet er at GOT også får noen BKK rotasjoner om vinteren og JFK om sommeren fra 2016.
 
Noen endelige konklusjoner kan man ikke trekke enda. Men man kan tolke noe.

London-New York reduseres fra 6 til 3 ukentlige avganger fra november. Det ser ikke ut som Oslo-LA og Oslo-SF fortsetter fra november. Oslo - Bangkok reduseres fra 4 til 3 ukentlige avganger i forhold til denne vinteren.

Dette betyr ledig kapasitet og rom for nye ruter. Om de presenteres i morgen eller om 2 måneder vet man ikke. Men det er sannsynlig at noe nytt begynner fra November og da bør de starte salget i februar/mars.
 
Norwegian legger ikke ut sitt vinterprogram så tidlig, som Cockpitview sier rett over her . Noe ledig kapasitet går vel til Spania. Er det ikke til vinteren de første langrutene derfra skal åpnes?
 
et spm, vet ikke hvor jeg skulle spørre det

pleier Norwegian å bruke 787 på intra-nordisk ruter når de skal bruke det fra en annen flyplass
altså når den ene maskin har flydd EWR-CPH og dagen etter skal den fly OSL-LAX eller omvendt ?
eller pleier de å bruke en ferrye flight bare
 
et spm, vet ikke hvor jeg skulle spørre det

pleier Norwegian å bruke 787 på intra-nordisk ruter når de skal bruke det fra en annen flyplass
altså når den ene maskin har flydd EWR-CPH og dagen etter skal den fly OSL-LAX eller omvendt ?
eller pleier de å bruke en ferrye flight bare

Bare ferryflights isåfall. Ellers så flyr flyet fast ut fra OSL, ARN ol. Når flyene skal rullere, så flys den f.eks OSL-JFK-CPH.
 
Som nevnt tidligere så er dette ikke det fulle program.
Det er ikke mulig å konkludere på økninger eller reduksjoner basert på dette.

Grunnen er enkel. DU har kun lagt ut billetter for programmet til EN enkel maskin som skal veksle BKK-OSL-JFK. Det er på avganger de pr i dag allerede har slot. Ser man på denne vinterens BKK betjening, så er den fjerde avgangen produsert av en annen maskin som også betjener andre ruter. Slik er det med hele programmet til DU. Tilsvarende har DU gjort konsekvent siden de startet opp.

Det betyr at endelig frekvens er ikke klar før DU har sydd sammen programmet til samtlige maskiner, da disse tråkler mellom OSL/CPH/ARN.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian/DU lanserer en ny LH rute fra OSL denne uka.

Kilde: Facebooksiden til Norwegian.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian/DU lanserer en ny LH rute fra OSL denne uka.

Kilde: Facebooksiden til Norwegian.

Og 3 nye fra København.

Den svenske side skriver "två nya spännande destinationer denna vecka".

Interessant er det, at den norske og danske side skriver, at man kan gætte destinationerne og vinde billetter. Den svenske skriver bare, at Norwegian lancerer 2 nye destinationer (=ingen billet-konkurrence fra Sverige).

Måske lanceres Oakland fra København (=allerede eksisterende rute) + 2 nye (Las Vegas + Hawaii), hvoraf den ene også kommer fra Oslo?

Det vil passe med den svenske udmelding. 2 nye ruter/destinationer, men ingen fra Sverige.
 
Last edited:
Om man utgår från de suddiga bilderna på DY´s svenska facebook sida så tror jag Las Vegas & Honolulu blir nya destinationerna från ARN.
 
Det er vel kanskje litt overraskende .. Kjos sa jo at den nye kapasiteten skulle settes inn fra Gatwick .. Men det er vel ikke første gangen han blåser røyk.
 
Er det aktuelt med ekspansjon østover før de får fly over Russland da? Skulle gjerne sett Kina, men det er vel utopi foreløpig.
 
Jeg tror det også ligger noen reduksjoner her for å gi rom for nye ruter. Slik det ser ut av programmet nå, med forbehold om endringer i slot fra juni, er det til dels en stol lek og justering av eksisterende kapasitet spesielt fra CPH og til dels ARN. Basert på det foreløpige programmet så er dette hva nettsidene til DY sier:

CPH har reduksjon på samtlige lanserte ruter med unntak av LAX. Også noe reduksjon fra ARN, men i mindre grad enn CPH. OSL ser ut til å ha truffet godt med sine estimater som har ligget til grunn for lanseringene da kun BKK reduseres med 1 avgang og programmet er mer eller mindre identisk med denne vinteren.


HKT er nok helt naturlig all den tid den egentlig skulle bli betjent denne vinteren. Ser man på programmet som pr DD ligger klart, er det kun 2 ukentlige ARN/CPH-BKK for vinteren 15/16, imens OSL har 3 ukentlige. Om dette står seg er det åpenbart at BKK reduseres til fordel for HKT på ARN/CPH.

ARN-OAK er heller ikke lagt ut for W15/16 samtidig som CPH-LAX er lagt ut.
CPH- FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 3 til 2 ukentlige i år)
OSL - FLL er ikke lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15
ARN-FLL er ikke lagt ut for W15/16 (redusert fra 2 til 1 ukentlig)

ARN - JFK lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)
OSL - JFK lagt ut for W15/16 (samme frekvens som W14/15)
CPH- FLL lagt ut for W15/16 (reduseres fra 4 til 3 ukentlige)

ARN/CPH/OSL-MCO (er ikke lagt ut for W15/16)

My bet, MCO forsvinner helt, ARN-OAK utgår om vinteren. Reduksjonen i kapasitet fra CPH/ARN på JFK og BKK gir tilgjengelig kapasitet.
Med tanke på at det også er lagt inn økninger fra LGW opp mot kun en ny maskin i flåten fra 31OKT15 tror jeg reduksjon snarere enn tilført kapasitet gir nye ruter.

My Guess:

CPH: JBN, HKT, LAS (JBN også fra LGW)
ARN: HKT, LAS
OSL: LAS
 
Last edited:
Back
Top