Norwegian - (Nye) IC ruter

Merkelig at for Cork og Channon så har de kun turer til USA, men ingen ruter for å få folk inn fra resten av Europa.

Ja, det er merkelig - for er det virkelig så omfattende lokaltrafikk fra og mellom disse stedene? Fra CDG har vel heller ikke Norwegian ruter ut i Europa, bare interkontinentalt, men her er det jo betydelig lokaltrafikk.

For øvrig, ble ikke ruter fra Irland til USA lansert for lenge siden, men uten at de ble noe av?
 
Ja, det er merkelig - for er det virkelig så omfattende lokaltrafikk fra og mellom disse stedene? Fra CDG har vel heller ikke Norwegian ruter ut i Europa, bare interkontinentalt, men her er det jo betydelig lokaltrafikk.

Ja, men det er heller ikke all verdens kapasitet de her kaster inn, spesielt når man ser på småstedene. Shannon er vel knapt nok en by. Men samtidig virker det være en stor etterspørsel og kapasitet mellom Irland og USA, spesielt de "irske" områdene Boston og New York. Dublin har jo fra før et veldig bra tilbud til USA, så markedet er jo der. Og Edinburgh er jo en brukbar størrelse, samt at avstanden til Glasgow er svært kort. Så har jo dermed mer enn halve Skottland innen en kort kjøretur

Også er det ikke umulig den varslede avtalen med Ryanair kanskje kan bidra med feed på noen av disse stedene.

United la også nylig ned sin rute Newark-Belfast, så her åpnet det nå seg en mulighet, som kanskje egner seg bedre for Norwegian sitt kostnadsnivå

For øvrig, ble ikke ruter fra Irland til USA lansert for lenge siden, men uten at de ble noe av?


Jo, det er jo i praksis endel av disse som kom nå. Som mange andre så snakker jo Norwegian mye om potensielle ruter lenge før de lanseres. Dette er jo ofte både god og ikke minst gratis PR
 
Jeg har forstått det som at de får omtrent et stk 737-Max fly hver måned fra mai 2017. De fleste rutene starter i juni. Vil tro de på noen av avgangene i begynnelsen må bruke 737-800 maskiner. F.eks mellom Cork og New York er det ikke mer enn 4800 km så det burde gå greit.

Nei, de får 2 i mai og 4 i juni, ser det ut som

http://www.routesonline.com/news/29...y-carriers-with-transatlantic-network-growth/
Six aircraft are due for delivery in 2017 – two in May and four in June – and the airline has confirmed that at least four of the Boeing 737s will be based in the Greater New York City area and the Greater Boston area next year.
 
Vil det være mulig å fly til SWF fra OSL, det hadde passet meg ypperlig!

Altså f.eks via DUB.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Vil det være mulig å fly til SWF fra OSL, det hadde passet meg ypperlig!

Altså f.eks via DUB.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Ikke mulig å kjøpe per dags dato, men er ikke umulig det vil dukke opp etterhvert. Akkurat nå ser det ut som de nye rutene kun selges punkt-til-punkt
 
Det er ikke sikkert denne hører hjemme her men DY har skal ha pressekonferanse på BGO i dag:).
 
Det er ikke sikkert denne hører hjemme her men DY har skal ha pressekonferanse på BGO i dag:).

Jo da :)

Bergen (BGO) – New York (SWF)
Norwegian vil fly to ganger i uka mellom Bergen og Stewart nord for New York City i sommersesongen med ruteåpning 3.juli. Stewart International (SWF) ligger i staten New York, 90 minutter unna New York City. Busser mellom flyplassen og New York City vil settes opp for å korrespondere med Norwegians flyvninger.

Bergen (BGO) – Boston (PVD)
Norwegian vil fly to ganger i uka mellom Bergen og Providence i nærheten av Boston i sommersesongen med ruteåpning 2.juli. Providence, Rhode Island (PVD) ligger i New England, 90 minutter fra Boston. Det går tog og buss mellom flyplassen og Boston sentrum.

Introduksjonspris er 699 kr en vei og billettene ble lagt ut for salg i dag.
 
Og også Norwegian forfalder til at kalde pladsen de skal lande på for noget andet end det den hedder...Men det sælger jo heller ikke billetter, hvis de kalder det for Stewart og Providence.....
I princippet er det vel dårlig markedsføring..
Hilsen Ole
 
Og også Norwegian forfalder til at kalde pladsen de skal lande på for noget andet end det den hedder...Men det sælger jo heller ikke billetter, hvis de kalder det for Stewart og Providence.....
I princippet er det vel dårlig markedsføring..
Hilsen Ole

He he. Den ene flyplassen ligger tross alt i New York :D
 
DY ble vel til dels latterliggjort når de valgte å fly på OAK og ikke SFO men det ser da ut til å fungere. Og så bør US clearence også kanskje med i regnestykket ift tid fra touchdown til NY/BOS.

Utover det så har reisende fra BGO ikke et direktetilbud til NY/BOS i dag så da er nok direkteruter til provinslufthavnene bedre enn å via OSL/FRA/LHR osv.
 
Google mener det tar 70 minutter til Manhattan fra EWR og 100 minutter fra SWF. Skulle ikke forundre meg om SWF var mer efektiv og at man da drar inn dette også. Erfaringsmessig så har Norwegian lagt opp ruter som folk synes gir verdi for pengene.

Regner med det kommer til å gå varmt i kommentarfelter på nettavisene om hva som er New York eller ikke. :D
 
OAK er av et litt annet kaliber enn PVD og SWF, men man får jo et brukbart busstilbud ser det ut som. Mer som Charleroi og Beauvais.. ;)
Uansett, interssant opplegg.
 
Last edited:
Som Kjos selv sier, du er på din andre drink på Manhattan før du kommer deg ut av JFK. Jeg vil si det er en genistrek å fly til alternates hvor det er veldig mye mindre hassle.
 
Back
Top