Norwegian - (Nye) IC ruter

skal aldri si aldri, hvis forholdene blir lagt til rette kan det komme til å skje, er lov å håpe;)
 
skal aldri si aldri, hvis forholdene blir lagt til rette kan det komme til å skje, er lov å håpe;)

Det er ikke i nærheten av plass til et slikt program på OSL med mindre alle andre ruter kastes ut av non-schengen.
 
SAS hadde et morsomt verdens-kart refereranse STONQ 2389 ... Flyttet over pä et slikt kart ville LN-HFH's rute-nettverk se ut som en 3-stjerne sentrert pä OSL ? Finnair bygger pä samme prinsipp ... bare det at alternates er mangelvare rundt jordklodens topp ?
 
Det er ikke i nærheten av plass til et slikt program på OSL med mindre alle andre ruter kastes ut av non-schengen.

Så du tror ikke OSL har andre planer for videre utbygging enn det som er offentlig kjent pr i dag?;)
 
Med fare for å spore av, men med tanke på kapasitet. Er det ikke vanlig at ruter til Asia går fra Europa på kvelden med ankomst til Europa på formiddagen? Det er vel to tidspunkt hvor det etter min erfaring ikke er mest trafikk på OSL og sånn sett bør det vel være rom for noen fly til og fra Asia før det blir problemer.
 
Det er plass til mye - men det er ikke poenget. Kjos preker som lytteren vil høre, det ser vi igjen og igjen. Mange av disse destinasjonene kommer sikkert - men ikke nødvendigvis fra OSL og i andre tilfeller kun 1-2 ganger i uka. Så 'verdensherredømmet' blir nok godt spredt.
 
Med fare for å spore av, men med tanke på kapasitet. Er det ikke vanlig at ruter til Asia går fra Europa på kvelden med ankomst til Europa på formiddagen? Det er vel to tidspunkt hvor det etter min erfaring ikke er mest trafikk på OSL og sånn sett bør det vel være rom for noen fly til og fra Asia før det blir problemer.



En god blanding. Er jo veldig mange fly som går fra Europa ved 2-3 tiden, med ankomst Asia veldig tidlig på morgenene. Selv om det går jo fly nærmere midtnatt også. Litt miks hos de Europeiske, men de asiatiske flyselskapene som f.eks TG og SQ har jo hovedbølgen sin østover tidlig ettermiddag, med mindre de har flere daglige.
Mot Europa igjen går jo enten flightene rundt midtnatt og ankomst tidlig morgen, eller er dagflighter fra Asia med avgang på morgen/formiddag fra Asia.

Norwegian har jo sine BKK flighter midt på dagen da det jo allerede er travelt på non-Schengen, men ved 8-tiden som en potensiell SIN flight har slots på er det jo vesentlig roligere.

Utfordringen er jo å få kabalen til å gå opp. Både med scheduleringen av longhaulmaskinene, men også mot resten av kortdistanseprogrammet for mest/best mulig feed fra andre viktige destinasjoner
 
De skal vel fly til to flyplasser i USA. Nord og Sør for New York. Tipper de flyr fra disse to til 4-5 steder i Europa. F. eks. Edinburgh, Cork og 2-3 andre. Etterhvert kommer nok Stavanger, Bergen og Trondheim også. Men tror nok ikke dette blir før i 2018.

Blir spennende å se hva laveste pris blir.
 
Last edited:
De skal vel fly til to flyplasser i USA. Nord og Sør for New York. Tipper de flyr fra disse to til 4-5 steder i Europa. F. eks. Edinburgh, Cork og 2-3 andre. Etterhvert kommer nok Stavanger, Bergen og Trondheim også. Men tror nok ikke dette blir før i 2018.
Cork? Sjekket straks OSL-ORK, men det ser ikke ut til at de flyr dit.
 
Ble vel enda noe mer enn forventa på forhånd:

Rutene som lanseres i dag vil gå fra Providence i nærheten av Boston, Stewart nord for New York og Bradley i delstaten Connecticut til Belfast i Nord-Irland, Edinburgh i Skottland og Dublin, Cork og Shannon i Irland, ifølge selskapet.
 
Kanskje litt overraskende at de velger å spre trafikken på hele fire flyplasser i Irland/Nord-Irland - det er ikke mer enn et par timer med bil mellom disse.
 
Back
Top