Norwegian misfornøyd med SAS Braathens

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Norwegian misfornøyd med SAS Braathens

Jeg skjønner jo at Norwegian blir irritert når de tror de har skutt gullfuglen... Det ville vel SAS Braathens også blitt. Men det er jo helt ordinært at den ene kommer etter når den andre vil fly en ny rute. Sånn er jo konkurranse. Derfor er DYs uttalelser ganske rare.

Med to aktører på en og samme rute kan de reisende glede seg over lave priser en stund inntil kanskje en gir seg. Kanskje er det også grunnlag for to aktører? Det var generelt sagt - men til Murmansk blir det jo bare en aktør - og hvordan velges den ene?

Sakens kjerne er at bare et selskap får fly mellom Oslo og Murmansk, ikke at DY er redd for konkurranse på ruten. Det blir uansett ikke konkurranse på denne ruten mellom DY og SKBU, bare en av dem får fly. DY mener nok as SAS ikke ville vist interesse for denne ruten uten at DY gjorde det samme. Og det har de nok rett i.

Hvis det er et flyselskap i dette landet som er redd for konkurranse så er det ikke DY.

jeg mener du tar feil - det er rett atd et ikke blir konkurranse på den ruten, men det er konkurranse om ruter ut av Norge - også der hvor det er mulighete til å konkurrere er det ofte slik at det er om å gjøre å være førstemann, ettersom markedet ofte ikke er stort nok for mer enn én aktør. Se på OSL-BUD f.eks. - der SKBU ikke er - der var DY først (etter MA), og dermed blir det vanskelig for noen andre aktører å komme inn. Det samme med Polen.

SAS Norge sitt fortrinn er jo at de også ønske å fly fra Tromsø , altså gi et bedre tilbud.
Samt med interlining med widerø så kommer jo de Russiske fiskerinspektørene helt til Florø, Molde, eller where ever de skal se på fisk...., eller smøres... eller ....

Altså SAS har et bedre produkt ...

Originally posted by FlightDeck

Jeg skjønner jo at Norwegian blir irritert når de tror de har skutt gullfuglen...

Jeg har veeeeldig vondt for aa tro at OSL-MMK er noen gullfugl ..... ^_^
Dette er i beste tilfelle et marginalt marked. Opphoerer visumordningen vil nok reisingen ta seg opp .. skal vaere et bra sted aa dra paa heisatur ..

Originally posted by LN-MOW

Jeg skjønner jo at Norwegian blir irritert når de tror de har skutt gullfuglen...

Jeg har veeeeldig vondt for aa tro at OSL-MMK er noen gullfugl ..... ^_^
Dette er i beste tilfelle et marginalt marked. Opphoerer visumordningen vil nok reisingen ta seg opp .. skal vaere et bra sted aa dra paa heisatur ..

Helt enig... Jeg tror heller ikke dette er en rute som vil gi den store inntjeningen før visumordningen er opphevet. Poenget mitt var at Norwegian sikkert blir irritert når SAS Braathens kommer og vil konkurrere om få ruten - som vare deres "idé".

Vet ikke om noen fikk med seg Russlands forsvarsminister som uttalte at forholdet til Norge nå var så godt at de ville vurdere å fjerne vaktene ved grensen. Kanskje man gjør noe med visumreglene?

Vet ikke om noen fikk med seg Russlands forsvarsminister som uttalte at forholdet til Norge nå var så godt at de ville vurdere å fjerne vaktene ved grensen. Kanskje man gjør noe med visumreglene?

Jeg lurer på om ikke en del av problemet ligger i at norske myndigheter ikke ønsker "fri flyt" av personer, og at russerne fortsetter å kreve visum for nordmenn fordi russerne må ha visum for å komme inn i Norge.

Back