Norwegian minst punktlig i Europa

Re: Norwegian minst punktelig i Europa

Ja, vi er ikke like bortskjemte her på berget lenger når det kommer til våre flyselskapers punktlighet ...

Det gjelder nok alt på DY flightnummer .. dvs begge. Men NLH's relativt få bevegelser har ikke særlig innvirkning på dette.

De har flydd i så mye dårligere vær enn konkurrentene skal vi tro Sandaker-Nissen.

Greit nok at DY gjør det dårlig, men SK bør ikke skryte de heller med en 25. plass på listen.

Wild guess, men ser for meg at DY bruker kortere tid på å snu et fly enn hva SK gjør og dermed blir de ekstra sensitive for forsinkelser sammenlignet med SK?

Uansett ikke godt nok fra noen av selskapene.

Flyr for sakte...kun fokus på pushtid, det måler ikke Flightstats!

Flyr for sakte...kun fokus på pushtid, det måler ikke Flightstats!

Kanskje de-ice tempo også har noe å si?
La merke til det forrige uke. SAS hadde 2 biler som de-icet, DY hadde 1. SAS sitt fly kom inn etter og for lot de-ice rampen før DY sitt fly. Mulig tilfeldig, mulig ikke.

Det har jeg observert flere ganger i vinter. Det koster selvfôlgelig å opprettolde god punktlighet. Når man hele tiden skal kutte til beinet, går det også ut over effektiviteten til deicing.

Kanskje de-ice tempo også har noe å si?
La merke til det forrige uke. SAS hadde 2 biler som de-icet, DY hadde 1. SAS sitt fly kom inn etter og for lot de-ice rampen før DY sitt fly. Mulig tilfeldig, mulig ikke.

OT, men eg hadde ei interessant oppleving med SK på OSL for eit par veker sidan. Som eit av særs få fly trilla vi inn til de-ice. Der stod det fire bilar, så klokka på telefonen min rakk ikkje å gå meir enn i to minutt før vi var tilbake på taxebana. Det er det mest effektive eg har vore med på!

Back