Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo

Status
Not open for further replies.
Blue1 har t ganske omfattende innenriks rutenett. Jeg tror neppe SAS/Blue1 kommer til aa sitte stille aa se paa en eventuell DY-inntreden. Det kan fort bli blodig, og det tror jeg ikke DY er interessert i aa risikere. Og det er definitivt IKKE plass til tre aktoerer paa det markedet.

Nå mener jeg kun et par ruter innenrkis. Det er nok ut av finland at DY har sitt største potensiale, men dette blir nok Off Topic.

Norwegian sier nå at de forventer oppstart våren 2011 for sitt langrute prosjekt.
de skal også ha problemer med å få gode slots på JFK.

de skal også ha problemer med å få gode slots på JFK.

Noe som skyldes at JFK stenger sin lengste bane til vaaren for fire maaneders oppgraderingsarbeide. Nye ruter slippes ikke til foer dette er ferdig (29. juni).

Noen som har hørt noe mer om dette "prosjektet" siden det ble lansert tidligere i høst?
DY var raskt ute med sine intercont-idéer samtidig som Feel Air, men så har dette blitt helt borte.
News, anyone?

Kender en som fløj CPH-DXB med DY og sagde at det ikke var specielt behageligt flyvetiden taget i betragtning. Det skal blive int. at se om man vil give mere plads på ruter til BKK og JFK. I særdeleshed BKK kan blive en pinsel såfremt man beholder nuværende sædeafstand m.v.

Kender en som fløj CPH-DXB med DY og sagde at det ikke var specielt behageligt flyvetiden taget i betragtning. Det skal blive int. at se om man vil give mere plads på ruter til BKK og JFK. I særdeleshed BKK kan blive en pinsel såfremt man beholder nuværende sædeafstand m.v.

Der tror jeg smaken er som baken. Min sjef var nede i julen med hele familien og var stor fornøyd!
Han flyr også svært mye!

Last edited:
Atter ett bevis på DYs meget tvilsomme fremgang.

Når ett nytt selskap er langt på vei i å lansere en ny spennende satsing, koker de høye herrer i DY sammen en bogus plan og setter ut falske rykter om en satsing som snart skal lanseres, men det viser seg selvsagt at de ikke har noen kortsiktige planer overhodet.

Tilfeldig at dette skjer akkurat samtidig som Feel Air er ute for å skaffe kapital til sitt prosjekt?

DY har allerede startet å oppføre seg mer bøllete enn SAS noen gang har gjort og jeg er redd dette kun er begynnelsen.

Folk får ta Kjos for det han egentlig er: Slett ikke noe reddende engel for skandinaver, men en kynisk forretningsmann uten skrupler overhodet..

Atter ett bevis på DYs meget tvilsomme fremgang.

Når ett nytt selskap er langt på vei i å lansere en ny spennende satsing, koker de høye herrer i DY sammen en bogus plan og setter ut falske rykter om en satsing som snart skal lanseres, men det viser seg selvsagt at de ikke har noen kortsiktige planer overhodet.

Tilfeldig at dette skjer akkurat samtidig som Feel Air er ute for å skaffe kapital til sitt prosjekt?

DY har allerede startet å oppføre seg mer bøllete enn SAS noen gang har gjort og jeg er redd dette kun er begynnelsen.

Folk får ta Kjos for det han egentlig er: Slett ikke noe reddende engel for skandinaver, men en kynisk forretningsmann uten skrupler overhodet..

Snakk om å komme med påstander bygget på spekulasjoner.

Norwegian kommer til å starte IC, det er jeg temlig sikker på. Etterhvert som LCC markedet kommer til å bli mettet, og vist SAS begynner å komme på beina, har ikke Norwegian noe valg. Da vil de enten møte veggen, og komme i en negativ spiral ala SAS, eller de må utvide, og det gjør de med IC.
Så vent et år eller to.

Snakk om å komme med påstander bygget på spekulasjoner.

Norwegian kommer til å starte IC, det er jeg temlig sikker på. Etterhvert som LCC markedet kommer til å bli mettet, og vist SAS begynner å komme på beina, har ikke Norwegian noe valg. Da vil de enten møte veggen, og komme i en negativ spiral ala SAS, eller de må utvide, og det gjør de med IC.
Så vent et år eller to.

Spekulasjoner er hva denne tråden er. Man trenger ikke akkurat være rakettforsker for å se hva som her skjedde

Tror du det er helt tilfeldig at DY lanserer sine tanker akkurat etter at Feel kommer på banen og mens de driver å snakker med investorer? Neppe...

DY hadde ingen intensjoner om å starte noe som helst i hverken 2010 og heller ikke i 2011. Men de kokte sammen disse ryktene på minutter ute på Forneby for å kvele Feel og sørge for at døren fortsatt sto åpen dersomhvisatsåfremt man skulle finne på noe en gang i fremtiden

Spekulasjoner er hva denne tråden er. Man trenger ikke akkurat være rakettforsker for å se hva som her skjedde

Tror du det er helt tilfeldig at DY lanserer sine tanker akkurat etter at Feel kommer på banen og mens de driver å snakker med investorer? Neppe...

DY hadde ingen intensjoner om å starte noe som helst i hverken 2010 og heller ikke i 2011. Men de kokte sammen disse ryktene på minutter ute på Forneby for å kvele Feel og sørge for at døren fortsatt sto åpen dersomhvisatsåfremt man skulle finne på noe en gang i fremtiden

Vist det hadde vært så enkelt å sabotere Feels planer ved å komme med en enkel fremtidsuttalelse, så burde vel også "investorene" har gjennomskuet dette, så det ikke var noe hindring for Feel. Men absolutt enig i at timingen på uttalelsen sikkert ikke var helt tilfeldig. Men kan ikke se så veldig mye umoral i det.

Ja, det er ingenting som 7 timer + i en 737 med 30" pitch..
Dette går jo litt på pris / forventninger. Er jo en kjensgjerning at jo høyere pris man betaler, jo større krav setter man til produktet. Nå vet jeg ikke hva som er DYs laveste pris fra Oslo til Dubai, men jeg hadde neppe betalt mer enn 2000-2500 kr for en tur/retur under de forhold som Tommy777 beskriver. Da hadde jeg heller lagt på en tusenlapp eller to for å fly med f. eks. LH, der fordeler som loungetilgang, Fast Track, gratis mat og drikke m.m. gjør seg gjeldende.

DY har i grunn vært flinke til å holde folks forventninger til deres eget produkt lave, noe som gjør det lettere å imponere.

Vist det hadde vært så enkelt å sabotere Feels planer ved å komme med en enkel fremtidsuttalelse, så burde vel også "investorene" har gjennomskuet dette, så det ikke var noe hindring for Feel. Men absolutt enig i at timingen på uttalelsen sikkert ikke var helt tilfeldig. Men kan ikke se så veldig mye umoral i det.

Neida, det er ikke umoralsk, men det er kanskje på tide at folk begynner å innse hva Kjos er: Ingen reddende engel, men en skruppeløs forretningsmann som tar i bruk midler som er på linje med SAS sin bølling da de var suverent størst.

Nå hadde vel DY visst om Feel i laaang tid før Feel offentliggjorde, men jeg er i grunnen enig i at DYs "planer" er nokså vage og noen har rørt godt i en ryktesuppe. :stir

Ja, det er ingenting som 7 timer + i en 737 med 30" pitch..

Kan vel legge til at Røkke og Fredriksen reiser med mye mindre fly en 737. Der er ikke størrelsen på flyet som teller. Jeg hadde gjerne foretrukket et mindre fly med samme komfort som 777. Qatar bruker jo også A319 som luksus fly. Men 30" pitch er jo like ille uansett hva du reiser med.

Kan vel legge til at Røkke og Fredriksen reiser med mye mindre fly en 737.

Snakk om å sammenligne epler og sjokoladepudding! :lol:

Jeg hadde også fløyet mindre fly hvis jeg hadde hatt penger ...

Gulfstream-3-interior21d2.JPG

Status
Not open for further replies.
Back