Med den utviklingen DY har hatt de siste årene spør jeg meg hvor lenge de kan sees på som et tradisjonelt lavprisselskap. Den gang DY startet opp hadde de ikke noe valg, de MÅTTE være et lavprisselskap, det vra den eneste måten de kunne komme seg inn i marked på med så begrensede midler, fly og ansatte. I dag er situasjonen en annen, på den ruten jeg flyr mest, OSL-TRD, har de for eksempel like mange avganger som SAS, flere hvis man regner med RYG (noe jeg ikke gjør), de tilbyr full flex billetter, bonusprogram og starter kanskje IC?
Nei, de er ikke et nettverksselskap i dinosaurforstand, men disse er også i endring. Jeg tror fremtiden vil bli en hybrid av de klassiske nettverksselskapene og dagens LCCer, og i så måte kanskje Norwegian og Air Berlin viser veien?
Nei, de er ikke et nettverksselskap i dinosaurforstand, men disse er også i endring. Jeg tror fremtiden vil bli en hybrid av de klassiske nettverksselskapene og dagens LCCer, og i så måte kanskje Norwegian og Air Berlin viser veien?