• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med 787-9 til Svalbard

Jetset

ScanFlyer Blue
Mandag og onsdag til uken vil DY fly med B789 G-CJUL mellom OSL og LYR.
Dette er vanlig rute DY396/DY397.

Første gang for Dreamliner på Svalbard foruten Boeings testflyvninger for noen år siden. Vedder på at Svalbardposten får noe å skrive om nå..
 
Spørs om den ryker nå når de fikk feil på en 787?

Nei, G-CJUL skal fly tilbake til Oslo etter at den har fløyet hjem pax fra KEF.

LN-LNA som skulle ikke inn i service før i morgen stepper inn fra ARN i dag og rett inn i service som planlagt på CPH i morra.

Så B789 til LYR blir det ;)
 
Frister. Norwegian lar meg ikke kjøpe t/r med samme flight, men bør vel være grei skuring å komme seg kjapt nok gjennom sikkerhetskontroll hvis en kjøper 2 stk. en´veis (?) Lar det seg gjøre å velge sete i Premium v. innsjekk hvis ledig, noen som vet ?
 
Tror du kan velge sete i premium når du kjøper full flex. Rundt 4500 t/r OSL-LYR.

prøvde å booke nå, og man trengte ikke å bestille flex for å få premium, men nå var det bare 3 premium-seter igjen på morgendagens tur opp, alle midtseter, og ingen på returen på onsdag.
 
prøvde å booke nå, og man trengte ikke å bestille flex for å få premium, men nå var det bare 3 premium-seter igjen på morgendagens tur opp, alle midtseter, og ingen på returen på onsdag.

Mulig de åpner opp 24t før avgang; det er 15 ledige seter i premium på returen onsdag, kommer opp hvis du velger `flex.
 
Last edited:
IMG_3178.jpg

IMG_3185.jpg

IMG_3177.jpg

IMG_3197.jpg

Her er noen bilder fra besøket på LYR.
Beklager den dårlige kvaliteten, men hadde bare mobilkamera tilgjengelig.
Crewet fikk seg også en rask sightseeing med minibuss i byen før vi satte nesen sørover igjen..

Ps. Om noen klarer å snu bildene riktig vei, så ville jeg satt pris på hjelpen!
 
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m

Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.

Tipper vel at de også har vært 50-60 tonn under MTOW (Max take-off weight) så det er også med på å øke akselerasjonen betydelig.
 
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m

Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.

Tipper vel at de også har vært 50-60 tonn under MTOW (Max take-off weight) så det er også med på å øke akselerasjonen betydelig.

Fatktisk 96 tonn under MTOW, så ingen problem her..
 
Back
Top