Norwegian med 787-9 til Svalbard

Fordi, de har bytta til B738, mens B789 skal fly til AGP.....

Er dette 100% sikkert ? Dropper sannsynligvis turen i dag da, et potensieielt midtsete i en stappefull 737 er ikke like fristende som 787-9 debut og vindussete i Premium.
 
Fordi, de har bytta til B738, mens B789 skal fly til AGP.....

Hadde selv kjøpt 5J på vei opp til LYR i dag og SAS hjem i natt, fikk utsatt SAS sin reise til 2.juli 2018 og booket om til PVD-EDI-OSL neste onsdag/torsdag...
 
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m

Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.

BA har brukt bane på 7000ft/ca. 2100m i New Orlans (kilde: FT) med sin 787 som skulle til London. Avgangen ble beskrevet som en blanding av Concorde og B752 med fult pådrag.
 
BA har brukt bane på 7000ft/ca. 2100m i New Orlans (kilde: FT) med sin 787 som skulle til London. Avgangen ble beskrevet som en blanding av Concorde og B752 med fult pådrag.

Det må ha vært spesielle forhold. Bane 11/29 er 3080m .. bane 02/20 er 2134. .. litt kortere enn Fornebus 2200m som SAS' 767 klarte relativt problemfritt..
 
Det må ha vært spesielle forhold. Bane 11/29 er 3080m .. bane 02/20 er 2134. .. litt kortere enn Fornebus 2200m som SAS' 767 klarte relativt problemfritt..
Var visstnok litt vind, men 787en går som en kule (det nevnte DagJ en gang også)

Iflg. pilot i forumet der så kan de "double derate" de fleste avgangene:

If we open the taps fully the 787s do have rather good performance. This is quite noticeable in our ability to 'double derate' the majority of our take offs.
Double derate means selecting a maximum permissible thrust by the engines of around 10 or even 20% lower than max rated, and then further lowering the thrust with the assumed temperature method. Ultimately you can end up in the right set of conditions getting airborn with only 67% of rated thrust.
 
Back
Top