Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
Ser ut til å være mye ledig på returen.
Jaggu, men det stod utsolgt i stad, banna bein

Edit: Og nå klokken 0206 står den igjen som utsolgt begge veier.
Last edited:
Ser ut til å være mye ledig på returen.
Jaggu, men det stod utsolgt i stad, banna bein
Edit: Og nå klokken 0206 står den igjen som utsolgt begge veier.
Fordi, de har bytta til B738, mens B789 skal fly til AGP.....
Fordi, de har bytta til B738, mens B789 skal fly til AGP.....
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m
Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.
BA har brukt bane på 7000ft/ca. 2100m i New Orlans (kilde: FT) med sin 787 som skulle til London. Avgangen ble beskrevet som en blanding av Concorde og B752 med fult pådrag.
Var visstnok litt vind, men 787en går som en kule (det nevnte DagJ en gang også)Det må ha vært spesielle forhold. Bane 11/29 er 3080m .. bane 02/20 er 2134. .. litt kortere enn Fornebus 2200m som SAS' 767 klarte relativt problemfritt..
If we open the taps fully the 787s do have rather good performance. This is quite noticeable in our ability to 'double derate' the majority of our take offs.
Double derate means selecting a maximum permissible thrust by the engines of around 10 or even 20% lower than max rated, and then further lowering the thrust with the assumed temperature method. Ultimately you can end up in the right set of conditions getting airborn with only 67% of rated thrust.