Norwegian med 787-9 til Svalbard

Jetset

ScanFlyer Blue
Mandag og onsdag til uken vil DY fly med B789 G-CJUL mellom OSL og LYR.
Dette er vanlig rute DY396/DY397.

Første gang for Dreamliner på Svalbard foruten Boeings testflyvninger for noen år siden. Vedder på at Svalbardposten får noe å skrive om nå..
 
Spørs om den ryker nå når de fikk feil på en 787?

Nei, G-CJUL skal fly tilbake til Oslo etter at den har fløyet hjem pax fra KEF.

LN-LNA som skulle ikke inn i service før i morgen stepper inn fra ARN i dag og rett inn i service som planlagt på CPH i morra.

Så B789 til LYR blir det ;)
 
Frister. Norwegian lar meg ikke kjøpe t/r med samme flight, men bør vel være grei skuring å komme seg kjapt nok gjennom sikkerhetskontroll hvis en kjøper 2 stk. en´veis (?) Lar det seg gjøre å velge sete i Premium v. innsjekk hvis ledig, noen som vet ?
 
Tror du kan velge sete i premium når du kjøper full flex. Rundt 4500 t/r OSL-LYR.
 
Tror du kan velge sete i premium når du kjøper full flex. Rundt 4500 t/r OSL-LYR.

prøvde å booke nå, og man trengte ikke å bestille flex for å få premium, men nå var det bare 3 premium-seter igjen på morgendagens tur opp, alle midtseter, og ingen på returen på onsdag.
 
prøvde å booke nå, og man trengte ikke å bestille flex for å få premium, men nå var det bare 3 premium-seter igjen på morgendagens tur opp, alle midtseter, og ingen på returen på onsdag.

Mulig de åpner opp 24t før avgang; det er 15 ledige seter i premium på returen onsdag, kommer opp hvis du velger `flex.
 
Last edited:
IMG_3178.jpg

IMG_3185.jpg

IMG_3177.jpg

IMG_3197.jpg

Her er noen bilder fra besøket på LYR.
Beklager den dårlige kvaliteten, men hadde bare mobilkamera tilgjengelig.
Crewet fikk seg også en rask sightseeing med minibuss i byen før vi satte nesen sørover igjen..

Ps. Om noen klarer å snu bildene riktig vei, så ville jeg satt pris på hjelpen!
 
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m

Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.

Tipper vel at de også har vært 50-60 tonn under MTOW (Max take-off weight) så det er også med på å øke akselerasjonen betydelig.
 
LDA (Landing distance available) er 1988 m
TODA (Take-off distance available) er 2500+ og TORA (Take-off run available) er 2200 m

Så det i seg selv burde være mer enn nok til å få dem i luften uten store problemer.

Tipper vel at de også har vært 50-60 tonn under MTOW (Max take-off weight) så det er også med på å øke akselerasjonen betydelig.

Fatktisk 96 tonn under MTOW, så ingen problem her..
 
Back
Top