Norwegian mangler folk - fly kanselleres pga arbeidsaksjoner

Re: Norwegian mangler folk - fly kanselleres

Det er jo definitivt ikke bra for varemerket. Men er det egentlig noe stor krise for passasjerene? Hvor stor forskjell er det på en av DY sine 737-300 og det som blir leid inn nå? Kundene kommer jo fram, og det er godkjente selskape osv. Det er jo ikke akkurat som om at det mye med produktet som forsvinner... Kanskje bare mulightene for WIFI...

Denne gangen er det vel bedre standard på flyene, sett i forhold til forrige gang det var mye innleie.

Det er jo definitivt ikke bra for varemerket. Men er det egentlig noe stor krise for passasjerene? Hvor stor forskjell er det på en av DY sine 737-300 og det som blir leid inn nå? Kundene kommer jo fram, og det er godkjente selskape osv. Det er jo ikke akkurat som om at det mye med produktet som forsvinner... Kanskje bare mulightene for WIFI...

Denne gangen er det vel bedre standard på flyene, sett i forhold til forrige gang det var mye innleie.

Det bunner vel i at folk vil ha det produktet de har kjøpt og betalt for.

Det bunner vel i at folk vil ha det produktet de har kjøpt og betalt for.
Joda, jeg ser den. Men hva er det de egentlig har betalt for? Jo. Reise fra A til B, kanskje betalt for sete og litt bagasjen. Og det har de jo fått. Det de ikke har fått er riktig farge på flyet. Jeg synes bare at dette er en fille ting, har ikke noe i media å gjøre. Men det er jo min personlige mening.

Mange passasjerer avisen har snakket med er sinte og redde.

Totalt har Norwegian fått godkjent leieavtaler med syv selskaper av Luftfartstilsynet.

Disse er blant annet; Jet2.com, Thomson Airways Ltd., SmartLynx Airlines Ltd. og Transavia Airlines.

Eh. Er det så mye å bråke om.. Å hvorfor blir folk redde? Tross alt europeiske selskaper som er pålagt de samme strenge reglene som NAX. Kunne nok vært skeptisk om jeg fikk SMS at det var Air Mogadishu som skulle fly.

Joda, jeg ser den. Men hva er det de egentlig har betalt for? Jo. Reise fra A til B, kanskje betalt for sete og litt bagasjen. Og det har de jo fått. Det de ikke har fått er riktig farge på flyet. Jeg synes bare at dette er en fille ting, har ikke noe i media å gjøre. Men det er jo min personlige mening.

Jeg er totalt uenig med deg desverre. Hvis jeg kjøper en billett med SAS er det fordi jeg vil ha det produktet de tilbyr. Samme gjelder DY etc. Det er jo hele grunnlaget for selskaper som ikke er RYR, at folk vil kjøpe deres produkt. Hadde det vært helt likegyldig så hadde RYR flydd hele verdens passasjerer...

Det er vel først og fremst et problem hvis det gjentar seg. Ellers er det ikke alle som er verken misfornøyde eller redde (ellers sure..), fra Facebook:

Var selv nettopp i Warszawa og ble hentet av et flott stort Boeing 757 på tur hjem til Oslo. Svært hyggelig kabinpersonale samt gratis mat

En ikke-sak spør du meg. Det er da ikke helt unormalt at selskap leier inn andre i perioder.
Widerøe (i SAS konsernet) hadde jo for eksemek fly fra Skyways, Denim Air og et fransk selskap som jeg ikke husker navnet på her og nå.

Ingen store oppslag i media da, selv om supernorske Widerøe hadde crew som kun snakket engelsk, nederlandsk og fransk.

Og de som har måtte fly med innleiet materiale har ikke fått noe tilbud om Wifi ombord da de bestilte og skal ikke forvente seg det....

En ikke-sak spør du meg. Det er da ikke helt unormalt at selskap leier inn andre i perioder.
Widerøe (i SAS konsernet) hadde jo for eksemek fly fra Skyways, Denim Air og et fransk selskap som jeg ikke husker navnet på her og nå.

Ingen store oppslag i media da, selv om supernorske Widerøe hadde crew som kun snakket engelsk, nederlandsk og fransk.

Det var Blue Line som var det franske selskapet.

Jeg er totalt uenig med deg desverre. Hvis jeg kjøper en billett med SAS er det fordi jeg vil ha det produktet de tilbyr. Samme gjelder DY etc. Det er jo hele grunnlaget for selskaper som ikke er RYR, at folk vil kjøpe deres produkt. Hadde det vært helt likegyldig så hadde RYR flydd hele verdens passasjerer...

Jammen du har jo fått produktet.... Bare ikke fargen på flyet. Men vi er ganske enige. Bare ikke enige i hvor stort problem det er :-)

Jeg regner det som en selvfølge at du får SK's eller DY's produkt, selv om det er et annet selskaps farger på utsiden av flyet, og det kanskje er annen uniform på vertene/vertinnene ombord.

Nylig tråd uten samme reaksjon.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102121

Vidar

Det er ikke noe salg ombord i disse flyene.
Får utdelt gratis mat & drikke. Muligens det de reagerer på? :p

De som flyr FR vet oftest hva de betaler for (eller ikke), så dine beskyldninger mot RYR er helt grunnløse... de fleste har hørt om FRs handlinger i diverse medier og aviser gjennom årene som har gått.

Är orsaken till att Jet2, Thomson etc flyger åt DY att DYs fast anställda norska piloter fortfarande vägrar jobba övertid?

Last edited:

Dette er muligens feil tråd, men er det noen som har oversikten over hvilke fly som har vært leid inn så langt? Jeg har observert Jet2 B 737-800, Jet2 B 757-200 i to fargevarianter, Transavia B 737-800 og Thomson B 757-200.

Beste hilsen Espen

Følgende Jettime regs har fløjet for DY i marts mdr.

OY-JTB, OY-JTC, OY-JTE, OY-JTF, OY JTH

Om dette er en ikke-sak for passasjerene er en ting. Selv er jeg enig i at det er viktig å få reisen i selskapets fly med deres crew og tjenester. Det er jo dette man betaler for. Dog har ikke tjenestene og servicen så stor fallhøyde som de kunne hatt i et selskap som ikke er LCC.

Men dette er definitivt en sak når man ser på grunnlaget for at NAS må ty til slike løsninger. Det er tydelig strid innad i personalgruppen. At dette blir satt fokus på bør sette press på Kjos til å kanskje revurdere noen av strategiene for fremtidige ansettelser.

Selv om det egentlig er en ikke-sak, så kan det bli en sak av det når folk begynner å gå ut i media å sutre. Det er da eventuelle problemer kan oppstå

Dette er bare sutring. Alle flyselskaper gjør dette ved behov og har gjort det i alle tider. Det er nødvendig for å få hjulene til å gå rundt.

men dersom en fremmed flyseskap som flyr for Norwegian. Har passasjer samme rettigheter som Norwegian byr på, i andre selskaper de flyr med dersom det skulle dukke opp som for eksempel kansellering pga vær eller skadd fly? tenker på feks hotell, hvem dekker kosnaden? Norwegian eller den fremmede flyselskapen ?

Kundeforholdet er mellom kunden og Norwegian. Det andre selskapet er leid inn for å frakte kundene - ingenting annet. Håndteringen på bakken er fortsatt Norwegians ansvar.

Back