Norwegian mangler folk - fly kanselleres pga arbeidsaksjoner

Spyr av slike "5 minutes of fame" kommentarer på VG....De elsker å henge ut Norwegian, og har ikke sett samme antall reportasjer når konkurrerende selskap har problemer...Men det sier vel mest om VG....

Spyr av slike "5 minutes of fame" kommentarer på VG....De elsker å henge ut Norwegian, og har ikke sett samme antall reportasjer når konkurrerende selskap har problemer...Men det sier vel mest om VG....
Hvilke alternativer har Norwegian så givet de passagerer, som er blevet ramt af aflysning ??

Har de fået samme svar, som vi fik da vores fly til Alicante blev aflyst...."vi har plads til jer alle 4 næste lørdag " ??
Den gang tog de næsten 3 timer at komme igennem på telefon, og den person jeg fik fat i, var ikke forberedt, overhovedet...Spurgte flere gange, om ikke bare jeg var kommet forsent....Så selvom Norwegian var billigst, så vil jeg da bestemt overveje andre alternativer...Kan ikke sige, jeg var særligt imponeret af dem...
Hilsen Ole

Du har altså ingen forståelse for at familier/personer som har tatt seg fri fra jobb for å dra på ferie blir frustrerte da Norwegian må kansellere fly pga dårlig planlegging/mangel på crew..?

Man forventer faktisk at DY holder sin del av avtalen og frakter man dit man skal til avtalt tid. Tror alle aksepterer forsinkelser osv pga teknisk eller vær, men crew mangel??

Enig i at VG alltid ikke er så objektive som de bør, men som SK931 sier.. Ny tur om ei uke? Det er slett kundebehandlingen og da bør man ikke være overrasket over at det havner på VG!

Dette er et helt normalt, journalistisk virkemiddel: Finn noen som kan personifisere saken du skriver om. Helt vanlig når det gjelder reiser, prisutviklinger, skattesaker, vegutbygginger osv. Det handler ikke så mye om personene, som å vise eksempler.

Er du såpass dårlig til å lese aviser at du ikke takler normal journalistikk, så foreslår jeg at du lar være.

Og det er vel ikke alltid at passasjerene løper til media, men heller media som løper til passasjerene for å få lov til å trykke deres historie.

Forskjellen ligger vel i at SAS ofte har litt flere flyvninger pr destinasjon, om det så skulle være via cph / arn eller noe. Og litt greiere avtaler for å booke om til *A.

Det tragikomiske i saken er at det vi så ofte hører om er folks ferier. Og klassetur til London osv.
Det er jo sjeldent folk skriker og bærer seg fordi flyet BGO-OSL var innstilt, det går jo tross alt et par nye innenfor de nærmeste timene. Og en hel ferie blir neppe ødelagt på grunn av det. For businessreisende er det på en måte en del av gamet.

Personlig har jeg da full forståelse for at folk blir oppgitt hvis flyet til ferien som de har planlagt lenge blir innstillt. Om man så kommer frem et halvt døgn etter, går det jo fint. Men å få beskjed om at "sorry, hva med neste uke?" er jo å regne som en fornærmelse.

Back