Re: Norwegian mangler folk - fly kanselleres
Dette innlegget er et trist eksempel på manglende forståelse og respekt og et totalt unødvendig angrep på forum medlemmene som har sitt daglig virke som skandinavisk kabinpersonell - og et bidrag til å skape dårlig stemning her. Jeg har selv hatt hatt gleden av å fly med svært mange av forummedlemmene og de leverer alle en meget god service og har en yrkesstolthet som vi alle kan lære av.
Både du og DY har mye å lære av et par firmaer i"mitt nabolag" som har lykkes svært bra med å vise sine ansatte den respekt de alle fortjener og ta godt vare på sine medarbeidere som de alle har valgt å kalle dem - jeg tenker på Starbucks, Amazon og Boeing - har bevisst at ikke allt som kommer fra Nydalen nødvendigvis er den eneste veien - en kan ha tyngde og lykkes med andre filosofier !
Nå må dere jaggu gi dere folkens,
- Jeg har ikke angrepet noen som helst.
- Jeg mener de skandinaviske ansatte gjør en utmerket jobb (alle selskaper) og det har jeg sagt ved flere anledninger i andre tråder.
-
KJOS derimot har sagt ved flere anledninger at investorene hans er LIVREDDE
for streiker og aksjoner og at dette er
en av hovedårsakene til at de outsourcer og KOMMER
til å fortsette å gjøre det. Han har altså ikke noe valg hvis han han vil investorene sine i ryggen.
Dersom det blir mye konflikt i DY skandinavia, kan dere regne med at Kjos blir satt under press til å outsource mer her også
og arbeidsplasser og rettigheter vil ryke.
- Hvorfor er investorene til DY så paranoide? Selvsagt pga av historien til bl.a SAS og deres 37 fagforeninger, men
også de store nasjonale selskapene ute i europa. Ja det har blitt bedre med årene, etter at bl.a kassa til SAS og andre ble tømt,
men det spiller liten rolle for DY's policy. Når det er sagt synes jeg DY's ansatte har vært meget tålmodige og stått på hele veien.
- Når jeg sier at jeg TROR Skandinavisk crew er en "utdøende rase" er det kun basert på faktaene ovenfor -
om policy'n til DY og den vanskelige situasjon SK befinner seg i, trendene i bransjen og har overhodet ikke noe med om
skandinavisk personell gjør en god jobb eller ikke - for det gjør de (men den kan også andre gjøre)
- Når det gjelder "konflikt-happy" forøvrig så er det jo bare å lese de dusinvis med tråder her inne hvor ett stort antall
bransje forum-medlemmer trampeklapper hver gang fagforeningene "rasler med sabelen" og buer ut andre som måtte være uenig.
Det er greit, men slutt å gå til personangrep bare fordi man er uenig - DET skaper dårlig stemning.
W