Norwegian mangler folk - fly kanselleres pga arbeidsaksjoner

Re: Norwegian mangler folk - fly kanselleres

Det er jo nettopp det de ikke gjør. Malaga er en på papiret base der produksjonen skal skje bl.a. Fra brakkene på Torp.

Likeledes i Helsinki der produksjonen skjer fra Finland mens det på papiret er base i Talinn.

Slutt, kaputt over og ut.

Det forutsetter imidlertid at Brussel får ned en holdbar ordlyd i paragrafene.

Det er jo nettopp det de ikke gjør. Malaga er en på papiret base der produksjonen skal skje bl.a. Fra brakkene på Torp.

Likeledes i Helsinki der produksjonen skjer fra Finland mens det på papiret er base i Talinn.

Slutt, kaputt over og ut.

Hvis så er tilfellet så er jeg enig i at det legger føringer på ekspansjonen til DY utenlands, og sikkert en mer begrenset ekspansjon (slot'ene hos Boeing kan sikkert selges om man ikke ha behov for flyene). Jeg oppfattet midlertidig Kjos sin tale som at man snakket om reelle baser utenlands.

Etter hva jeg forstår er det bare snakk om å rotere crewene gjennom Torp. Da er man kun på stopp når man er der.

Dette er en helt annen greie, da man ikke jobber ut av den faktiske basen.

Nå får vel Helsinki pilotene sosiale goder på linje med Finland og Malaga pilotene sosiale goder på linje med Spania?

Nå får vel Helsinki pilotene sosiale goder på linje med Finland og Malaga pilotene sosiale goder på linje med Spania?

Hvis så er tilfellet så er det ikke i strid med det som det kan synes som om Europaparliamentet har vedtatt.

Last edited:

Hvis ikke Malagapilotene som skal bo på 26 rom på brakka på Torp starter flertallet av arbeidsdagene på torp.

Har fått tilsendt en del troverdig informasjon om dette.

Skatt betales etter 2 kriterier;
- Hvor man bor
- Hvor arbeid utføres

For f.eks DY's Malaga piloter vil dette si Spania og Norge. Man trenger ikke være her i 90 "døgn", men f.eks en "halv" dag vil regnes som en dag og da tikker klokken fort til 90 og man blir skattepliktig.

Skattenivået i Spania og Norge er visstnok ikke så forskjellig, så det spiller ingen stor rolle egentlig for piloten sånn sett, men det har visse fordeler på sikt å skatte i Norge hvis man har tenkt seg hit igjen etterhvert.. .

W

Hvis så er tilfellet så er det ikke i strid med det som det kan synes som om Europaparliamentet har vedtatt.

Jeg mente vel egentlig at etter denne avgjørelsen så må de få det... de får vel strengt tatt ikke det i dag..

Jeg mente vel egentlig at etter denne avgjørelsen så må de få det... de får vel strengt tatt ikke det i dag..

Ja, da er vi enige...:) Det er slik jeg forstår det som står skrevet om beslutningen.

Re: Norwegians piloter är på krigsstigen

Kommer dette fra en som har ligget for lenge i bjønndvale tro.
Gammel og utdatert informasjon.

Norwegians piloter är på krigsstigen. De är upprörda över att bolaget anlitar inhyrd personal från utländska bemanningsbolag. Det kan försämra flygsäkerheten, varnar Svensk pilotförening.

http://www.dn.se/ekonomi/norwegians-piloter-pa-krisstigen

Lavmål fra Svensk Pilotforening. Som vanlig benytter de seg av "ukjente" informanter og trekker flysikkerheten inn i debatten.

Norwegian er undelagt akkurat de samme reguleringer som resten av Europa.

Kanskje OT i denne debatten, men det har nylig vært en artikkelserie i danske BT om "flyselskabernes værste fejl", hvor DY tar til motmæle:

Norwegian: ’Stærkt overdrevet’

Uden du ved af det, rejser du med fly fulde af fejl. Det har stor indflydelse på flysikkerheden

Har du mod på at stige om bord i et fly, hvor adskillige skruer enten er løse eller mangler ved motorerne, næste gang du skal på solferie i Phuket? Eller var det noget med en flykaptajn, der ikke kan fremvise en licens til at flyve? Måske er det mere fristende at stige om bord på et fly til London, hvor mandskabet ikke har styr på, hvor meget benzin der er tilbage i tanken?

Det koster forøvrig 15DKK å lese artiklene.

Last edited:

Lavmål fra Svensk Pilotforening. Som vanlig benytter de seg av "ukjente" informanter og trekker flysikkerheten inn i debatten.

Norwegian er undelagt akkurat de samme reguleringer som resten av Europa.

Dette er akkuratt samme BS som alle de andre lavprisaktørene hele tiden blir bombardert med. Det er en utrolig feig måte å sverte konkurrenter på, og jeg tviler på at det er lavpriskonkurrentene som bedriver denne lobbyvirksomheten. Dessverre vet media at frykt selger, og spesielt noe som angår så mange mennesker. Dette er omtrent en blåkopi av det som stod skrevet om Ryanair både i år og i fjor... Tørr faktisk vedde på at akkurat den samme påstanden kommer på trykk neste sommer også... Dessverre!

Det samme gjelder artiklene som med jevne mellomrom står med headline "pilotene sier; vi er farlige"

Last edited:

Dette er akkuratt samme BS som alle de andre lavprisaktørene hele tiden blir bombardert med. Det er en utrolig feig måte å sverte konkurrenter på, og jeg tviler på at det er lavpriskonkurrentene som bedriver denne lobbyvirksomheten. Dessverre vet media at frykt selger, og spesielt noe som angår så mange mennesker. Dette er omtrent en blåkopi av det som stod skrevet om Ryanair både i år og i fjor... Tørr faktisk vedde på at akkurat den samme påstanden kommer på trykk neste sommer også... Dessverre!

Det samme gjelder artiklene som med jevne mellomrom står med headline "pilotene sier; vi er farlige"

Bra skrevet, det som er synd er at de får spalteplass når det de hevder er så åpenbart feilinformasjon.

Men når man ser lederne for foreningen så forstår man jo hva som er agendaen.

Ja dette er ikke bra for Norwegian`s omdømme osv. Leser på VG.NO, at mange raser på Norwegian`s FB Side.

Mange raser og skriver dette.

Ingen hjelp å få. Flyet er kansellert og ingen info til oss.

Jeg syns det er synd for begge.

Jeg tenker mest på di alle som har fått ferien sin ødelagt og ikke minst barna som hadde gledet seg til en Spania tur.

Som det stod på VG.NO.

«Norwegian har akkurat kansellert flyet vårt til Malaga. Ingen hjelp å få, alt annet er utsolgt. Kiiiiip start på høstferien, som akkurat nå tydeligvis ikke blir noe av. 9 personer har gledet seg i ett helt år. Det samme skjedde oss for 1,5 år siden. ALDRI MER NORWEGIAN !!!!»

Fool me once shame on you, fool me twice shame on me :rolleyes:

Back