• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Longhaul minst CO2 utslipp

Wahoo

ScanFlyer Gold
Reuters

A 43-page study by the International Council on Clean Transportation found that Norwegian Air Shuttle ASA, German-based Air Berlin and Ireland's national flag carrier Aer Lingus had the smallest carbon footprints among 20 transatlantic carriers in 2014.

British Airways, Scandinavian airline SAS and Deutsche Lufthansa AG had the worst CO2 performance, as measured by passenger mile (km) per quart (liter) of fuel.

Researchers were surprised by the 51 percent gap between top-rated Norwegian Air Shuttle and last-place British Airways, which is more than double that among U.S. airlines.
 
Researchers were surprised by the 51 percent gap between top-rated Norwegian Air Shuttle and last-place British Airways, which is more than double that among U.S. airlines.

Virkelig? Overrasket det dem over at utslipp per sete er langt lavere for et selskap som har nye fly og som kjører en konfigurasjon med mange seter (primært economy) enn et med en eldre mix i flyflåten og som har konfigurasjoner med mye first og business seter?

Dette trengte de en forskningsrapport for og finne ut av? :sarc:
 
Virkelig? Overrasket det dem over at utslipp per sete er langt lavere for et selskap som har nye fly og som kjører en konfigurasjon med mange seter (primært economy) enn et med en eldre mix i flyflåten og som har konfigurasjoner med mye first og business seter?

Dette trengte de en forskningsrapport for og finne ut av? :sarc:

Slik jeg leser det, står det at de er overrasket av at forskjellen er så stor som 51 prosent. Ikke at de er overrasket over at BA har større utslipp.
Det er vel statistisk lite sannsynlig at alle disse forskerne sitter på seatguru dagen lang, og sammenligner antall first-seter i de forskjellige fly, om de ikke trenger det i jobben sin.
 
Men hvorfor er forskjellen på "best" og "dårligst" mye mindre i USA?
Fordi det ikke finnes LCC longhaul med moderne fly der?
 
Back
Top